Yazarlar |
Prof. Dr. İlhan ÖZGÜL
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Çalışmada Eğitim Fakültesi müzik öğretmenliği programı "Eğitim Müziği Besteleme Teknikleri"(EMBT) dersinin bir analizi yapılmıştır. Çalışmada nitel araştırma yaklaşımlarından dokümanincelemesi kullanılmıştır. Çalışmaya ilişkin veriler Yükseköğretim Kurulu (YÖK) tarafındanhazırlanan 2007 ve 2018 Eğitim Fakültesi öğretmen yetiştirme lisans programlarına ilişkin MüzikÖğretmeni Programlarından elde edilmiştir. Yapılan analizler sonucunda, müzik öğretmenliğiprogramının tanımsal program modeline dayandığı, zorunlu alan dersleri kapsamında olanEğitim Müziği Besteleme (EMB) dersinin; güncellenen programda seçmeli alan derslerikapsamında EMBT adında tanımlandığı, ders süresinin önemli düzeyde azaltılmış olduğu, dersiçeriğine bazı konuların ilave edilmesi gerektiği belirlenmiştir. Bu kapsamda EMBT dersstandartları 'tasarlanan, uygulanan, gerçekleşen ve literatür temelli' bir yaklaşım temelindeanaliz edilerek derse ilişkin yeni "ayrıntılı kuramsal çerçeve" oluşturulmuştur. Öğrencilerinmüzikal gelişimlerine ve genel müzik eğitimine ilişkin çeşitli tür ve nitelikte eğitim müziğidağarcığına katkı sağlayacak eğitim müziği bestecilerinin yetişebilmesi için; ilk müziköğretmenliği programı güncelleme çalışmalarında, EMBT dersi zorunlu alan bilgisi derslerikapsamında tanımlanması ve ders standartları ve kredi/saat uygulamalarına ilişkin düzenlemeleryapılması gerekmektedir. |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale |
Dergi Adı | Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi GEFAD |
Dergi ISSN | 1301-9058 |
Dergi Tarandığı Indeksler | TR DİZİN |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 12-2020 |
Cilt No | 40 |
Sayı | 3 |
Sayfalar | 1319 / 1342 |
Doi Numarası | 10.17152/gefad.757267 |
Makale Linki | http://www.gefad.gazi.edu.tr/tr/download/article-file/1166295 |
Atıf Sayıları | |
TRDizin | 1 |