Doktora/Sanatta Yeterlilik/Tıpta Uzmanlık, Türkiye, Gazi Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Radyo, Sinema ve Televizyon (Dr), 2009, 2015 |
Yüksek Lisans, Türkiye, Gazi Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Radyo, Sinema ve Televizyon (Yl) (Tezli), 2004, 2008 |
Lisans, Türkiye, Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü, 1995, 2001 |
Doktora/Sanatta Yeterlilik/Tıpta Uzmanlık, Türkiye, Gazi Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Radyo, Sinema ve Televizyon (Dr), 2009, 2015 |
Yüksek Lisans, Türkiye, Gazi Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Radyo, Sinema ve Televizyon (Yl) (Tezli), 2004, 2008 |
Lisans, Türkiye, Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü, 1995, 2001 |
Sezen GÜRÜF BAŞEKİM, Doktora, Türk Sinemasında Nostalji 2000-2011, Gazi Üniversitesi, İletişim Fakültesi, Radyo, Televizyon ve Sinema, 2015 |
Sezen GÜRÜF BAŞEKİM, Yüksek Lisans, Çağdaş Sinemada Özne, Gazi Üniversitesi, İletişim Fakültesi, Radyo, Televizyon ve Sinema, 2008 |
İngilizce, YDS, 86, 2023/2 Ele, 2023 |
İngilizce, YÖKDİL, 91, 2021 Yükse, 2021 |
İngilizce, YDS, 85, 2018 |
İngilizce, YDS, 86, Bahar, 2016 |
Kayıt Yok |
[UAK] Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler Sinema Film Eleştirisi |
[UAK] Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler Sinema Sinema Tarihi |
[UAK] Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler Sinema Film Yapım-Yönetim |
[UAK] Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler Sinema Film Çalışmaları |
2015-, Yardımcı Doçent, Tam Zamanlı, Kastamonu Üniversitesi, İletişim Fakültesi, Radyo, Televizyon ve Sinema Bölümü, Türkiye |
2020-, Erasmus Koordinatörü, Kastamonu Üniversitesi, Türkiye |
Yasemin Türkadı, Yüksek Lisans, Türk Sinemasında Modernleşmenin Temsili:Muhsin Ertuğrul Sineması Örneği, Kastamonu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Radyo Televizyon ve Sinema Ana Bilim Dalı, 2024, (Asıl Danışman) |
2023-2024, Kısa Film Yapımı, Lisans |
2023-2024, Ses ve Görüntüde Temel Kavramlar, Lisans |
2023-2024, Film Kuramları ve Çözümlemeleri, Lisans |
2023-2024, Sinema ve Televizyonda Yapım-Yönetim I, Lisans |
2023-2024, Sinema Sosyolojisi, Lisans |
2023-2024, Senaryo, Lisans |
2023-2024, Sinematografi, Lisans |
2023-2024, Türk Sinema Tarihi, Lisans |
2022-2023, Film Çalışmalarında Eleştirel Yaklaşımlar, Lisans |
2022-2023, Kısa Film Yapımı, Lisans |
2022-2023, Ses ve Görüntüde Temel Kavramlar, Lisans |
2022-2023, Sinema ve Televizyonda Yapım-Yönetim I, Lisans |
2022-2023, Film Kuramları ve Çözümlemeleri, Lisans |
2022-2023, Senaryo, Lisans |
2022-2023, Türk Sinema Tarihi, Lisans |
2022-2023, Sinema ve Televizyonda Yapım-Yönetim II, Lisans |
2022-2023, Sinematografi, Lisans |
2021-2022, Türk Sinema Tarihi, Lisans |
2021-2022, Senaryo, Lisans |
2021-2022, Sinematografi, Lisans |
2021-2022, Sinema ve Televizyonda Yapım-Yönetim II, Lisans |
2021-2022, Psikanaliz ve Film, Yüksek Lisans |
2021-2022, Ses ve Görüntüde Temel Kavramlar, Lisans |
2021-2022, Film Kuramları ve Çözümlemeleri, Lisans |
2021-2022, Kısa Film Yapımı, Lisans |
2021-2022, Sinema ve Televizyonda Yapım Yönetimi I, Lisans |
2020-2021, Seminer, Yüksek Lisans |
2020-2021, Bilimsel Araştırma Yöntemleri ve Yayın Etiği, Yüksek Lisans |
2020-2021, Kısa Film Yapımı, Lisans |
2020-2021, Türk Sinema Tarihi, Lisans |
2020-2021, Senaryo, Lisans |
2020-2021, Film Kuramları ve Çözümlemeleri, Lisans |
2020-2021, Sinematografi, Lisans |
2020-2021, Ses ve Görüntüde Temel Kavramlar, Lisans |
2020-2021, Sinema ve Televizyonda Yapım-Yönetim II, Lisans |
2020-2021, Sinema ve Televizyonda Yapım-Yönetim I, Lisans |
2019-2020, Seminer, Yüksek Lisans |
2019-2020, Bilimsel Araştırma Yöntemleri ve Yayın Etiği, Yüksek Lisans |
2019-2020, Kısa Film Yapımı, Lisans |
2019-2020, Türk Sinema Tarihi, Lisans |
2019-2020, Senaryo, Lisans |
2019-2020, Film Kuramları ve Çözümlemeleri, Lisans |
2019-2020, Sinematografi, Lisans |
2019-2020, Ses ve Görüntüde Temel Kavramlar, Lisans |
2019-2020, Sinema ve Televizyonda Yapım-Yönetim II, Lisans |
2019-2020, Sinema ve Televizyonda Yapım-Yönetim I, Lisans |
2018-2019, Seminer, Yüksek Lisans |
2018-2019, BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ VE YAYIN ETİĞİ, Yüksek Lisans |
2018-2019, SİNEMATOGRAFİ, Lisans |
2018-2019, SİNEMA VE TELEVİZYONDA YAPIM-YÖNETİM II, Lisans |
2018-2019, SİNEMA VE TELEVİZYONDA YAPIM YÖNETİM I, Lisans |
2018-2019, SİNEMA VE ESTETİK, Lisans |
2018-2019, SES VE GÖRÜNTÜDE TEMEL KAVRAMLAR, Lisans |
2018-2019, SENARYO, Lisans |
2018-2019, KISA FİLM YAPIMI, Lisans |
2018-2019, FİLM KURAMLARI VE ÇÖZÜMLEMELERİ, Lisans |
2017-2018, SİNEMATOGRAFİ, Lisans |
2017-2018, SİNEMA VE TELEVİZYONDA YAPIM-YÖNETİM II, Lisans |
2017-2018, SİNEMA VE ESTETİK, Lisans |
2017-2018, SENARYO, Lisans |
2017-2018, KISA FİLM YAPIMI, Lisans |
2017-2018, FİLM KURAMLARI VE ÇÖZÜMLEMELERİ, Lisans |
2017-2018, SİNEMA VE TELEVİZYONDA YAPIM YÖNETİM I, Lisans |
2017-2018, SES VE GÖRÜNTÜDE TEMEL KAVRAMLAR, Lisans |
2016-2017, Sinema Sosyolojisi, Lisans |
2016-2017, Sinema ve Estetik, Lisans |
2016-2017, Senaryo, Lisans |
2016-2017, Sinema ve Televizyonda Yapım-Yönetim II, Lisans |
2016-2017, Sinematografi, Lisans |
2016-2017, Sinemada Türler, Lisans |
2016-2017, Film Kuramları ve Çözümlemeleri, Lisans |
2016-2017, Kısa Film Yapımı, Lisans |
2016-2017, Sinema ve Televizyonda Yapım Yönetim I, Lisans |
2016-2017, Ses ve Görüntüde Temel Kavramlar, Lisans |
2015-2016, Sinematografi, Lisans |
2015-2016, Sinema Sosyolojisi, Lisans |
2015-2016, Senaryo, Lisans |
2015-2016, Sinemada Türler, Lisans |
2015-2016, Metin ve Yorumları, Lisans |
2015-2016, Metin Yazarlığı, Lisans |
Kayıt Yok |
Kayıt Yok |
Kayıt Yok |
GÜRÜF-BAŞEKİM, S. (2024) "Lütfi Ö. Akad, Yılmaz Güney, Şerif Gören Gerçekçilik Çizgisinden Nuri Bilge Ceylan Sinemasına Bir Bakış", Hece Dergisi Türk Sineması Özel Sayısı, 2 (0) pp. 40-55 |
GÜRÜF-BAŞEKİM, S. (2020) "İğde Ağacı ve Ahlat Ağacı: 1990'lı Yıllardan Sonra Farklılaşan Sinema Ortamında Birey ve Üretici Olabilme Sorunu", Türkiye Notları Türk Sineması Özel Sayısı, 2 (12) pp. 27-34 |
GÜRÜF-BAŞEKİM, S. (2018) "Çınar Ağacı (2011, Handan İpekçi) Filminde ‘Modernlik Nostaljisi’", Kastamonu Üniversitesi İletişim Araştırmaları Dergisi (KİAD), (1) pp. 101-118 Link |
GÜRÜF-BAŞEKİM, S. (2018) "Modernist Estetik: Türkiye’de Sanat Sineması Tarihine Giriş (1896-2000), Ali Karadoğan", SineFilozofi, 3 (6) pp. 165-171 [TR Dizin] Link |
GÜRÜF-BAŞEKİM, S. (2016) "Kitle Süsü", TRT Akademi, 1 (1) Link |
GÜRÜF-BAŞEKİM, S. (2015) "Hacivat Karagöz Neden Öldürüldü Filminde Toplumsal Değişme ve Nostalji", Doğu Batı Düşünce Dergisi, (72) pp. 67-87 |
GÜRÜF-BAŞEKİM, S. (2011) "20. Yüzyılda İletişim ve Kültür iİişkisine Bakışlar: Frankfurt Okulu", Patika Kültür, Sanat, Edebiyat Dergisi, (73) |
GÜRÜF-BAŞEKİM, S. (2023) "Poetics of Nuri Bilge Ceylan's in Relation to The Realist Film Theory", XII Congresso Internacional da AIM (12th AIM International Conference) , Vila Real, Portekiz, (Mayıs 2023) |
GÜRÜF-BAŞEKİM, S. (2022) "“Yeni Orta Çağa Hoş Geldiniz!”: Örümcek-Adam: Evden Uzakta Filminde Çalışma Kültürünün Tekno-Feodalizm Kavramı Çerçevesinde İncelenmesi", II. Uluslararası Sinema Sempozyumu, Yakın Doğu Üniversitesi , (pp. 110-135), Lefkoşa, Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti, (Temmuz 2022) |
GÜRÜF-BAŞEKİM, S. (2021) "Bir Zamanlar Anadolu'da (2011) Filmini Platoncu Estetiğin Işığında Görmeyi Denemek", Ege Üniversitesi Güzel Sanatlar Tasarım ve Mimarlık Fakültesi Uluslararası Tasarım ve Mimarlık Sempozyumu , İzmir, Türkiye, (Haziran 2021) |
GÜRÜF-BAŞEKİM, S. (2019) "Yusuf Kurçenli’nin Filmlerinde Bireyin Geleneksel ve Modern Arasındaki Çatışma Bağlamında İncelenmesi", 1. Uluslararası Multidisipliner Sosyal Bilimler Kongresi , (pp. 111-123), Ankara, Türkiye, (Haziran 2019) |
GÜRÜF-BAŞEKİM, S. (2017) "Türkiye'de Emperyalizm Yok, 'Mahalle' Var": Popüler Türk Sinemasına Marksist Çerçeveden Bir Bakış", Türk Sosyal Bilimler Derneği 15. Ulusal Sosyal Bilimler Kongresi , Ankara, Türkiye, (Kasım 2017) |
GÜRÜF-BAŞEKİM, S. (2012) "Anneler ve Kızları Filminde Kadınlar Arası Arkadaşlık", IV. Genç Bilim Adamları Sempozyumu , Türkiye, (Mayıs 2012) |
GÜRÜF-BAŞEKİM, S. (2011) "Türk Sinemasında Mekan ve Nostalji", VI. Uluslararası Kültür Araştırmaları Sempozyumu , (pp. 55-63), İstanbul, Türkiye, (Aralık 2011) |
GÜRÜF-BAŞEKİM, S. (2011) "Recep İvedik Filminde Anlatı ve Kahraman", III. Genç Bilim Adamları Sempozyumu , Ankara, Türkiye, (Mayıs 2011) |
Kayıt Yok |
GÜRÜF-BAŞEKİM, S. (2023) "Establishing reality: mode of production and surrealism in the cinema of Nuri Bilge Ceylan", Kitap: Filmmakers on Film: Global Perspectives, Londra/İngiltere : Bloomsbury Publishing, Bölüm Sayfaları: 117 / 126, ISBN: 9781839024894 |
GÜRÜF-BAŞEKİM, S. (2023) "Popüler Türk Sinemasında Kapitalist Toplumsal Yapının Temsilleri (2007-2017)", Kitap: Sosyal, İnsan ve İdari Bilimlerde Öncü ve Çağdaş Çalışmalar, İzmir/Türkiye : Duvar Yayınları, Bölüm Sayfaları: 891 / 922, ISBN: 978-625-6945-79-1 |
GÜRÜF-BAŞEKİM, S. (2022) "Yönetmeninin Düşüncelerinden Hareketle Metin Erksan Filmlerinde Anlatı Üzerine Bir Deneme", Kitap: Sinemada Anlatı İncelemeleri, Konya/Türkiye : Literatürk Yayınları, Bölüm Sayfaları: 91 / 119, ISBN: 9786257606950 |
GÜRÜF-BAŞEKİM, S. (2022) "Yeni Orta Çağa Hoş Geldiniz!”: Örümcek-Adam: Evden Uzakta Filminde Çalışma Kültürünün Tekno-Feodalizm Kavramı Çerçevesinde İncelenmesi", Kitap: Sinemada Yeni Bildiri Kitabı, Lefkoşa/Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti : Yakın Doğu Üniversitesi Yayınları, Bölüm Sayfaları: 110 / 135, ISBN: 9786059415705 |
GÜRÜF-BAŞEKİM, S. (2021) "Bir Zamanlar Anadolu'da (2011) Filmini Platoncu Estetiğin Işığında Görmeyi Denemek.", Kitap: International Design & Cinema Symposium Proceedings, İzmir/Türkiye : Ege Üniversitesi, Bölüm Sayfaları: 382 / 392, ISBN: 9786250097175 |
GÜRÜF-BAŞEKİM, S. (2021) "Doğan Ergun’un Sosyolojik Görüşlerinden Hareketle Türk Sinemasında Öğretmenlik Mesleğinin Temsilleri (2009-2019)", Kitap: İletişim Bilimi Araştırmaları II, İstanbul/Türkiye : Hiperyayın, Bölüm Sayfaları: 259 / 305, ISBN: 9786257443708 |
GÜRÜF-BAŞEKİM, S. (2019) "Yusuf Kurçenli’nin Filmlerinde Bireyin Geleneksel ve Modern Arasındaki Çatışma Bağlamında İncelenmesi", Kitap: Current Debates on Social Sciences 2, Health and Psychology, Ankara/Türkiye : Bilgin Kültür Sanat Yayınları, Bölüm Sayfaları: 111 / 123, ISBN: 978-605-9636-78-0 |
GÜRÜF-BAŞEKİM, S. (2017) "Lütfi Ö. Akad’ın Işıkla Karanlık Arasında Kitabı Bir Kültürel Metin Olarak Okunabilir mi?", Kitap: Türk Sineması: Toplumu Şekillendirmenin, Toplum Tarafından Şekillendirilmenin Sosyolojisi., Ankara/Türkiye : Bibliyotek Yayınevi, Bölüm Sayfaları: 155 / 177, ISBN: 9786058194519 |
GÜRÜF-BAŞEKİM, S. (2011) "Türk Sinemasında Mekân ve Nostalji", Kitap: Mekân ve Kültür, İstanbul/Türkiye : Tetragon İletişim Hizmetleri, Bölüm Sayfaları: 55 / 63, ISBN: 9789759478995 9759478994 |
GÜRÜF-BAŞEKİM, S. (2010) "Boğaz'da Hayat Var!", Kitap: Karpuz Kabuğu Denize Düşünce, Türkiye : Kırmızı Kedi Yayınevi, Bölüm Sayfaları: 92 / 138, ISBN: 9789944756518 |
Kayıt Yok |
Kayıt Yok |
Kayıt Yok |
Üye, NECS (European Network for Cinema and Media Studies), 2024- |
Üye, ECREA - European Communication Research and Education Association, 2022- |
Sıra | Yayın | A | B | C | D | E | F | G | H | I | J |
1 | Çınar Ağacı (2011, Handan İpekçi) Filminde ‘Modernlik Nostaljisi’ | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 | 0 | 1 |
2 | Hacivat Karagöz Neden Öldürüldü Filminde Toplumsal Değişme ve Nostalji | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 | 0 | 1 |
3 | Türk Sineması: Toplumu Şekillendirmenin, Toplum Tarafından Şekillendirilmenin Sosyolojisi. | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 |
Kayıt Yok |
Kayıt Yok |
Kayıt Yok |
Kayıt Yok |
Birlikte çalışılan kişi | Aktif Dönem | Çalışma Sayısı |
Alan Adı | Alandaki Toplam Öğretim Elemanı Sayısı | |
TÜBİTAK Araştırma Alanı | Sosyal Bilimler | 78392 |
YÖKSİS Temel Alan | Sosyal-Beşeri ve İdari Bilimler Temel Alanı | 33237 |
YÖKSİS Bilim Alanı | Sinema | 443 |
Anahtar Kelimeler | Film Eleştirisi, Sinema Tarihi, Film Çalışmaları |
Performans Kriteri | 2015 | 2016 | 2017 | 2018 | 2019 | 2020 | 2021 | 2022 | 2023 | 2024 |
Ağırlıklı Puan | 15 | 4 | 43 | 19 | 50 | 15 | 80 | 90 | 85 | 15 |
Sıra (Araştırma Alanı İçinde) | 457 . | 502 . | 504 . | 527 . | 491 . | 514 . | 548 . | 535 . | 525 . | 402 . |
Sıra (Temel Alan İçinde) | 377 . | 412 . | 408 . | 456 . | 431 . | 437 . | 459 . | 457 . | 440 . | 343 . |
Sıra (Bilim Alanı İçinde) | 38 . | 54 . | 31 . | 50 . | 43 . | 59 . | 42 . | 45 . | 49 . | 35 . |
Sıra (Anahtar Kelime (1)) | 31 . | 44 . | 25 . | 42 . | 37 . | 49 . | 35 . | 34 . | 40 . | 28 . |
Sıra (Anahtar Kelime (2)) | 24 . | 35 . | 19 . | 27 . | 26 . | 33 . | 25 . | 25 . | 28 . | 15 . |
Sıra (Anahtar Kelime (3)) | 21 . | 25 . | 15 . | 25 . | 17 . | 33 . | 19 . | 22 . | 28 . | 17 . |
Toplam Yayın | 1 | 1 | 2 | 2 | 2 | 1 | 2 | 3 | 3 | 1 |
Toplam Makale | 1 | 1 | 0 | 2 | 0 | 1 | 0 | 0 | 0 | 1 |
Toplam Kitap | 0 | 0 | 1 | 0 | 1 | 0 | 2 | 2 | 2 | 0 |
Toplam Bildiri | 0 | 0 | 1 | 0 | 1 | 0 | 0 | 1 | 1 | 0 |
Makale (SCI) | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Makale (Uluslararası) | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Makale (Ulusal) | 1 | 1 | 0 | 2 | 0 | 1 | 0 | 0 | 0 | 1 |
Kitap Yazarlığı | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Kitap Bölümü Yazarlığı | 0 | 0 | 1 | 0 | 1 | 0 | 2 | 2 | 2 | 0 |
Bildiri (Uluslararası) | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 | 0 | 0 | 1 | 1 | 0 |
Bildiri (Ulusal) | 0 | 0 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |