img

Dr. Öğr. Üyesi Amr Mukhtar Morsi AHMED

  • İlahiyat Fakültesi
  • Temel İslam Bilimleri
  • -

Genel Bilgiler

Metrikler

UNIS
Yayın
14
Atıf
1
h-index
0
Google Scholar
Yayın
6
Atıf
h-index
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Alınan Eğitimler
Doktora/Sanatta Yeterlilik/Tıpta Uzmanlık, Mısır, Ein Şams Üniversitesi, , 2014, 2018
Yüksek Lisans, Mısır, Ein Şams Üniversitesi, , 2010, 2012
Lisans, Mısır, Kahire Üniversitesi, , 1994, 1998
Araştırma Alanları
Yıllara Göre Yayın Sayıları
Yıllara Göre Atıf Sayıları
Doktora/Sanatta Yeterlilik/Tıpta Uzmanlık, Mısır, Ein Şams Üniversitesi, , 2014, 2018
Yüksek Lisans, Mısır, Ein Şams Üniversitesi, , 2010, 2012
Lisans, Mısır, Kahire Üniversitesi, , 1994, 1998
Kayıt Yok
Arapça, YDS, 91, 2023/1 Yab, 2023
İngilizce, TOEFL CBT, 612, 2017
Kayıt Yok
[UAK] İlahiyat Arap Dili ve Belagatı
2019-, Doktor Öğretim Üyesi, Tam Zamanlı, Kastamonu Üniversitesi, İlahiyat Fakültesi, Temel İslam Bilimleri, Türkiye
2018-2019, Doktor Öğretim Üyesi, Yarı Zamanlı, The American University İn Cairo, The School Of Continuing Education, Akademik Programlar
2016-2018, Öğretim Görevlisi, Yarı Zamanlı, The American University İn Cairo, The School Of Continuing Education, Akademik Programlar
2012-2018, Öğretim Görevlisi, Yarı Zamanlı, Ein Şams Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Arap Dili Öğretim Metot ve Yolları
2019-, Program Başkanı, Ain Shams Üniversitesi, Mısır
2018-2019, Enstitü Müdürü, Yükseköğretim Bakanlığı, Mısır
Abdulrahman Alnaka, Doktora, Sefâkusî'nin el-Mücîd fî İ'râbi'l-Kur'âni'l-Mecîd adlı eserinde Kur'ân kıraatlerine ilişkin nahiv ve sarf merkezli yaklaşımları -Fâtiha Sûresi ile Bakara Sûresi'nin ilk cüzü üzerine uygulamalı bir çalışma-, Kastamonu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Temel İslam Bilimleri Ana Bilim Dalı, 2024, (Asıl Danışman)
Harıth Fakhri Abdullah Al-Dosari, Yüksek Lisans, Abdülhamid Tahmaz'ın tefsir ve Kur'an ilimleri alanındaki çalışmaları, Kastamonu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Temel İslam Bilimleri Ana Bilim Dalı, 2022, (Asıl Danışman)
Ghaith Bahjat Saleh Mehdı Al-Janabi, Yüksek Lisans, Abdullah Hayyât'ın tefsiri Kur'an-ı Kerim'de kuşlar ve hayvanlar, Kastamonu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Temel İslam Bilimleri Ana Bilim Dalı, 2022, (Asıl Danışman)
2023-2024, DOKTORA TEZİ, Doktora/Sanatta Yeterlilik/Tıpta Uzmanlık
2023-2024, ARAPÇA MODERN METİNLER II(AR), Lisans
2023-2024, UZMANLIK ALAN DERSİ, Doktora/Sanatta Yeterlilik/Tıpta Uzmanlık
2023-2024, ARAPÇA, Lisans
2023-2024, DOKTORA TEZİ, Doktora/Sanatta Yeterlilik/Tıpta Uzmanlık
2023-2024, UZMANLIK ALAN DERSİ, Doktora/Sanatta Yeterlilik/Tıpta Uzmanlık
2023-2024, ARAPÇA, Lisans
2022-2023, DİL ÖĞRENME STRATEJİLERİ II, Doktora/Sanatta Yeterlilik/Tıpta Uzmanlık
2022-2023, ARAPÇA KLASİK METİNLER II, Doktora/Sanatta Yeterlilik/Tıpta Uzmanlık
2022-2023, DOKTORA TEZİ, Doktora/Sanatta Yeterlilik/Tıpta Uzmanlık
2022-2023, UZMANLIK ALAN DERSİ, Doktora/Sanatta Yeterlilik/Tıpta Uzmanlık
2022-2023, BİTİRME ÖDEVİ, Lisans
2022-2023, BİTİRME ÖDEVİ, Lisans
2022-2023, ARAPÇA OKUMA-ANLAMA (KIRAA), Lisans
2022-2023, ARAPÇA, Lisans
2022-2023, DİL ÖĞRENME STRATEJİLERİ I, Doktora/Sanatta Yeterlilik/Tıpta Uzmanlık
2022-2023, AKADEMİK YAZMA I, Yüksek Lisans
2022-2023, ARAPÇA YAZILI ANLATIM (İMLA-İNŞA), Lisans
2022-2023, ARAPÇA, Lisans
2021-2022, ARAPÇA OKUMA-ANLAMA (KIRAA), Lisans
2021-2022, ARAPÇA TERCÜME TEKNİKLERİ-II, Lisans
2021-2022, ARAPÇA, Lisans
2021-2022, UZMANLIK ALAN DERSİ, Yüksek Lisans
2021-2022, YÜKSEK LİSANS TEZİ, Yüksek Lisans
2021-2022, ARAPÇA KELİME BİLGİSİ (SARF), Lisans
2021-2022, ARAPÇA, Lisans
2020-2021, ARAPÇA, Lisans
2020-2021, YÜKSEK GRAMER II, Yüksek Lisans
2020-2021, UZMANLIK ALAN DERSİ, Yüksek Lisans
2020-2021, YÜKSEK LİSANS TEZİ, Yüksek Lisans
2020-2021, ARAPÇA KELİME BİLGİSİ (SARF), Lisans
2020-2021, ARAPÇA, Lisans
2020-2021, ARAPÇA MODERN METİNLERİ II, Doktora/Sanatta Yeterlilik/Tıpta Uzmanlık
2020-2021, YÜKSEK LİSANS TEZİ, Yüksek Lisans
2020-2021, UZMANLIK ALAN DERSİ, Yüksek Lisans
2020-2021, ARAP DİLİ GRAMER TARİHİ II, Yüksek Lisans
2020-2021, YÜKSEK GRAMER I, Yüksek Lisans
2020-2021, ARAPÇA YAZILI ANLATIM (İMLA-İNŞA), Lisans
2020-2021, ARAPÇA KELİME BİLGİSİ (SARF), Lisans
2020-2021, ARAPÇA CÜMLE BİLGİSİ (NAHİV), Lisans
2019-2020, ARAPÇA, Lisans
2019-2020, YÜKSEK LİSANS TEZİ, Yüksek Lisans
2019-2020, UZMANLIK ALAN DERSİ, Yüksek Lisans
2019-2020, ARAP DİLİ GRAMER TARİHİ II, Yüksek Lisans
2019-2020, ARAPÇA I, Lisans
Kayıt Yok
Kayıt Yok
Kayıt Yok
Ahmed, A.M.M. (2024) "Arapçayı Yabancı Dil Olarak Öğrenenlerde Gözlemlenen Fonetik Problemlerin Giderilmesinde İnsanî Yaklaşımın Önemi", Mecelletü'l Üstâz li'l-ʿUlûm el-İnsâniyye ve'l-İctimâiyye., 63 (3) pp. 166-193 DOI  
Ahmed, A.M.M. (2023) "Avrupa Ortak Referans Çerçevesi Işığında İlahiyat Fakülteleri Öğrencilerine Yönelik Temel Seviye Arapça Bir Ders Kitabı Önerisi", Fırat Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 28 (2) pp. 83-104 [TR Dizin] DOI   
Ahmed, A.M.M. (2023) "Diplomatik Amaçlarla Yabancı Dil Olarak Arapça Öğretimi İçin Önerilen Bir Öğretim Ünitesi", Bingöl Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 1 (22) pp. 293-313 [TR Dizin] DOI    
(2023) "وَحْدَةٌ تَعليميَّةٌ مُقتَرحةٌ لِتعلِيمِ اللُّغة العربيَّة للنَّاطقين بِغَيرِهَا لِأَغْرَاضٍ خاصَّة دِبلُومَاسيَّةA proposed Learning Unit for Teaching Arabic Language to Non-Native Speakers for Specific Diplomatic PurposesDiplomatik Amaçlarla Yabancı Dil Olarak Arapça Öğretimi İçin Önerilen Bir Öğretim Ünitesi", Bingöl Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 0 (0)  
Ahmed, A.M.M. (2022) "Anadili Arapça Olmayanları Dinlemenin Öğretilmesinde Eğlence Amaçlı Elektronik Etkinliklerin Kullanılması", Nüsha, 22 (54) pp. 299-330 [TR Dizin] Link DOI     
Ahmed, A.M.M. (2021) "Anadili Arapça olmayanlar için konuşma becerilerini geliştirmek için ters yüz sınıf stratejisine dayalı bir öğretim modeli", Pandemi Sürecinde Yabancı Dil Öğretimi Uluslararası Kongresi, 1 (1) pp. 11-31 Link   
Ahmed, A.M.M. (2020) "Dil Becerilerini Geliştirme Stratejileri Anadili olmayan Arapça Konuşan öğrenciler için.", Arap Dilbilimi ve Edebiyatı Dergisi, 1 (1) pp. 107-131 Link   
(2020) "Arapça olmayan bir dili konuşan Arapça öğrenenler için dil becerilerini geliştirme stratejileri", Daad Arap Dili ve Edebiyatı Dilbilim Dergisi., 1 (1) pp. 107-131  
Ahmed, A.M.M. (2019) "Başka dilleri konuşanlara siyasi amaçlar için Arapça öğretim programı önerisi", Mecelletü’l-Cem’ıyyeti’t-Terbeviyye li-tedrisi’l-lugâti’l-Muhakkeme, (9)  
Ahmed, A.M.M. (2018) "Anadili Arapça olmayan Arap dili öğrencilerinin okuduklarını anlama becerilerini geliştirmek amacıyla stratejik okumaya giriş programı", Mecelletü’l-Cem’ıyyeti’t-Terbeviyye li-Tedrisi’l-lugati’l-Muhakkeme (Hakemli Dil Öğretimi Eğitim Derneği Dergisi),, 1 (3)    
Ahmed, A.M.M. (2012) "İlkokul 6. Sınıf öğrencilerinin okuduklarını anlama ve okuma eğilimlerini geliştirmede parodi hikâyelerin kullanılması.", Mecelletü el-Cem’ıyyetü’l-Mısriyye Lil-Menehic ve Turuku’t-Tedris (Mısır Müfredat ve eğitim Metotları Derneği Dergisi),, 1 (176)    
Kayıt Yok
Ahmed, A.M.M. (2022) "El-Mukhtar fi’t-teveccühâti’l-hadîseti fi ta’lîmi’l-lugati’l-arabiyyeti V teallümiha li’n-nâtıkîne bigayriha", Ankara/Türkiye : SONÇAĞ AKADEMİ  
Ahmed, A.M.M. (2020) "Anadili Arapça olmayan Arap dili öğrencileri için akademik yazım becerileri kitabı", Kahire/Mısır : el- Müessesetu'l-Arabiyye el-Hadîse  
Kaddum, M., Faruk, K., Ahmed, A.M.M., Abdülvehhab, R., Aly, E.A.A., Shoeır, M.R., Jamous, R., Tüfekçi, G., Mohamed, B.S.S., Alasaad, B., Elsayed, R.S., Alghazawı, A. (2021) "TÜRK ÖĞRENCİLERE OKUMA ÖĞRETİMİNİN STRATEJİLERİ: Doğrudan Öğretim ile E-Öğretime Yaklaşımlar", Kitap: Türk Öğrencilere Arap Dili Öğretiminin Stratejileri: Doğrudan Öğretim Ile E-Öğretime Yaklaşımlar, İstanbul/Türkiye : Akadem Yayınları- İSTANBUL  
Kayıt Yok
(Uluslararası - Dergi) Arap Dilbilimi ve Edebiyatı Dergisi ضاد مجلة لسانيات العربية وآدابها, 2020, Editör
Kayıt Yok
Kayıt Yok
Atıflar
Atıf Sayılarına Göre Yayınlar
A: SCI/SSCI/AHCI, B: ESCI, C: Scopus, D: Uluslararası Alan Index, E: TR Dizin, F: Uluslararası Kitap, G: Ulusal Kitap, H: Diğer Makale, I: Toplam
Kayıt Yok
Kayıt Yok
Kayıt Yok
Kayıt Yok
Kayıt Yok
Birlikte çalışılan kişi Aktif Dönem Çalışma Sayısı
Emad Abdelbaky Abdelbaky Aly
-
2021 1
Alaa Alghazawı
-
2021 1
Belal Solıman Solıman Mohamed
-
2021 1
Kerim Faruk
-
2021 1
Mahmud Kaddum
-
2021 1
Batoul Alasaad
-
2021 1
Gufran Tüfekçi
-
2021 1
Mohamed Rızk Shoeır
-
2021 1
Ramadan Saad Elsayed
-
2021 1
Rawya Jamous
-
2021 1
Recep Abdülvehhab
-
2021 1
2024 için Puan Bazlı Sıralamalar
Sıra (Araştırma Alanı İçinde)
280.
78449 araştırmacı içinde
Sıra (Temel Alan İçinde)
80.
4848 araştırmacı içinde
Sıra (Bilim Alanı İçinde)
25.
315 araştırmacı içinde
Alan Adı Alandaki Toplam Öğretim Elemanı Sayısı
TÜBİTAK Araştırma Alanı Sosyal Bilimler 78449
YÖKSİS Temel Alan İlahiyat Temel Alanı 4848
YÖKSİS Bilim Alanı Arap Dili ve Belagatı 315
Anahtar Kelimeler Arap Dili ve Belâgati
Performans Kriteri 2015 2016 2017 2018 2019 2020 2021 2022 2023 2024
Ağırlıklı Puan 0 0 0 15 15 115 55 115 30 15
Sıra (Araştırma Alanı İçinde) - - - 530 . 531 . 416 . 572 . 508 . 575 . 280 .
Sıra (Temel Alan İçinde) - - - 221 . 235 . 134 . 206 . 171 . 227 . 80 .
Sıra (Bilim Alanı İçinde) - - - 39 . 41 . 25 . 35 . 34 . 64 . 25 .
Sıra (Anahtar Kelime (1)) - - - - - - - - - -
Toplam Yayın 0 0 0 1 1 2 2 2 2 1
Toplam Makale 0 0 0 1 1 1 1 1 2 1
Toplam Kitap 0 0 0 0 0 1 1 1 0 0
Toplam Bildiri 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
Makale (SCI) 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
Makale (Uluslararası) 0 0 0 1 1 1 1 0 0 1
Makale (Ulusal) 0 0 0 0 0 0 0 1 2 0
Kitap Yazarlığı 0 0 0 0 0 1 0 1 0 0
Kitap Bölümü Yazarlığı 0 0 0 0 0 0 1 0 0 0
Bildiri (Uluslararası) 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
Bildiri (Ulusal) 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
Atıfları ve Metrikleri
Atıfları ve Metrikleri