img
Öğretmenlerin Fen Bilimleri Dersi Kapsamında Laboratuvar Uygulamaları Hakkındaki Görüşlerinin Planlanmış Davranış Teorisi Yardımıyla İncelenmesi    
Yazarlar
Dr. Öğr. Üyesi Mahmut Sami KILIÇ Dr. Öğr. Üyesi Mahmut Sami KILIÇ
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye
Prof. Dr. Abdullah AYDIN Prof. Dr. Abdullah AYDIN
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye
Özet
Bu çalışmada; Planlanmış Davranış Teorisinin (PDT) yardımıyla, fenbilimleri dersini yürüten öğretmenlerin bu ders kapsamında, laboratuvaruygulamaları yaptırma durumlarının incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmadabetimsel analiz tekniği kullanılmıştır. Çalışmanın örneklemini Kastamonuilinde görev yapan 37 Fen Bilimleri ve Sınıf öğretmeni oluşturmaktadır.Araştırmada nitel veri toplama tekniklerinden yarı yapılandırılmış görüşmetekniği kullanılmıştır. Görüşme soruları PDT’nin üç temel boyutuna görehazırlanmıştır. Görüşmeler transkript edilerek PDT’nin boyutlarına göre üçana başlık altında içerik analizine tabi tutulmuştur. Çalışmanın sonucundaöğretmenlerin fen bilimleri dersi kapsamında laboratuvar uygulamalarınınöneminin farkında oldukları ve laboratuvar uygulamaları yapmaları halindeöğretim açısından faydalar temin ettikleri, bunun yanı sıra laboratuvaruygulamalarını gerçekleştirirken çeşitli zorluklarla karşılaştıkları tespitedilmiştir
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale
Dergi Adı Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi
Dergi ISSN 1300-8811
Dergi Tarandığı Indeksler TR DİZİN
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 01-2018
Cilt No 26
Sayfalar 241 / 246
Doi Numarası 10.24106/kefdergi.378575
Makale Linki http://dergipark.gov.tr/doi/10.24106/kefdergi.378575