Yazarlar (2) |
![]() Kastamonu Üniversitesi, Türkiye |
![]() Kastamonu Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Bu çalışmada Elif Şafak’ın çocuk edebiyatı sahasında verdiği tek eseri olan Sakız Sardunya romanı değerler eğitimi bağlamında okunmuş, romanda yer alan değerler Bacanlı’nın tasnifine göre incelenmiştir. Çalışma, nitel araştırma yöntemlerinden tarama modelinde bir çalışmadır. Veriler doküman incelemesi tekniği ile elde edilmiş, ulaşılan veriler betimsel analiz kullanılarak yorumlanmıştır. Sakız Sardunya romanında tespit edilen Kişinin Kendisiyle İlgili Değerler; hayal gücü ve keşif arzusu değeri, öğrenme merakı değeri, ümitvâr olma değeri, özgürlük değeri, başarı ve kararlılık değeri, doğruluk ve dürüstlük değeri, özgüven değeri olmak üzere yedi tanedir. Kişinin İlişkileri ile İlgili Değerler; Sevgi değeri, saygı ve nezaket, sorumluluk, iyilik olmak üzere dört tanedir. Sevgi değerinin; hayvan sevgisi, aile sevgisi, kitap sevgisi şeklinde alt başlıkları vardır. İçinde Yaşanılan Toplumla İlgili Değerler; misafirperverlik, temizlik olmak üzere iki tanedir. Doğa ve Evren ile İlgili Değerler ise doğa sevgisi olmak üzere bir tanedir. Eserde en fazla yer alan değerler Kişinin Kendisiyle İlgili Değerler olmuştur. Elif Şafak, eserinde kimi zaman doğrudan nasihat yoluyla kimi zaman da kahramanların başından geçen olaylar ya da diyaloglar aracılığıyla değer eğitimine girebilecek mesajlarını açık ya da örtük bir şekilde iletmiştir. Öğretim programlarında da yer alan ve öğrencilere kazandırılması gereken pek çok değerin, idealize edilmiş örnek bir çocuk profili yoluyla aktarıldığı söylenebilir. |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | MLA dergilerinde yayınlanan tam makale |
Dergi Adı | International Journal of Languages Education and Teaching |
Dergi ISSN | 2198-4999 |
Dergi Tarandığı Indeksler | MLA, SOBİAD, Linguistics Abstracts Online, Asian Education Index, Index Copernicus International Journals Master List |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 06-2021 |
Cilt No | 9 |
Sayı | 2 |
Sayfalar | 344 / 359 |
Doi Numarası | 10.29228/ijlet.51256 |
Makale Linki | https://ijlet.com/?mod=tammetin&makaleadi=&makaleurl=5b91e65b-c309-48ae-b579-24b6dfa0c813.pdf&key=51256 |