| Doktora, Mısır, Ein Şams Üniversitesi, , 2014, 2018 |
| Yüksek Lisans, Mısır, Ein Şams Üniversitesi, , 2010, 2012 |
| Lisans, Mısır, Kahire Üniversitesi, , 1994, 1998 |
| Doktora, Mısır, Ein Şams Üniversitesi, , 2014, 2018 |
| Yüksek Lisans, Mısır, Ein Şams Üniversitesi, , 2010, 2012 |
| Lisans, Mısır, Kahire Üniversitesi, , 1994, 1998 |
| Kayıt Yok |
| İngilizce, TOEFL PBT, 612, 2017 |
| Arapça, YDS, 91, 2023/1 Yab, 2023 |
| Kayıt Yok |
| [UAK] İlahiyat Arap Dili ve Belagatı |
| 2019-2021, Doktor Öğretim Üyesi, Tam Zamanlı, Kastamonu Üniversitesi, İlahiyat Fakültesi, Temel İslam Bilimleri |
| 2018-2019, Doktor Öğretim Üyesi, Yarı Zamanlı, The American University İn Cairo, The School Of Continuing Education, Akademik Programlar |
| 2016-2018, Öğretim Görevlisi, Yarı Zamanlı, The American University İn Cairo, The School Of Continuing Education, Akademik Programlar |
| 2012-2018, Öğretim Görevlisi, Yarı Zamanlı, Ein Şams Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Arap Dili Öğretim Metot ve Yolları |
| 2019-, Program Başkanı, Ain Shams Üniversitesi, Mısır |
| 2018-2019, Enstitü Müdürü, Yükseköğretim Bakanlığı, Mısır |
| 2024-2025, Bahar Dönemi, Dinleme, Lisans |
| 2024-2025, Güz Dönemi, DİL ÖĞRENME STRATEJİLERİ II, Doktora |
| 2024-2025, Güz Dönemi, UZMANLIK ALAN DERSİ, Doktora |
| 2024-2025, Güz Dönemi, DOKTORA TEZİ, Doktora |
| 2024-2025, Güz Dönemi, ARAPÇA AKADEMİK YAZMA II, Yüksek Lisans |
| 2024-2025, Güz Dönemi, ARAPÇA AKADEMİK OKUMA II, Yüksek Lisans |
| 2024-2025, Güz Dönemi, DİL ÖĞRENME STRATEJİLERİ I, Doktora |
| 2024-2025, Güz Dönemi, UZMANLIK ALAN DERSİ, Doktora |
| 2024-2025, Güz Dönemi, ARAPÇA, Lisans |
| 2024-2025, Güz Dönemi, ARAPÇA, Lisans |
| 2024-2025, Güz Dönemi, Yazılı Anlatım, Lisans |
| 2024-2025, Güz Dönemi, Konuşma, Lisans |
| 2024-2025, Güz Dönemi, Kıraat, Lisans |
| 2023-2024, Bahar Dönemi, ARAPÇA Dinleme, Lisans |
| 2023-2024, Bahar Dönemi, ARAPÇA Konuşma, Lisans |
| 2023-2024, Bahar Dönemi, ARAPÇA Yazılı Anlatım, Lisans |
| 2023-2024, Güz Dönemi, DOKTORA TEZİ, Doktora |
| 2023-2024, Güz Dönemi, ARAPÇA MODERN METİNLER II(AR), Lisans |
| 2023-2024, Güz Dönemi, UZMANLIK ALAN DERSİ, Doktora |
| 2023-2024, Güz Dönemi, ARAPÇA, Lisans |
| 2023-2024, Güz Dönemi, DOKTORA TEZİ, Doktora |
| 2023-2024, Güz Dönemi, UZMANLIK ALAN DERSİ, Doktora |
| 2023-2024, Güz Dönemi, ARAPÇA, Lisans |
| 2023-2024, Güz Dönemi, ARAPÇA Dinleme, Lisans |
| 2023-2024, Güz Dönemi, ARAPÇA Konuşma, Lisans |
| 2023-2024, Güz Dönemi, ARAPÇA Yazılı Anlatım, Lisans |
| 2022-2023, Bahar Dönemi, Sarf, Lisans |
| 2022-2023, Güz Dönemi, DİL ÖĞRENME STRATEJİLERİ II, Doktora |
| 2022-2023, Güz Dönemi, ARAPÇA KLASİK METİNLER II, Doktora |
| 2022-2023, Güz Dönemi, DOKTORA TEZİ, Doktora |
| 2022-2023, Güz Dönemi, UZMANLIK ALAN DERSİ, Doktora |
| 2022-2023, Güz Dönemi, BİTİRME ÖDEVİ, Lisans |
| 2022-2023, Güz Dönemi, BİTİRME ÖDEVİ, Lisans |
| 2022-2023, Güz Dönemi, ARAPÇA OKUMA-ANLAMA (KIRAA), Lisans |
| 2022-2023, Güz Dönemi, ARAPÇA, Lisans |
| 2022-2023, Güz Dönemi, DİL ÖĞRENME STRATEJİLERİ I, Doktora |
| 2022-2023, Güz Dönemi, NAHIV, Lisans |
| 2022-2023, Güz Dönemi, AKADEMİK YAZMA I, Yüksek Lisans |
| 2022-2023, Güz Dönemi, ARAPÇA YAZILI ANLATIM (İMLA-İNŞA), Lisans |
| 2022-2023, Güz Dönemi, ARAPÇA, Lisans |
| 2022-2023, Güz Dönemi, Sarf, Lisans |
| 2022-2023, Güz Dönemi, Arapça Konuşma, Lisans |
| 2021-2022, Güz Dönemi, ARAPÇA OKUMA-ANLAMA (KIRAA), Lisans |
| 2021-2022, Güz Dönemi, ARAPÇA TERCÜME TEKNİKLERİ-II, Lisans |
| 2021-2022, Güz Dönemi, ARAPÇA, Lisans |
| 2021-2022, Güz Dönemi, UZMANLIK ALAN DERSİ, Yüksek Lisans |
| 2021-2022, Güz Dönemi, YÜKSEK LİSANS TEZİ, Yüksek Lisans |
| 2021-2022, Güz Dönemi, ARAPÇA KELİME BİLGİSİ (SARF), Lisans |
| 2021-2022, Güz Dönemi, ARAPÇA, Lisans |
| 2020-2021, Güz Dönemi, ARAPÇA, Lisans |
| 2020-2021, Güz Dönemi, YÜKSEK GRAMER II, Yüksek Lisans |
| 2020-2021, Güz Dönemi, UZMANLIK ALAN DERSİ, Yüksek Lisans |
| 2020-2021, Güz Dönemi, YÜKSEK LİSANS TEZİ, Yüksek Lisans |
| 2020-2021, Güz Dönemi, ARAPÇA KELİME BİLGİSİ (SARF), Lisans |
| 2020-2021, Güz Dönemi, ARAPÇA, Lisans |
| 2020-2021, Güz Dönemi, ARAPÇA MODERN METİNLERİ II, Doktora |
| 2020-2021, Güz Dönemi, YÜKSEK LİSANS TEZİ, Yüksek Lisans |
| 2020-2021, Güz Dönemi, UZMANLIK ALAN DERSİ, Yüksek Lisans |
| 2020-2021, Güz Dönemi, ARAP DİLİ GRAMER TARİHİ II, Yüksek Lisans |
| 2020-2021, Güz Dönemi, YÜKSEK GRAMER I, Yüksek Lisans |
| 2020-2021, Güz Dönemi, ARAPÇA YAZILI ANLATIM (İMLA-İNŞA), Lisans |
| 2020-2021, Güz Dönemi, ARAPÇA KELİME BİLGİSİ (SARF), Lisans |
| 2020-2021, Güz Dönemi, ARAPÇA CÜMLE BİLGİSİ (NAHİV), Lisans |
| 2019-2020, Güz Dönemi, ARAPÇA, Lisans |
| 2019-2020, Güz Dönemi, YÜKSEK LİSANS TEZİ, Yüksek Lisans |
| 2019-2020, Güz Dönemi, UZMANLIK ALAN DERSİ, Yüksek Lisans |
| 2019-2020, Güz Dönemi, ARAP DİLİ GRAMER TARİHİ II, Yüksek Lisans |
| 2019-2020, Güz Dönemi, ARAPÇA I, Lisans |
| Kayıt Yok |
| Kayıt Yok |
| Kayıt Yok |
| Kayıt Yok |
| (Uluslararası - Bilimsel Dergi) Darulhadis İslami Araştırmalar Dergisi, 2025 |
| (Uluslararası - Bilimsel Dergi) Bingöl Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 2025 |
| (Uluslararası - Bilimsel Dergi) Gümüşhane Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 2025 |
| (Uluslararası - Bilimsel Dergi) Artuklu Akademi, 2024 |
| (Uluslararası - Bilimsel Dergi) Harran İlahiyat Dergisi, 2024 |
| (Ulusal - Bilimsel Dergi) Kitabiyat İlahiyat Araştırmaları İnceleme-Eleştiri Dergisi, 2024 |
| (Uluslararası - Bilimsel Dergi) Turkish Academic Research Review, 2024 |
| (Ulusal - Bilimsel Dergi) Kitabiyat İlahiyat Araştırmaları İnceleme-Eleştiri Dergisi, 2024 |
| (Uluslararası - Bilimsel Dergi) Harran İlahiyat Dergisi, 2024 |
| (Uluslararası - Bilimsel Dergi) Mavi Atlas, 2023 |
| (Uluslararası - Bilimsel Dergi) Şarkiyat, 2023 |
| (Uluslararası - Bilimsel Dergi) Gümüşhane Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 2023 |
| (Uluslararası - Bilimsel Dergi) Harran İlahiyat Dergisi, 2022 |
| (Ulusal - Bilimsel Dergi) Kastamonu Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 2020 |
| Kayıt Yok |
| Kayıt Yok |
| Sıra | Yayın | A | B | C | D | E | F | G | H | I | J |
| 1 | El-Mukhtar fi’t-teveccühâti’l-hadîseti fi ta’lîmi’l-lugati’l-arabiyyeti V teallümiha li’n-nâtıkîne bigayriha | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 | 0 | 2 | 0 | 0 | 3 |
| 2 | Anadili Arapça olmayan Arap dili öğrencilerinin okuduklarını anlama becerilerini geliştirmek amacıyla stratejik okumaya giriş programı | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 | 1 | 0 | 0 | 0 | 2 |
| 3 | Anadili Arapça Olmayanları Dinlemenin Öğretilmesinde Eğlence Amaçlı Elektronik Etkinliklerin Kullanılması | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 |
| 4 | Dil Becerilerini Geliştirme Stratejileri Anadili olmayan Arapça Konuşan öğrenciler için. | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 |
| 5 | Pandemi Sürecinde Yabancı Dil Öğretimi Uluslararası Kongresi | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 | 0 | 0 | 0 | 1 |
| 6 | Türk Öğrencilere Arap Dili Öğretiminin Stratejileri: Doğrudan Öğretim Ile E-Öğretime Yaklaşımlar | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 | 0 | 0 | 1 |
| Kayıt Yok |
| Kayıt Yok |
| Kayıt Yok |
| Birlikte çalışılan kişi | Aktif Dönem | Çalışma Sayısı |
|
Emad Abdelbaky Abdelbaky Aly
-
|
2021 | 1 |
|
Alaa Alghazawı
-
|
2021 | 1 |
|
Belal Solıman Solıman Mohamed
-
|
2021 | 1 |
|
Kerim Faruk
-
|
2021 | 1 |
|
Mahmud Kaddum
-
|
2021 | 1 |
|
Batoul Alasaad
-
|
2021 | 1 |
|
Gufran Tüfekçi
-
|
2021 | 1 |
|
Mohamed Rızk Shoeır
-
|
2021 | 1 |
|
Ramadan Saad Elsayed
-
|
2021 | 1 |
|
Rawya Jamous
-
|
2021 | 1 |
|
Recep Abdülvehhab
-
|
2021 | 1 |
| Alan Adı | Alandaki Toplam Öğretim Elemanı Sayısı | |
| TÜBİTAK Araştırma Alanı | Sosyal Bilimler | 79055 |
| YÖKSİS Temel Alan | İlahiyat Temel Alanı | 5073 |
| YÖKSİS Bilim Alanı | Arap Dili ve Belagatı | 475 |
| Anahtar Kelimeler | Arap Dili ve Belâgati | |
| Performans Kriteri | 2015 | 2016 | 2017 | 2018 | 2019 | 2020 | 2021 | 2022 | 2023 | 2024 | 2025 |
| Ağırlıklı Puan | 0 | 0 | 0 | 15 | 0 | 115 | 90 | 115 | 30 | 150 | 57 |
| Araştırma Alanı | - | - | - | 533 . | - | 429 . | 530 . | 524 . | 571 . | 414 . | 423 . |
| Temel Alan | - | - | - | 224 . | - | 151 . | 190 . | 187 . | 236 . | 122 . | 131 . |
| Bilim Alanı | - | - | - | 47 . | - | 29 . | 38 . | 39 . | 66 . | 29 . | 33 . |
| Anahtar Kelime (1) | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
| Toplam Yayın | 0 | 0 | 0 | 1 | 0 | 2 | 3 | 2 | 2 | 5 | 3 |
| Toplam Makale | 0 | 0 | 0 | 1 | 0 | 1 | 0 | 1 | 2 | 2 | 1 |
| Makale (SCI) | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
| Makale (Uluslararası) | 0 | 0 | 0 | 1 | 0 | 1 | 0 | 0 | 0 | 2 | 1 |
| Makale (Ulusal) | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 | 2 | 0 | 0 |
| Toplam Kitap | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 | 2 | 1 | 0 | 1 | 1 |
| Kitap Yazarlığı | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 | 0 | 1 | 0 | 1 | 0 |
| Kitap Bölümü Yazarlığı | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 2 | 0 | 0 | 0 | 1 |
| Toplam Bildiri | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 | 0 | 0 | 2 | 1 |
| Bildiri (Uluslararası) | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 | 0 | 0 | 2 | 0 |
| Bildiri (Ulusal) | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 |