img
OKUL YÖNETİCİLERİNİN OKUL GÜVENLİĞİNE İLİŞKİN ALGILARININ DEĞERLENDİRİLMESİ: KASTAMONU İLİ ÖRNEĞİ1   
Yazarlar
Adem Barış
Prof. Dr. Hüseyin YOLCU Prof. Dr. Hüseyin YOLCU
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye
Özet
Bu araştırmanın amacı kamu ilkokul, ortaokul ve ortaöğretimokullarında görev yapan okul yöneticilerinin okul güvenliğine ilişkinalgılarının ortaya konulmasıdır. Araştırma tarama modelinde açıklayıcıbir araştırmadır. Araştırmanın çalışma evrenini 2016-2017 öğretimyılında Kastamonu merkez ve bağlı ilçelerindeki kamu ilkokul, ortaokulve ortaöğretim okullarında görev yapan 290 okul yöneticioluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak Kişisel BilgiFormu ve Kıral ve Yıldız (2016) tarafından geliştirilen “Okul GüvenliğiÖlçeği” kullanılmıştır. Araştırmanın verileri farklı öğretim düzeyindegörev yapan 214 üzerinden elde edilmiştir. Araştırmanın çalışmaevrenini oluşturan okul yöneticilerinin sayısının ulaşılabilir büyüklükteolduğu göz önünde bulundurularak evrenden örneklem alma yolunagidilmemiştirAraştırmada, okul yöneticilerinin hizmetiçi seminere katılmadurumu, görev süresi, okuldaki görev süresi, mesleki kıdem, okul türü,erkek öğrenci sayısı, toplam öğrenci sayısı, ücretli öğretmen sayısı, okulbahçesi durumu, yardımcı personel sayısı, derslik sayısı, kat sayısı ileokul güvenliğinin alt boyutları arasında anlamlı farklılık bulunduğusaptanmıştır. Araştırmada okul yöneticilerinin okul güvenliği algıları kızöğrenci sayısı, sözleşmeli öğretmen sayısı, kamera sistemi durumudeğişkenlerinin okul yöneticilerinin okul güvenliği algısı üzerindeherhangi bir etkisi olmadığı ortaya çıkmıştır. Elde edilen sonuçlardoğrultusunda daha sonra yapılacak araştırmalara yol göstermesibakımından, okul güvenliğinin okul başarısı, okul iklimi, okul tercihi gibi faktörleri ortaya çıkaracak değişkenler açısından değerlendirildiğiaraştırmaların yapılmasının uygun olduğu düşünülmektedir.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale
Dergi Adı Journal of Turkish Studies
Dergi ISSN 1308-2140
Dergi Tarandığı Indeksler TR DİZİN
Makale Dili İngilizce
Basım Tarihi 01-2019
Cilt No 144
Sayfalar 2117 / 2145
Doi Numarası 10.29228/TurkishStudies.22960
Makale Linki http://turkishstudies.net/files/turkishstudies/e8106b0a-760b-49a2-9073-5c166242b6ac.pdf