img
Toplam 21637 kayıt

Öğretmen adaylarının öz-yönetimli öğrenme becerilerine ilişkin görüşleri

Demirel, M., AŞKIN-TEKKOL, İ. (2014) "Öğretmen adaylarının öz-yönetimli öğrenme becerilerine ilişkin görüşleri", VI. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi , (Haziran 2014 Demirel, M., AŞKIN-TEKKOL, İ. (2014) "Öğretmen adaylarının öz-yönetimli öğrenme becerilerine ilişkin görüşleri", VI. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi , (Haziran 2014
2014 Tebliğ/Bildiri SCI/SSCI/AHCI ESCI Scopus
VI. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi

Brain-Based learning studies in turkey: a review for methodological analysis

Şen, Z., Başar, T., AŞKIN-TEKKOL, İ., Turan, S. (2015) "Brain-Based learning studies in turkey: a review for methodological analysis", International Society for Teacher Education (ISfTE) , (Nisan 2015 Şen, Z., Başar, T., AŞKIN-TEKKOL, İ., Turan, S. (2015) "Brain-Based learning studies in turkey: a review for methodological analysis", International Society for Teacher Education (ISfTE) , (Nisan 2015
2015 Tebliğ/Bildiri SCI/SSCI/AHCI ESCI Scopus
International Society for Teacher Education (ISfTE)

Sınıf öğretmeni adaylarının türkçe öğretimi yeterliklerine ilişkin görüşleri

AŞKIN-TEKKOL, İ., Demirel, M. (2012) "Sınıf öğretmeni adaylarının türkçe öğretimi yeterliklerine ilişkin görüşleri", International Conference on New Trends in Education and Their Implicatons , Türkiye, (Nisan 2012 AŞKIN-TEKKOL, İ., Demirel, M. (2012) "Sınıf öğretmeni adaylarının türkçe öğretimi yeterliklerine ilişkin görüşleri", International Conference on New Trends in Education and Their Implicatons , Türkiye, (Nisan 2012
2012 Tebliğ/Bildiri SCI/SSCI/AHCI ESCI Scopus
International Conference on New Trends in Education and Their Implicatons

Öğrenme Stratejileri ile İlgili Lisansüstü Tezlerin İncelenmesi Eğilimler ve Yansımalar

Demirel, M., AŞKIN-TEKKOL, İ., Çiğdem, S., Demir, Ç. (2016) "Öğrenme Stratejileri ile İlgili Lisansüstü Tezlerin İncelenmesi Eğilimler ve Yansımalar", 4. Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi , (Aralık 2016 Demirel, M., AŞKIN-TEKKOL, İ., Çiğdem, S., Demir, Ç. (2016) "Öğrenme Stratejileri ile İlgili Lisansüstü Tezlerin İncelenmesi Eğilimler ve Yansımalar", 4. Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi , (Aralık 2016
2016 Tebliğ/Bildiri SCI/SSCI/AHCI ESCI Scopus
4. Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi

Analysis of the Pedagogical Content Knowledge Development of Prospective Teachers in the Lesson Plan Development Process: 4MAT Model

Link DOI    ALİUSTAOĞLU, F., TUNA, A. (2022) "Analysis of the Pedagogical Content Knowledge Development of Prospective Teachers in the Lesson Plan Development Process: 4MAT Model", International Journal of Progressive Education, 18 (1) pp. 298-321 Link DOI   " data-bs-content-id="YazarBilgi-4132"> ALİUSTAOĞLU, F., TUNA, A. (2022) "Analysis of the Pedagogical Content Knowledge Development of Prospective Teachers in the Lesson Plan Development Process: 4MAT Model", International Journal of Progressive Education, 18 (1) pp. 298-321 Link DOI    ALİUSTAOĞLU, F., TUNA, A. (2022) "Analysis of the Pedagogical Content Knowledge Development of Prospective Teachers in the Lesson Plan Development Process: 4MAT Model", International Journal of Progressive Education, 18 (1) pp. 298-321 Link DOI   
2022 Özgün Makale SCI/SSCI/AHCI ESCI Scopus
International Journal of Progressive Education

An investigation to critical thinking dispositions of mathematics teacher candidates.

BİBER, A.Ç., TUNA, A., İNCİKABI, L. (2013) "An investigation to critical thinking dispositions of mathematics teacher candidates.", Problems of Education ın the 21st Century, (0) [TR Dizin]   BİBER, A.Ç., TUNA, A., İNCİKABI, L. (2013) "An investigation to critical thinking dispositions of mathematics teacher candidates.", Problems of Education ın the 21st Century, (0) [TR Dizin]  
2013 Özgün Makale SCI/SSCI/AHCI ESCI Scopus
Problems of Education ın the 21st Century

Examining the pedagogical content knowledge of prospective mathematics teachers on the subject of limits

Link    ALİUSTAOĞLU, F., TUNA, A. (2021) "Examining the pedagogical content knowledge of prospective mathematics teachers on the subject of limits", INTERNATIONAL JOURNAL OF MATHEMATICAL EDUCATION IN SCIENCE AND TECHNOLOGY, 52 (6) pp. 833-856 Link   " data-bs-content-id="YazarBilgi-4134"> ALİUSTAOĞLU, F., TUNA, A. (2021) "Examining the pedagogical content knowledge of prospective mathematics teachers on the subject of limits", INTERNATIONAL JOURNAL OF MATHEMATICAL EDUCATION IN SCIENCE AND TECHNOLOGY, 52 (6) pp. 833-856 Link    ALİUSTAOĞLU, F., TUNA, A. (2021) "Examining the pedagogical content knowledge of prospective mathematics teachers on the subject of limits", INTERNATIONAL JOURNAL OF MATHEMATICAL EDUCATION IN SCIENCE AND TECHNOLOGY, 52 (6) pp. 833-856 Link   
2021 Özgün Makale SCI/SSCI/AHCI ESCI Scopus
INTERNATIONAL JOURNAL OF MATHEMATICAL EDUCATION IN SCIENCE AND TECHNOLOGY

Öğretmen Adaylarının Eleştirel Düşünme Eğilimlernin İncelenmesi : Kastamonu Üniversitesi Örneği

Link    ALİUSTAOĞLU, F., TUNA, A. (2015) "Öğretmen Adaylarının Eleştirel Düşünme Eğilimlernin İncelenmesi : Kastamonu Üniversitesi Örneği", Uluslar Arası Eğitim Bilimleri Dergisi, 4 (0) pp. 131-142 Link   " data-bs-content-id="YazarBilgi-4135"> ALİUSTAOĞLU, F., TUNA, A. (2015) "Öğretmen Adaylarının Eleştirel Düşünme Eğilimlernin İncelenmesi : Kastamonu Üniversitesi Örneği", Uluslar Arası Eğitim Bilimleri Dergisi, 4 (0) pp. 131-142 Link    ALİUSTAOĞLU, F., TUNA, A. (2015) "Öğretmen Adaylarının Eleştirel Düşünme Eğilimlernin İncelenmesi : Kastamonu Üniversitesi Örneği", Uluslar Arası Eğitim Bilimleri Dergisi, 4 (0) pp. 131-142 Link   
2015 Özgün Makale SCI/SSCI/AHCI ESCI Scopus
Uluslar Arası Eğitim Bilimleri Dergisi

Analysis of Defining and Drawing Skills of Secondary School Students: Parallelogram Example

Link    BİBER, A.Ç., TUNA, A., Korkmaz, S., ALİUSTAOĞLU, F. (2018) "Analysis of Defining and Drawing Skills of Secondary School Students: Parallelogram Example", MATDER Journal of Mathematics Education, 3 (1) pp. 32-40 [TR Dizin] Link   " data-bs-content-id="YazarBilgi-4136"> BİBER, A.Ç., TUNA, A., Korkmaz, S., ALİUSTAOĞLU, F. (2018) "Analysis of Defining and Drawing Skills of Secondary School Students: Parallelogram Example", MATDER Journal of Mathematics Education, 3 (1) pp. 32-40 [TR Dizin] Link    BİBER, A.Ç., TUNA, A., Korkmaz, S., ALİUSTAOĞLU, F. (2018) "Analysis of Defining and Drawing Skills of Secondary School Students: Parallelogram Example", MATDER Journal of Mathematics Education, 3 (1) pp. 32-40 [TR Dizin] Link   
2018 Özgün Makale SCI/SSCI/AHCI ESCI Scopus
MATDER Journal of Mathematics Education

The Influence of 4MAT Model on Academic Achievement and Retention of Learning In Transformation Geometry

Link   ALİUSTAOĞLU, F., TUNA, A. (2018) "The Influence of 4MAT Model on Academic Achievement and Retention of Learning In Transformation Geometry", International Journal on New Trends in Education their Implications, 9 (2) Link  " data-bs-content-id="YazarBilgi-4137"> ALİUSTAOĞLU, F., TUNA, A. (2018) "The Influence of 4MAT Model on Academic Achievement and Retention of Learning In Transformation Geometry", International Journal on New Trends in Education their Implications, 9 (2) Link   ALİUSTAOĞLU, F., TUNA, A. (2018) "The Influence of 4MAT Model on Academic Achievement and Retention of Learning In Transformation Geometry", International Journal on New Trends in Education their Implications, 9 (2) Link  
2018 Özgün Makale SCI/SSCI/AHCI ESCI Scopus
International Journal on New Trends in Education their Implications

Ortaokullarda Uygulanan Destekleme ve Yetiştirme Kurslarına Dair Öğrenci Görüşleri

Link     BİBER, A.Ç., TUNA, A., Polat, A.C., Altunok, F., Küçükoğlu, U. (2017) "Ortaokullarda Uygulanan Destekleme ve Yetiştirme Kurslarına Dair Öğrenci Görüşleri", Bayburt Eğitim fakültesi Dergisi, 12 (23) pp. 103-119 Link    " data-bs-content-id="YazarBilgi-4138"> BİBER, A.Ç., TUNA, A., Polat, A.C., Altunok, F., Küçükoğlu, U. (2017) "Ortaokullarda Uygulanan Destekleme ve Yetiştirme Kurslarına Dair Öğrenci Görüşleri", Bayburt Eğitim fakültesi Dergisi, 12 (23) pp. 103-119 Link     BİBER, A.Ç., TUNA, A., Polat, A.C., Altunok, F., Küçükoğlu, U. (2017) "Ortaokullarda Uygulanan Destekleme ve Yetiştirme Kurslarına Dair Öğrenci Görüşleri", Bayburt Eğitim fakültesi Dergisi, 12 (23) pp. 103-119 Link    
2017 Özgün Makale SCI/SSCI/AHCI ESCI Scopus
Bayburt Eğitim fakültesi Dergisi

ANALYSIS OF MATHEMATICS TEACHER CANDIDATES’ CONCEPTUAL KNOWLEDGE RELATED TO SEQUENCES

Link DOI    BİBER, A.Ç., TUNA, A. (2017) "ANALYSIS OF MATHEMATICS TEACHER CANDIDATES’ CONCEPTUAL KNOWLEDGE RELATED TO SEQUENCES", International Journal on New Trends in Education and Their Implications, 8 (1) pp. 78-88 Link DOI   " data-bs-content-id="YazarBilgi-4139"> BİBER, A.Ç., TUNA, A. (2017) "ANALYSIS OF MATHEMATICS TEACHER CANDIDATES’ CONCEPTUAL KNOWLEDGE RELATED TO SEQUENCES", International Journal on New Trends in Education and Their Implications, 8 (1) pp. 78-88 Link DOI    BİBER, A.Ç., TUNA, A. (2017) "ANALYSIS OF MATHEMATICS TEACHER CANDIDATES’ CONCEPTUAL KNOWLEDGE RELATED TO SEQUENCES", International Journal on New Trends in Education and Their Implications, 8 (1) pp. 78-88 Link DOI   
2017 Özgün Makale SCI/SSCI/AHCI ESCI Scopus
International Journal on New Trends in Education and Their Implications

Liselere Geçiş Sınavının Örnek Matematik Sorularına ve Yeni SınavSistemine Dair Destekleme ve Yetiştirme Kursu MatematikÖğretmenlerinin Görüşleri

Link    BİBER, A.Ç., TUNA, A., Uysal, R., Kabuklu, Ü.N. (2018) "Liselere Geçiş Sınavının Örnek Matematik Sorularına ve Yeni SınavSistemine Dair Destekleme ve Yetiştirme Kursu MatematikÖğretmenlerinin Görüşleri", Asya Öğretim Dergisi, 6 (2) pp. 63-80 Link   " data-bs-content-id="YazarBilgi-4140"> BİBER, A.Ç., TUNA, A., Uysal, R., Kabuklu, Ü.N. (2018) "Liselere Geçiş Sınavının Örnek Matematik Sorularına ve Yeni SınavSistemine Dair Destekleme ve Yetiştirme Kursu MatematikÖğretmenlerinin Görüşleri", Asya Öğretim Dergisi, 6 (2) pp. 63-80 Link    BİBER, A.Ç., TUNA, A., Uysal, R., Kabuklu, Ü.N. (2018) "Liselere Geçiş Sınavının Örnek Matematik Sorularına ve Yeni SınavSistemine Dair Destekleme ve Yetiştirme Kursu MatematikÖğretmenlerinin Görüşleri", Asya Öğretim Dergisi, 6 (2) pp. 63-80 Link   
2018 Özgün Makale SCI/SSCI/AHCI ESCI Scopus
Asya Öğretim Dergisi

The views of mathematics teachers about the 5E instructional model

  BİBER, A.Ç., TUNA, A., Gülsevinçler, D., Karaosmanoğlu, A.B. (2015) "The views of mathematics teachers about the 5E instructional model", Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi, (0)   " data-bs-content-id="YazarBilgi-4141"> BİBER, A.Ç., TUNA, A., Gülsevinçler, D., Karaosmanoğlu, A.B. (2015) "The views of mathematics teachers about the 5E instructional model", Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi, (0)    BİBER, A.Ç., TUNA, A., Gülsevinçler, D., Karaosmanoğlu, A.B. (2015) "The views of mathematics teachers about the 5E instructional model", Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi, (0)   
2015 Özgün Makale SCI/SSCI/AHCI ESCI Scopus
Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi

ÖĞRENCİLERİN MATEMATİKSEL ANLAMA SEVİYELERİNİN PİRİE VE KİEREN MODELİNE GÖRE İNCELENMESİ

Link    Altunok, F., TUNA, A. (2021) "ÖĞRENCİLERİN MATEMATİKSEL ANLAMA SEVİYELERİNİN PİRİE VE KİEREN MODELİNE GÖRE İNCELENMESİ", The Journal of International Education Science, 27 (8) pp. 123-144 Link   " data-bs-content-id="YazarBilgi-4142"> Altunok, F., TUNA, A. (2021) "ÖĞRENCİLERİN MATEMATİKSEL ANLAMA SEVİYELERİNİN PİRİE VE KİEREN MODELİNE GÖRE İNCELENMESİ", The Journal of International Education Science, 27 (8) pp. 123-144 Link    Altunok, F., TUNA, A. (2021) "ÖĞRENCİLERİN MATEMATİKSEL ANLAMA SEVİYELERİNİN PİRİE VE KİEREN MODELİNE GÖRE İNCELENMESİ", The Journal of International Education Science, 27 (8) pp. 123-144 Link   
2021 Özgün Makale SCI/SSCI/AHCI ESCI Scopus
The Journal of International Education Science

Sınıf İçi Matematiksel Modelleme Etkinliklerinden Yansımalar

DOI    Karataş, E., TUNA, A. (2021) "Sınıf İçi Matematiksel Modelleme Etkinliklerinden Yansımalar", The journal of International Education science, 8 (29) pp. 274-296 DOI   " data-bs-content-id="YazarBilgi-4143"> Karataş, E., TUNA, A. (2021) "Sınıf İçi Matematiksel Modelleme Etkinliklerinden Yansımalar", The journal of International Education science, 8 (29) pp. 274-296 DOI    Karataş, E., TUNA, A. (2021) "Sınıf İçi Matematiksel Modelleme Etkinliklerinden Yansımalar", The journal of International Education science, 8 (29) pp. 274-296 DOI   
2021 Özgün Makale SCI/SSCI/AHCI ESCI Scopus
The journal of International Education science

Öğrencilerin İspat Yapabilme Becerilerinin Gelişimine 5E modelinin Etkisi

Link    Küçükbulut, C., TUNA, A. (2020) "Öğrencilerin İspat Yapabilme Becerilerinin Gelişimine 5E modelinin Etkisi", The Journal of International Education Science, 7 (23) pp. 70-82 Link   " data-bs-content-id="YazarBilgi-4144"> Küçükbulut, C., TUNA, A. (2020) "Öğrencilerin İspat Yapabilme Becerilerinin Gelişimine 5E modelinin Etkisi", The Journal of International Education Science, 7 (23) pp. 70-82 Link    Küçükbulut, C., TUNA, A. (2020) "Öğrencilerin İspat Yapabilme Becerilerinin Gelişimine 5E modelinin Etkisi", The Journal of International Education Science, 7 (23) pp. 70-82 Link   
2020 Özgün Makale SCI/SSCI/AHCI ESCI Scopus
The Journal of International Education Science

What Do Teacher Candıdates Know About the Limits of the Sequences?

  TUNA, A., BİBER, A.Ç., Korkmaz, S. (2019) "What Do Teacher Candıdates Know About the Limits of the Sequences?", Journal of Curriculum and Teaching, 8 (3) pp. 132-142   " data-bs-content-id="YazarBilgi-4145"> TUNA, A., BİBER, A.Ç., Korkmaz, S. (2019) "What Do Teacher Candıdates Know About the Limits of the Sequences?", Journal of Curriculum and Teaching, 8 (3) pp. 132-142    TUNA, A., BİBER, A.Ç., Korkmaz, S. (2019) "What Do Teacher Candıdates Know About the Limits of the Sequences?", Journal of Curriculum and Teaching, 8 (3) pp. 132-142   
2019 Özgün Makale SCI/SSCI/AHCI ESCI Scopus
Journal of Curriculum and Teaching

STUDENTS’ DIFFICULTIES IN CONVERTING FRACTIONS TO DECIMAL NUMBERS

BİBER, A.Ç., TUNA, A., Dağdelen, İ. (2019) "STUDENTS’ DIFFICULTIES IN CONVERTING FRACTIONS TO DECIMAL NUMBERS", The Journal of International Education Science), 20 (1) pp. 1-15 [TR Dizin]   BİBER, A.Ç., TUNA, A., Dağdelen, İ. (2019) "STUDENTS’ DIFFICULTIES IN CONVERTING FRACTIONS TO DECIMAL NUMBERS", The Journal of International Education Science), 20 (1) pp. 1-15 [TR Dizin]  
2019 Özgün Makale SCI/SSCI/AHCI ESCI Scopus
The Journal of International Education Science)

Students’xx Levels of Recognition of Parallelogram and of Establishment of Connections.

  BİBER, A.Ç., TUNA, A., Dağdelen, İ., KEPCEOĞLU, İ. (2019) "Students’xx Levels of Recognition of Parallelogram and of Establishment of Connections.", Journal of Curriculum and Teaching, 8 (3) pp. 1-14   " data-bs-content-id="YazarBilgi-4147"> BİBER, A.Ç., TUNA, A., Dağdelen, İ., KEPCEOĞLU, İ. (2019) "Students’xx Levels of Recognition of Parallelogram and of Establishment of Connections.", Journal of Curriculum and Teaching, 8 (3) pp. 1-14    BİBER, A.Ç., TUNA, A., Dağdelen, İ., KEPCEOĞLU, İ. (2019) "Students’xx Levels of Recognition of Parallelogram and of Establishment of Connections.", Journal of Curriculum and Teaching, 8 (3) pp. 1-14   
2019 Özgün Makale SCI/SSCI/AHCI ESCI Scopus
Journal of Curriculum and Teaching