img
img
Dr. Öğr. Üyesi Amr Mukhtar Morsi AHMED

Dr. Öğr. Üyesi Amr Mukhtar Morsi AHMED

  • İlahiyat Fakültesi
  • Temel İslam Bilimleri
  • Arap Dili ve Belagatı

Genel Bilgiler

Metrikler

UNIS
Yayın
19
Atıf
9
h-index
2
Proje
2
Google Scholar
Yayın
14
Atıf
h-index
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Alınan Eğitimler
Doktora, Mısır, Ein Şams Üniversitesi, , 2014, 2018
Yüksek Lisans, Mısır, Ein Şams Üniversitesi, , 2010, 2012
Lisans, Mısır, Kahire Üniversitesi, , 1994, 1998
Araştırma Alanları
Yıllara Göre Yayın Sayıları
Yıllara Göre Atıf Sayıları
Doktora, Mısır, Ein Şams Üniversitesi, , 2014, 2018
Yüksek Lisans, Mısır, Ein Şams Üniversitesi, , 2010, 2012
Lisans, Mısır, Kahire Üniversitesi, , 1994, 1998
Kayıt Yok
İngilizce, TOEFL PBT, 612, 2017
Arapça, YDS, 91, 2023/1 Yab, 2023
Kayıt Yok
[UAK] İlahiyat Arap Dili ve Belagatı
2019-2021, Doktor Öğretim Üyesi, Tam Zamanlı, Kastamonu Üniversitesi, İlahiyat Fakültesi, Temel İslam Bilimleri
2018-2019, Doktor Öğretim Üyesi, Yarı Zamanlı, The American University İn Cairo, The School Of Continuing Education, Akademik Programlar
2016-2018, Öğretim Görevlisi, Yarı Zamanlı, The American University İn Cairo, The School Of Continuing Education, Akademik Programlar
2012-2018, Öğretim Görevlisi, Yarı Zamanlı, Ein Şams Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Arap Dili Öğretim Metot ve Yolları
2019-, Program Başkanı, Ain Shams Üniversitesi, Mısır
2018-2019, Enstitü Müdürü, Yükseköğretim Bakanlığı, Mısır
2024-2025, Bahar Dönemi, Dinleme, Lisans
2024-2025, Güz Dönemi, DİL ÖĞRENME STRATEJİLERİ II, Doktora
2024-2025, Güz Dönemi, UZMANLIK ALAN DERSİ, Doktora
2024-2025, Güz Dönemi, DOKTORA TEZİ, Doktora
2024-2025, Güz Dönemi, ARAPÇA AKADEMİK YAZMA II, Yüksek Lisans
2024-2025, Güz Dönemi, ARAPÇA AKADEMİK OKUMA II, Yüksek Lisans
2024-2025, Güz Dönemi, DİL ÖĞRENME STRATEJİLERİ I, Doktora
2024-2025, Güz Dönemi, UZMANLIK ALAN DERSİ, Doktora
2024-2025, Güz Dönemi, ARAPÇA, Lisans
2024-2025, Güz Dönemi, ARAPÇA, Lisans
2024-2025, Güz Dönemi, Yazılı Anlatım, Lisans
2024-2025, Güz Dönemi, Konuşma, Lisans
2024-2025, Güz Dönemi, Kıraat, Lisans
2023-2024, Bahar Dönemi, ARAPÇA Dinleme, Lisans
2023-2024, Bahar Dönemi, ARAPÇA Konuşma, Lisans
2023-2024, Bahar Dönemi, ARAPÇA Yazılı Anlatım, Lisans
2023-2024, Güz Dönemi, DOKTORA TEZİ, Doktora
2023-2024, Güz Dönemi, ARAPÇA MODERN METİNLER II(AR), Lisans
2023-2024, Güz Dönemi, UZMANLIK ALAN DERSİ, Doktora
2023-2024, Güz Dönemi, ARAPÇA, Lisans
2023-2024, Güz Dönemi, DOKTORA TEZİ, Doktora
2023-2024, Güz Dönemi, UZMANLIK ALAN DERSİ, Doktora
2023-2024, Güz Dönemi, ARAPÇA, Lisans
2023-2024, Güz Dönemi, ARAPÇA Dinleme, Lisans
2023-2024, Güz Dönemi, ARAPÇA Konuşma, Lisans
2023-2024, Güz Dönemi, ARAPÇA Yazılı Anlatım, Lisans
2022-2023, Bahar Dönemi, Sarf, Lisans
2022-2023, Güz Dönemi, DİL ÖĞRENME STRATEJİLERİ II, Doktora
2022-2023, Güz Dönemi, ARAPÇA KLASİK METİNLER II, Doktora
2022-2023, Güz Dönemi, DOKTORA TEZİ, Doktora
2022-2023, Güz Dönemi, UZMANLIK ALAN DERSİ, Doktora
2022-2023, Güz Dönemi, BİTİRME ÖDEVİ, Lisans
2022-2023, Güz Dönemi, BİTİRME ÖDEVİ, Lisans
2022-2023, Güz Dönemi, ARAPÇA OKUMA-ANLAMA (KIRAA), Lisans
2022-2023, Güz Dönemi, ARAPÇA, Lisans
2022-2023, Güz Dönemi, DİL ÖĞRENME STRATEJİLERİ I, Doktora
2022-2023, Güz Dönemi, NAHIV, Lisans
2022-2023, Güz Dönemi, AKADEMİK YAZMA I, Yüksek Lisans
2022-2023, Güz Dönemi, ARAPÇA YAZILI ANLATIM (İMLA-İNŞA), Lisans
2022-2023, Güz Dönemi, ARAPÇA, Lisans
2022-2023, Güz Dönemi, Sarf, Lisans
2022-2023, Güz Dönemi, Arapça Konuşma, Lisans
2021-2022, Güz Dönemi, ARAPÇA OKUMA-ANLAMA (KIRAA), Lisans
2021-2022, Güz Dönemi, ARAPÇA TERCÜME TEKNİKLERİ-II, Lisans
2021-2022, Güz Dönemi, ARAPÇA, Lisans
2021-2022, Güz Dönemi, UZMANLIK ALAN DERSİ, Yüksek Lisans
2021-2022, Güz Dönemi, YÜKSEK LİSANS TEZİ, Yüksek Lisans
2021-2022, Güz Dönemi, ARAPÇA KELİME BİLGİSİ (SARF), Lisans
2021-2022, Güz Dönemi, ARAPÇA, Lisans
2020-2021, Güz Dönemi, ARAPÇA, Lisans
2020-2021, Güz Dönemi, YÜKSEK GRAMER II, Yüksek Lisans
2020-2021, Güz Dönemi, UZMANLIK ALAN DERSİ, Yüksek Lisans
2020-2021, Güz Dönemi, YÜKSEK LİSANS TEZİ, Yüksek Lisans
2020-2021, Güz Dönemi, ARAPÇA KELİME BİLGİSİ (SARF), Lisans
2020-2021, Güz Dönemi, ARAPÇA, Lisans
2020-2021, Güz Dönemi, ARAPÇA MODERN METİNLERİ II, Doktora
2020-2021, Güz Dönemi, YÜKSEK LİSANS TEZİ, Yüksek Lisans
2020-2021, Güz Dönemi, UZMANLIK ALAN DERSİ, Yüksek Lisans
2020-2021, Güz Dönemi, ARAP DİLİ GRAMER TARİHİ II, Yüksek Lisans
2020-2021, Güz Dönemi, YÜKSEK GRAMER I, Yüksek Lisans
2020-2021, Güz Dönemi, ARAPÇA YAZILI ANLATIM (İMLA-İNŞA), Lisans
2020-2021, Güz Dönemi, ARAPÇA KELİME BİLGİSİ (SARF), Lisans
2020-2021, Güz Dönemi, ARAPÇA CÜMLE BİLGİSİ (NAHİV), Lisans
2019-2020, Güz Dönemi, ARAPÇA, Lisans
2019-2020, Güz Dönemi, YÜKSEK LİSANS TEZİ, Yüksek Lisans
2019-2020, Güz Dönemi, UZMANLIK ALAN DERSİ, Yüksek Lisans
2019-2020, Güz Dönemi, ARAP DİLİ GRAMER TARİHİ II, Yüksek Lisans
2019-2020, Güz Dönemi, ARAPÇA I, Lisans
Kayıt Yok
Diğer hakemli uluslararası dergilerde yayınlanan makale
Ahmed, A.M.M. (2025) "Ana Dili Arapça Olmayanlara Arapça Öğretimiminde Oyunsal Tasarım ve Oyunlaştırmanın Kullanımı", Yedi Aralık Sosyal Araştırmalar Dergisi, 4 (1) pp. 55-71 Link   
Ahmed, A.M.M. (2024) "Arapçayı Yabancı Dil Olarak Öğrenenlerde Gözlemlenen Fonetik Problemlerin Giderilmesinde İnsanî Yaklaşımın Önemi", Mecelletü'l Üstâz li'l-ʿUlûm el-İnsâniyye ve'l-İctimâiyye., 63 (3) pp. 166-193 Link DOI   
Ahmed, A.M.M. (2020) "Dil Becerilerini Geliştirme Stratejileri Anadili olmayan Arapça Konuşan öğrenciler için.", Arap Dilbilimi ve Edebiyatı Dergisi, 1 (1) pp. 107-131 Link   
Ahmed, A.M.M. (2018) "Anadili Arapça olmayan Arap dili öğrencilerinin okuduklarını anlama becerilerini geliştirmek amacıyla stratejik okumaya giriş programı", Mecelletü’l-Cem’ıyyeti’t-Terbeviyye li-Tedrisi’l-lugati’l-Muhakkeme (Hakemli Dil Öğretimi Eğitim Derneği Dergisi),, 1 (3)    
Ahmed, A.M.M. (2012) "İlkokul 6. Sınıf öğrencilerinin okuduklarını anlama ve okuma eğilimlerini geliştirmede parodi hikâyelerin kullanılması.", Mecelletü el-Cem’ıyyetü’l-Mısriyye Lil-Menehic ve Turuku’t-Tedris (Mısır Müfredat ve eğitim Metotları Derneği Dergisi),, 1 (176)    
Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayınlanan makale
Ahmed, A.M.M. (2024) "Türk Öğrencilere Arap Dilinin Öğretilmesinde Cümle Kuruluşu Olgusunun İşlevselliği Üzerine", Tokat İlmiyat Dergisi, 12 (2) pp. 301-323 [] Link DOI   
Ahmed, A.M.M. (2023) "Diplomatik Amaçlarla Yabancı Dil Olarak Arapça Öğretimi İçin Önerilen Bir Öğretim Ünitesi", Bingöl Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 1 (22) pp. 293-313 [] DOI      
Ahmed, A.M.M. (2023) "Avrupa Ortak Referans Çerçevesi Işığında İlahiyat Fakülteleri Öğrencilerine Yönelik Temel Seviye Arapça Bir Ders Kitabı Önerisi", Fırat Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 28 (2) pp. 83-104 [] DOI     
Ahmed, A.M.M. (2022) "Anadili Arapça Olmayanları Dinlemenin Öğretilmesinde Eğlence Amaçlı Elektronik Etkinliklerin Kullanılması", Nüsha, 22 (54) pp. 299-330 [] Link DOI       
Kayıt Yok
Kayıt Yok
(Uluslararası - Bilimsel Dergi) Darulhadis İslami Araştırmalar Dergisi, 2025
(Uluslararası - Bilimsel Dergi) Bingöl Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 2025
(Uluslararası - Bilimsel Dergi) Gümüşhane Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 2025
(Uluslararası - Bilimsel Dergi) Artuklu Akademi, 2024
(Uluslararası - Bilimsel Dergi) Harran İlahiyat Dergisi, 2024
(Ulusal - Bilimsel Dergi) Kitabiyat İlahiyat Araştırmaları İnceleme-Eleştiri Dergisi, 2024
(Uluslararası - Bilimsel Dergi) Turkish Academic Research Review, 2024
(Ulusal - Bilimsel Dergi) Kitabiyat İlahiyat Araştırmaları İnceleme-Eleştiri Dergisi, 2024
(Uluslararası - Bilimsel Dergi) Harran İlahiyat Dergisi, 2024
(Uluslararası - Bilimsel Dergi) Mavi Atlas, 2023
(Uluslararası - Bilimsel Dergi) Şarkiyat, 2023
(Uluslararası - Bilimsel Dergi) Gümüşhane Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 2023
(Uluslararası - Bilimsel Dergi) Harran İlahiyat Dergisi, 2022
(Ulusal - Bilimsel Dergi) Kastamonu Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 2020
Kayıt Yok
Kayıt Yok
Kayıt Yok
Kayıt Yok
Kayıt Yok
Kayıt Yok
Birlikte çalışılan kişi Aktif Dönem Çalışma Sayısı
Emad Abdelbaky Abdelbaky Aly
-
2021 1
Alaa Alghazawı
-
2021 1
Belal Solıman Solıman Mohamed
-
2021 1
Kerim Faruk
-
2021 1
Mahmud Kaddum
-
2021 1
Batoul Alasaad
-
2021 1
Gufran Tüfekçi
-
2021 1
Mohamed Rızk Shoeır
-
2021 1
Ramadan Saad Elsayed
-
2021 1
Rawya Jamous
-
2021 1
Recep Abdülvehhab
-
2021 1
2025 için Puan Bazlı Sıralamalar
Araştırma Alanı
423.
79055 araştırmacı içinde
Temel Alan
131.
5073 araştırmacı içinde
Bilim Alanı
33.
475 araştırmacı içinde
Alan Adı Alandaki Toplam Öğretim Elemanı Sayısı
TÜBİTAK Araştırma Alanı Sosyal Bilimler 79055
YÖKSİS Temel Alan İlahiyat Temel Alanı 5073
YÖKSİS Bilim Alanı Arap Dili ve Belagatı 475
Anahtar Kelimeler Arap Dili ve Belâgati
Performans Kriteri 2015 2016 2017 2018 2019 2020 2021 2022 2023 2024 2025
Ağırlıklı Puan 0 0 0 15 0 115 90 115 30 150 57
Araştırma Alanı - - - 533 . - 429 . 530 . 524 . 571 . 414 . 423 .
Temel Alan - - - 224 . - 151 . 190 . 187 . 236 . 122 . 131 .
Bilim Alanı - - - 47 . - 29 . 38 . 39 . 66 . 29 . 33 .
Anahtar Kelime (1) - - - - - - - - - - -
Toplam Yayın 0 0 0 1 0 2 3 2 2 5 3
Toplam Makale 0 0 0 1 0 1 0 1 2 2 1
Makale (SCI) 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
Makale (Uluslararası) 0 0 0 1 0 1 0 0 0 2 1
Makale (Ulusal) 0 0 0 0 0 0 0 1 2 0 0
Toplam Kitap 0 0 0 0 0 1 2 1 0 1 1
Kitap Yazarlığı 0 0 0 0 0 1 0 1 0 1 0
Kitap Bölümü Yazarlığı 0 0 0 0 0 0 2 0 0 0 1
Toplam Bildiri 0 0 0 0 0 0 1 0 0 2 1
Bildiri (Uluslararası) 0 0 0 0 0 0 1 0 0 2 0
Bildiri (Ulusal) 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 1
Atıfları ve Metrikleri
Atıfları ve Metrikleri