img
Özgür Aras Tüfek’in Türkçenin Muhafızları Serisi Romanlarında Değerler     
Yazarlar
Doç. Dr. Funda BULUT Doç. Dr. Funda BULUT
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye
Doç. Dr. Şahin ŞİMŞEK Doç. Dr. Şahin ŞİMŞEK
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye
Özet
İnsan davranışlarına yön veren insanın topluma uyumunu kolaylaştırandeğerler, iyinin ve kötünün, doğru ile yanlışın ayırt edilmesine katkı sunaraktoplumda bir denge oluşturur ve fertlerin huzur, güven ve uyum içinde yaşamalarını sağlar. Ülkemizde son yıllarda önem kazanan değerler eğitimi, eğitimuygulamalarında üzerinde durulan bir konu olmuştur. Değerler eğitimine romanlarında yer veren isimlerden biri olan Özgür Aras Tüfek, İslami Dönem TürkEdebiyatı’nın ilk eserlerini kurgulaştırarak farklı bir çocuk romanı serisi kalemealmıştır. “Türkçenin Muhafızları” adını taşıyan serinin Bir Kelime Seyyahı adlı ilkeserinde Kaşgarlı Mahmut’un; Simurg’a Yolculuk’ta Ali Şîr Nevâî’nin; MutlulukBilgisi’nde Yusuf Has Hacib’in; Kelimelerin Işığı’nda da Edip Ahmet Yüknekî’ninhayatını anlatmıştır. Bu dört kitap, Türk dilinin büyük şahsiyetlerinin hayat hikâyelerini romanlaştırmasının ötesinde değerler eğitiminde kullanılabilecek pekçok değeri de bünyesinde barındırmaktadır. Bu araştırmanın temel amacı, ÖzgürAras Tüfek romanlarının çocuk edebiyatına ve değerler eğitimine katkısını incelemektir. Nitel araştırma yöntemi durum çalışması deseni kullanılan araştırmada“Türkçe’nin Muhafızları” serisi, Allport, Lindzey ve Vernon (1960)’un 6’lı değertasnifine göre incelenmiş ve değerlerin nasıl işlendiği ortaya konulmuştur. Butasnife göre Özgür Aras Tüfek’in eserlerinde en çok sosyal değerlere en az estetikve siyasî değerlere yer verildiği tespit edilmiştir. Romanlarda öğrenme aşkı veöğretme aşkı değerleri yoğun olarak işlenmiş; iyilik, yardımlaşma, tabiat bilinci,adalet, doğruluk, çalışkanlık, vatan millet sevgisi, saygı, tevazu gibi öğrencilerekazandırılması gereken pek çok değere yer verildiği görülmüştür.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale
Dergi Adı Milli Eğitim Dergisi
Dergi ISSN 1302-5600
Dergi Tarandığı Indeksler TR DİZİN
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 05-2021
Cilt No 50
Sayı 230
Sayfalar 769 / 793
Doi Numarası 10.37669/milliegitim.691929
Makale Linki http://dx.doi.org/10.37669/milliegitim.691929