img
Müzik Öğretmenliği Programı Koro-1 Dersi Öğrencilerinin Ölçü Türlerine İlişkin Giriş Düzeyleri   
Yazarlar
Prof. Dr. İlhan ÖZGÜL Prof. Dr. İlhan ÖZGÜL
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye
Özet
Bu çalışmada koro-1 dersini alan öğrencilerin ölçü türlerine ilişkin giriş/hazırbulunuşluk düzeyleri tespit edilmiştir. Çalışmanın katılımcılarını Müzik Öğretmenliği programı birinci sınıfta öğrenim görmekte olan 29 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmada nitel araştırma desenlerinden biri olan "durum çalışması" deseni kullanılmıştır. Çalışmanın verileri açık 5 uçlu sorudan oluşan bir anket kullanılarak elde edilmiştir. Anketten elde edilen verilerin analizinde içerik analizi tekniği ve betimsel yaklaşımlar kullanılmıştır. Öğrencilerin İki dörtlük, altı sekizlik zaman sayılarına yönelik açıklamaları "hatalı/yetersiz sözel ifadelendirme", "doğru veya kısmen doğru sözel ifadelendirme", "ifadelendirmede bulunmayanlar" biçiminde kategorize edilmiştir. Elde edilen bulgulara göre Müzik Öğretmenliği Programı birinci sınıf öğrencilerinin ölçü sayılarına ilişkin eksik/düşük/yetersiz giriş davranışlarının olduğu tespit edilmiştir. Öğrencilerin hem ölçü sayılarını açıklama hemde ölçü sayılarına ilişkin nota yazma giriş davranışlarının eksik/yetersiz olması, çoğunluğunun mezun olduğu güzel sanatlar liselerinden kaynaklanmaktdır. Güzel sanatlar liselerinde müzik öğretmeni yetersizliği, mevcut müzik öğretmenlerinin fiziki şartlar, donanım, müzikal araç-gereç ihtiyaçları gibi çeşitli sorunlarla uğraşmak zorunda kalmalarından dolayı öğrencier iyi bir öğretme-öğrenme deneyimi geçirememişlerdir. Öğrencilerin müzikal gelişim ve büyümelerinden sorumlu Güzel Sanatlar Liseleri müzik öğretmenleri ve Müzik Öğretmenliği Programı öğretim üyeleri öğrencilerin öğrenme sorunlarının çözümüne ilişkin daha fazla sorumluluk almalıdırlar
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale
Dergi Adı Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi KEFAD
Dergi ISSN 2147-1037
Dergi Tarandığı Indeksler TR DİZİN
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 08-2017
Cilt No 18
Sayı 2
Sayfalar 581 / 596
Makale Linki http://kefad.ahievran.edu.tr/Kefad/ArchiveIssues/Detail/31d1332d-90d9-e711-80fc-00224d68272d
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
TRDizin 1

Paylaş