img
Toplam 24621 kayıt

EVALUATION OF THE LEVELS OF RARE EARTH ELEMENTS ACCOMPANYING BENTONITE MINERALS IN TURKİYE

METİN, O., TURHAN, Ş. (2023) "EVALUATION OF THE LEVELS OF RARE EARTH ELEMENTS ACCOMPANYING BENTONITE MINERALS IN TURKİYE", 4. ULUSLARARASI DİCLE BİLİMSEL ARAŞTIRMALAR VE İNOVASYON KONGRESİ , (pp. 927-934), Diyarbakır, Türkiye, (Nisan 2023 METİN, O., TURHAN, Ş. (2023) "EVALUATION OF THE LEVELS OF RARE EARTH ELEMENTS ACCOMPANYING BENTONITE MINERALS IN TURKİYE", 4. ULUSLARARASI DİCLE BİLİMSEL ARAŞTIRMALAR VE İNOVASYON KONGRESİ , (pp. 927-934), Diyarbakır, Türkiye, (Nisan 2023
2023 Tebliğ/Bildiri SCI/SSCI/AHCI ESCI Scopus
4. ULUSLARARASI DİCLE BİLİMSEL ARAŞTIRMALAR VE İNOVASYON KONGRESİ

EVALUATION OF THE RADIOLOGICAL RISK CAUSED BY EXTERNAL IRRADIATION TO WHICH WORKERS WORKING IN BENTONITE QUARRIES IN THE CENTRAL ANATOLIA REGION

METİN, O., TURHAN, Ş. (2023) "EVALUATION OF THE RADIOLOGICAL RISK CAUSED BY EXTERNAL IRRADIATION TO WHICH WORKERS WORKING IN BENTONITE QUARRIES IN THE CENTRAL ANATOLIA REGION", 4. ULUSLARARASI DİCLE BİLİMSEL ARAŞTIRMALAR VE İNOVASYON KONGRESİ , (pp. 921-926), Diyarbakır, Türkiye, (Nisan 2023 METİN, O., TURHAN, Ş. (2023) "EVALUATION OF THE RADIOLOGICAL RISK CAUSED BY EXTERNAL IRRADIATION TO WHICH WORKERS WORKING IN BENTONITE QUARRIES IN THE CENTRAL ANATOLIA REGION", 4. ULUSLARARASI DİCLE BİLİMSEL ARAŞTIRMALAR VE İNOVASYON KONGRESİ , (pp. 921-926), Diyarbakır, Türkiye, (Nisan 2023
2023 Tebliğ/Bildiri SCI/SSCI/AHCI ESCI Scopus
4. ULUSLARARASI DİCLE BİLİMSEL ARAŞTIRMALAR VE İNOVASYON KONGRESİ

DSP based Motor/Generator Operation of Induction Machine

METİN, O., Aktaş, M., Aygün, H. (2017) "DSP based Motor/Generator Operation of Induction Machine", 1st International Conference on Energy Systems Engineering , (pp. 197-202), Karabük, Türkiye, (Kasım 2017 METİN, O., Aktaş, M., Aygün, H. (2017) "DSP based Motor/Generator Operation of Induction Machine", 1st International Conference on Energy Systems Engineering , (pp. 197-202), Karabük, Türkiye, (Kasım 2017
2017 Tebliğ/Bildiri SCI/SSCI/AHCI ESCI Scopus
1st International Conference on Energy Systems Engineering

ASENKRON MAKİNENİN DOĞRUDAN MOMENT KONTROL YÖNTEMİYLE MOTOR/GENERATÖR OLARAK ÇALIŞTIRILMASI

METİN, O. (2017) "ASENKRON MAKİNENİN DOĞRUDAN MOMENT KONTROL YÖNTEMİYLE MOTOR/GENERATÖR OLARAK ÇALIŞTIRILMASI", Uluslararası Taşköprü Pompeiopolis Bilim Kültür Sanat Araştırmaları Sempozyumu , (Nisan 2017 METİN, O. (2017) "ASENKRON MAKİNENİN DOĞRUDAN MOMENT KONTROL YÖNTEMİYLE MOTOR/GENERATÖR OLARAK ÇALIŞTIRILMASI", Uluslararası Taşköprü Pompeiopolis Bilim Kültür Sanat Araştırmaları Sempozyumu , (Nisan 2017
2017 Tebliğ/Bildiri SCI/SSCI/AHCI ESCI Scopus
Uluslararası Taşköprü Pompeiopolis Bilim Kültür Sanat Araştırmaları Sempozyumu

The effect of practices based on argumentation-based inquiry approach on teacher candidates' critical thinking

DOI     SÖNMEZ, E., KABATAŞ-MEMİŞ, E., YERLİKAYA, Z. (2021) "The effect of practices based on argumentation-based inquiry approach on teacher candidates' critical thinking", Educational Studies, 47 (1) pp. 59-83 [SSCI] DOI    " data-bs-content-id="YazarBilgi-16353"> SÖNMEZ, E., KABATAŞ-MEMİŞ, E., YERLİKAYA, Z. (2021) "The effect of practices based on argumentation-based inquiry approach on teacher candidates' critical thinking", Educational Studies, 47 (1) pp. 59-83 [SSCI] DOI     SÖNMEZ, E., KABATAŞ-MEMİŞ, E., YERLİKAYA, Z. (2021) "The effect of practices based on argumentation-based inquiry approach on teacher candidates' critical thinking", Educational Studies, 47 (1) pp. 59-83 [SSCI] DOI    
2021 Özgün Makale SCI/SSCI/AHCI ESCI Scopus
Educational Studies

Argüman Oluşturma Üzerine Yenilikçi Bir Yaklaşım: Argüman Haritalama

DOI    SÖNMEZ, E., Akkaş, B.Ç., KABATAŞ-MEMİŞ, E. (2020) "Argüman Oluşturma Üzerine Yenilikçi Bir Yaklaşım: Argüman Haritalama", Akdeniz Egitim Arastirmalari Dergisi, 14 (33) pp. 129-145 [TR Dizin] DOI   " data-bs-content-id="YazarBilgi-16354"> SÖNMEZ, E., Akkaş, B.Ç., KABATAŞ-MEMİŞ, E. (2020) "Argüman Oluşturma Üzerine Yenilikçi Bir Yaklaşım: Argüman Haritalama", Akdeniz Egitim Arastirmalari Dergisi, 14 (33) pp. 129-145 [TR Dizin] DOI    SÖNMEZ, E., Akkaş, B.Ç., KABATAŞ-MEMİŞ, E. (2020) "Argüman Oluşturma Üzerine Yenilikçi Bir Yaklaşım: Argüman Haritalama", Akdeniz Egitim Arastirmalari Dergisi, 14 (33) pp. 129-145 [TR Dizin] DOI   
2020 Diğer (Teknik, not, yorum, vaka takdimi, editöre mektup, özet, kitap krıtiği, araştırma notu, bilirkişi raporu ve benzeri) SCI/SSCI/AHCI ESCI Scopus
Akdeniz Egitim Arastirmalari Dergisi

Having Qualified Arguments: Promoting Pre-service Teachers’ Critical Thinking Through Deliberate Computer-Assisted Argument Mapping Practices

Link DOI     Na, E.Y., SÖNMEZ, E. (2023) "Having Qualified Arguments: Promoting Pre-service Teachers’ Critical Thinking Through Deliberate Computer-Assisted Argument Mapping Practices", Thinking Skills and Creativity, 47 (0) [SSCI] Link DOI    " data-bs-content-id="YazarBilgi-16355"> Na, E.Y., SÖNMEZ, E. (2023) "Having Qualified Arguments: Promoting Pre-service Teachers’ Critical Thinking Through Deliberate Computer-Assisted Argument Mapping Practices", Thinking Skills and Creativity, 47 (0) [SSCI] Link DOI     Na, E.Y., SÖNMEZ, E. (2023) "Having Qualified Arguments: Promoting Pre-service Teachers’ Critical Thinking Through Deliberate Computer-Assisted Argument Mapping Practices", Thinking Skills and Creativity, 47 (0) [SSCI] Link DOI    
2023 Özgün Makale SCI/SSCI/AHCI ESCI Scopus
Thinking Skills and Creativity

COMPUTER-AIDED ARGUMENT MAPPING: EFFECT OF INDIVIDUAL AND COLLABORATIVE PRACTICES ON REASONING SKILLS

Link   KABATAŞ-MEMİŞ, E., SÖNMEZ, E., Akkaş, B.N.Ç. (2023) "COMPUTER-AIDED ARGUMENT MAPPING: EFFECT OF INDIVIDUAL AND COLLABORATIVE PRACTICES ON REASONING SKILLS", MALAYSIAN ONLINE JOURNAL OF EDUCATIONAL SCIENCES, 11 (1) pp. 25-33 Link  " data-bs-content-id="YazarBilgi-16356"> KABATAŞ-MEMİŞ, E., SÖNMEZ, E., Akkaş, B.N.Ç. (2023) "COMPUTER-AIDED ARGUMENT MAPPING: EFFECT OF INDIVIDUAL AND COLLABORATIVE PRACTICES ON REASONING SKILLS", MALAYSIAN ONLINE JOURNAL OF EDUCATIONAL SCIENCES, 11 (1) pp. 25-33 Link   KABATAŞ-MEMİŞ, E., SÖNMEZ, E., Akkaş, B.N.Ç. (2023) "COMPUTER-AIDED ARGUMENT MAPPING: EFFECT OF INDIVIDUAL AND COLLABORATIVE PRACTICES ON REASONING SKILLS", MALAYSIAN ONLINE JOURNAL OF EDUCATIONAL SCIENCES, 11 (1) pp. 25-33 Link  
2023 Özgün Makale SCI/SSCI/AHCI ESCI Scopus
MALAYSIAN ONLINE JOURNAL OF EDUCATIONAL SCIENCES

Unravelling early childhood pre-service teachers’ implicit stereotypes of scientists by using the repertory grid technique

Link DOI    Na, E.Y., SÖNMEZ, E. (2023) "Unravelling early childhood pre-service teachers’ implicit stereotypes of scientists by using the repertory grid technique", Disciplinary and Interdisciplinary Science Education Research, (0) Link DOI   " data-bs-content-id="YazarBilgi-16358"> Na, E.Y., SÖNMEZ, E. (2023) "Unravelling early childhood pre-service teachers’ implicit stereotypes of scientists by using the repertory grid technique", Disciplinary and Interdisciplinary Science Education Research, (0) Link DOI    Na, E.Y., SÖNMEZ, E. (2023) "Unravelling early childhood pre-service teachers’ implicit stereotypes of scientists by using the repertory grid technique", Disciplinary and Interdisciplinary Science Education Research, (0) Link DOI   
2023 Özgün Makale SCI/SSCI/AHCI ESCI Scopus
Disciplinary and Interdisciplinary Science Education Research

Integration of Technology into Science Teaching: A Phenomenological Study on the Experiences of the Pre-service Teachers

DOI     KABATAŞ-MEMİŞ, E., Et, Z.S., SÖNMEZ, E. (2023) "Integration of Technology into Science Teaching: A Phenomenological Study on the Experiences of the Pre-service Teachers", International Council of Associations for Science Education, 34 (0) DOI    " data-bs-content-id="YazarBilgi-16360"> KABATAŞ-MEMİŞ, E., Et, Z.S., SÖNMEZ, E. (2023) "Integration of Technology into Science Teaching: A Phenomenological Study on the Experiences of the Pre-service Teachers", International Council of Associations for Science Education, 34 (0) DOI     KABATAŞ-MEMİŞ, E., Et, Z.S., SÖNMEZ, E. (2023) "Integration of Technology into Science Teaching: A Phenomenological Study on the Experiences of the Pre-service Teachers", International Council of Associations for Science Education, 34 (0) DOI    
2023 Özgün Makale SCI/SSCI/AHCI ESCI Scopus
International Council of Associations for Science Education

Integration of Block-Based Coding Activities Prepared for Preschool Children into Teaching: Focused on Activity Plans

DOI    Bakır, E.E., SÖNMEZ, E. (2023) "Integration of Block-Based Coding Activities Prepared for Preschool Children into Teaching: Focused on Activity Plans", Prensip Publishing, 2 (0) DOI   " data-bs-content-id="YazarBilgi-16361"> Bakır, E.E., SÖNMEZ, E. (2023) "Integration of Block-Based Coding Activities Prepared for Preschool Children into Teaching: Focused on Activity Plans", Prensip Publishing, 2 (0) DOI    Bakır, E.E., SÖNMEZ, E. (2023) "Integration of Block-Based Coding Activities Prepared for Preschool Children into Teaching: Focused on Activity Plans", Prensip Publishing, 2 (0) DOI   
2023 Özgün Makale SCI/SSCI/AHCI ESCI Scopus
Prensip Publishing

Technology-Enhanced CT: A Systematic Review

DOI      SÖNMEZ, E. (2021) "Technology-Enhanced CT: A Systematic Review", THINKING SKILLS AND CREATIVITY, 41 (0) [SSCI] DOI     " data-bs-content-id="YazarBilgi-16362"> SÖNMEZ, E. (2021) "Technology-Enhanced CT: A Systematic Review", THINKING SKILLS AND CREATIVITY, 41 (0) [SSCI] DOI      SÖNMEZ, E. (2021) "Technology-Enhanced CT: A Systematic Review", THINKING SKILLS AND CREATIVITY, 41 (0) [SSCI] DOI     
2021 Özgün Makale SCI/SSCI/AHCI ESCI Scopus
THINKING SKILLS AND CREATIVITY

Ortaokul Öğrencilerine Müfredat Dışında Uygulanan Bazı Biyoteknoloji Etkinliklerinin Bilimin Doğası Görüşleri ve Biyoteknoloji Bilgilerine Etkisi

  SÖNMEZ, E., PEKTAŞ, M. (2018) "Ortaokul Öğrencilerine Müfredat Dışında Uygulanan Bazı Biyoteknoloji Etkinliklerinin Bilimin Doğası Görüşleri ve Biyoteknoloji Bilgilerine Etkisi", Kastamonu Eğitim Dergisi, 25 (5) pp. 2019-2036 [TR Dizin]   " data-bs-content-id="YazarBilgi-16363"> SÖNMEZ, E., PEKTAŞ, M. (2018) "Ortaokul Öğrencilerine Müfredat Dışında Uygulanan Bazı Biyoteknoloji Etkinliklerinin Bilimin Doğası Görüşleri ve Biyoteknoloji Bilgilerine Etkisi", Kastamonu Eğitim Dergisi, 25 (5) pp. 2019-2036 [TR Dizin]    SÖNMEZ, E., PEKTAŞ, M. (2018) "Ortaokul Öğrencilerine Müfredat Dışında Uygulanan Bazı Biyoteknoloji Etkinliklerinin Bilimin Doğası Görüşleri ve Biyoteknoloji Bilgilerine Etkisi", Kastamonu Eğitim Dergisi, 25 (5) pp. 2019-2036 [TR Dizin]   
2018 Özgün Makale SCI/SSCI/AHCI ESCI Scopus
Kastamonu Eğitim Dergisi

Ortaokul Öğrencilerinin Çevre Bilgi ve Tutumlarının Farklı Okul Türleri Açısından İncelenmesi.

Link   SÖNMEZ, E., YERLİKAYA, Z. (2017) "Ortaokul Öğrencilerinin Çevre Bilgi ve Tutumlarının Farklı Okul Türleri Açısından İncelenmesi.", Alınteri Sosyal Bilimler Dergisi, 1 (1) pp. 53-59 Link  " data-bs-content-id="YazarBilgi-16364"> SÖNMEZ, E., YERLİKAYA, Z. (2017) "Ortaokul Öğrencilerinin Çevre Bilgi ve Tutumlarının Farklı Okul Türleri Açısından İncelenmesi.", Alınteri Sosyal Bilimler Dergisi, 1 (1) pp. 53-59 Link   SÖNMEZ, E., YERLİKAYA, Z. (2017) "Ortaokul Öğrencilerinin Çevre Bilgi ve Tutumlarının Farklı Okul Türleri Açısından İncelenmesi.", Alınteri Sosyal Bilimler Dergisi, 1 (1) pp. 53-59 Link  
2017 Özgün Makale SCI/SSCI/AHCI ESCI Scopus
Alınteri Sosyal Bilimler Dergisi

Impact of Different Types of Argument Maps on Critical Thinking: A Quantitative Study with the Pre-Service Science Teachers in Turkey

Link DOI   KABATAŞ-MEMİŞ, E., Akkaş, B.Ç., SÖNMEZ, E. (2022) "Impact of Different Types of Argument Maps on Critical Thinking: A Quantitative Study with the Pre-Service Science Teachers in Turkey", Psycho-Educational Research Reviews, 11 (1) pp. 324-340 Link DOI  " data-bs-content-id="YazarBilgi-16365"> KABATAŞ-MEMİŞ, E., Akkaş, B.Ç., SÖNMEZ, E. (2022) "Impact of Different Types of Argument Maps on Critical Thinking: A Quantitative Study with the Pre-Service Science Teachers in Turkey", Psycho-Educational Research Reviews, 11 (1) pp. 324-340 Link DOI   KABATAŞ-MEMİŞ, E., Akkaş, B.Ç., SÖNMEZ, E. (2022) "Impact of Different Types of Argument Maps on Critical Thinking: A Quantitative Study with the Pre-Service Science Teachers in Turkey", Psycho-Educational Research Reviews, 11 (1) pp. 324-340 Link DOI  
2022 Özgün Makale SCI/SSCI/AHCI ESCI Scopus
Psycho-Educational Research Reviews

Argumentation-Based Inquiry Practices from the Perspective of Teachers Receiving and Implementing Argumentation Training

DOI   KABATAŞ-MEMİŞ, E., Akkaş, B.Ç., SÖNMEZ, E., Öz, M. (2022) "Argumentation-Based Inquiry Practices from the Perspective of Teachers Receiving and Implementing Argumentation Training", International Journal of Progressive Education, 18 (2) pp. 325-340 DOI  " data-bs-content-id="YazarBilgi-16366"> KABATAŞ-MEMİŞ, E., Akkaş, B.Ç., SÖNMEZ, E., Öz, M. (2022) "Argumentation-Based Inquiry Practices from the Perspective of Teachers Receiving and Implementing Argumentation Training", International Journal of Progressive Education, 18 (2) pp. 325-340 DOI   KABATAŞ-MEMİŞ, E., Akkaş, B.Ç., SÖNMEZ, E., Öz, M. (2022) "Argumentation-Based Inquiry Practices from the Perspective of Teachers Receiving and Implementing Argumentation Training", International Journal of Progressive Education, 18 (2) pp. 325-340 DOI  
2022 Özgün Makale SCI/SSCI/AHCI ESCI Scopus
International Journal of Progressive Education

Ortaokul Öğrencilerinin Çevresel Bilgi Düzeyleri ve Çevreye Yönelik Tutumları Üzerine Bir Alan Araştırması: Kastamonu İli Örneği

  SÖNMEZ, E., YERLİKAYA, Z. (2018) "Ortaokul Öğrencilerinin Çevresel Bilgi Düzeyleri ve Çevreye Yönelik Tutumları Üzerine Bir Alan Araştırması: Kastamonu İli Örneği", Kastamonu Eğitim Dergisi, 25 (3) pp. 1239-1249 [TR Dizin]   " data-bs-content-id="YazarBilgi-16367"> SÖNMEZ, E., YERLİKAYA, Z. (2018) "Ortaokul Öğrencilerinin Çevresel Bilgi Düzeyleri ve Çevreye Yönelik Tutumları Üzerine Bir Alan Araştırması: Kastamonu İli Örneği", Kastamonu Eğitim Dergisi, 25 (3) pp. 1239-1249 [TR Dizin]    SÖNMEZ, E., YERLİKAYA, Z. (2018) "Ortaokul Öğrencilerinin Çevresel Bilgi Düzeyleri ve Çevreye Yönelik Tutumları Üzerine Bir Alan Araştırması: Kastamonu İli Örneği", Kastamonu Eğitim Dergisi, 25 (3) pp. 1239-1249 [TR Dizin]   
2018 Özgün Makale SCI/SSCI/AHCI ESCI Scopus
Kastamonu Eğitim Dergisi

Step-by-Step Argument Map in Learning Environment: Example of Optic

Akkaş, B.Ç., SÖNMEZ, E., KABATAŞ-MEMİŞ, E. (2019) "Step-by-Step Argument Map in Learning Environment: Example of Optic", Online Fen Eğitimi Dergisi, 3 (2) pp. 15-25   Akkaş, B.Ç., SÖNMEZ, E., KABATAŞ-MEMİŞ, E. (2019) "Step-by-Step Argument Map in Learning Environment: Example of Optic", Online Fen Eğitimi Dergisi, 3 (2) pp. 15-25  
2019 Özgün Makale SCI/SSCI/AHCI ESCI Scopus
Online Fen Eğitimi Dergisi