img
img
Toplam 24176 kayıt

The Attitude of Students Who Are Native Speakers of Turkish in England towards Turkish Lessons Based on Their Demographic Characteristics

DOI    Tekin, N.M., Duman, A. (2017) "The Attitude of Students Who Are Native Speakers of Turkish in England towards Turkish Lessons Based on Their Demographic Characteristics", International Journal of Languages' Education, 1 (0) DOI   " data-bs-content-id="YazarBilgi-2591"> Tekin, N.M., Duman, A. (2017) "The Attitude of Students Who Are Native Speakers of Turkish in England towards Turkish Lessons Based on Their Demographic Characteristics", International Journal of Languages' Education, 1 (0) DOI    Tekin, N.M., Duman, A. (2017) "The Attitude of Students Who Are Native Speakers of Turkish in England towards Turkish Lessons Based on Their Demographic Characteristics", International Journal of Languages' Education, 1 (0) DOI   
2017 Özgün Makale SCI/SSCI/AHCI ESCI Scopus
International Journal of Languages' Education

Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğreticilerinin Uzaktan Öğretim Sürecinde Yaşanılan Problemler Hakkındaki Görüşleri

  Tekin, N.M. (2021) "Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğreticilerinin Uzaktan Öğretim Sürecinde Yaşanılan Problemler Hakkındaki Görüşleri", I. BATI KAREDENİZ TÖMELER ÇALIŞTAYI , Zonguldak, Türkiye, (Haziran 2021 " data-bs-content-id="YazarBilgi-2597"> Tekin, N.M. (2021) "Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğreticilerinin Uzaktan Öğretim Sürecinde Yaşanılan Problemler Hakkındaki Görüşleri", I. BATI KAREDENİZ TÖMELER ÇALIŞTAYI , Zonguldak, Türkiye, (Haziran 2021  Tekin, N.M. (2021) "Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğreticilerinin Uzaktan Öğretim Sürecinde Yaşanılan Problemler Hakkındaki Görüşleri", I. BATI KAREDENİZ TÖMELER ÇALIŞTAYI , Zonguldak, Türkiye, (Haziran 2021 
2021 Tebliğ/Bildiri SCI/SSCI/AHCI ESCI Scopus
I. BATI KAREDENİZ TÖMELER ÇALIŞTAYI

B2-C1 Seviyesi Uluslararası Öğrencilerin İyelik Eklerinin Yazımında Yaşadıkları Problemler

  KARAMANOĞLU, F.M., Tekin, N.M. (2019) "B2-C1 Seviyesi Uluslararası Öğrencilerin İyelik Eklerinin Yazımında Yaşadıkları Problemler", 12. ULUSLARARASI TÜRKÇENİN EĞİTİMİ-ÖĞRETİMİ KURULTAYI , İzmir, Türkiye, (Ekim 2019 " data-bs-content-id="YazarBilgi-2598"> KARAMANOĞLU, F.M., Tekin, N.M. (2019) "B2-C1 Seviyesi Uluslararası Öğrencilerin İyelik Eklerinin Yazımında Yaşadıkları Problemler", 12. ULUSLARARASI TÜRKÇENİN EĞİTİMİ-ÖĞRETİMİ KURULTAYI , İzmir, Türkiye, (Ekim 2019  KARAMANOĞLU, F.M., Tekin, N.M. (2019) "B2-C1 Seviyesi Uluslararası Öğrencilerin İyelik Eklerinin Yazımında Yaşadıkları Problemler", 12. ULUSLARARASI TÜRKÇENİN EĞİTİMİ-ÖĞRETİMİ KURULTAYI , İzmir, Türkiye, (Ekim 2019 
2019 Tebliğ/Bildiri SCI/SSCI/AHCI ESCI Scopus
12. ULUSLARARASI TÜRKÇENİN EĞİTİMİ-ÖĞRETİMİ KURULTAYI

Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretiminde Kültürel Ögelerin Kullanımı: Bir Materyal Örneği

  Taşköprü, G., Tekin, N.M., Gün, B.K. (2020) "Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretiminde Kültürel Ögelerin Kullanımı: Bir Materyal Örneği", Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretimi Doktora Programı II. Öğrenci Sempozyumu , Ankara, Türkiye, (Aralık 2020 " data-bs-content-id="YazarBilgi-2599"> Taşköprü, G., Tekin, N.M., Gün, B.K. (2020) "Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretiminde Kültürel Ögelerin Kullanımı: Bir Materyal Örneği", Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretimi Doktora Programı II. Öğrenci Sempozyumu , Ankara, Türkiye, (Aralık 2020  Taşköprü, G., Tekin, N.M., Gün, B.K. (2020) "Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretiminde Kültürel Ögelerin Kullanımı: Bir Materyal Örneği", Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretimi Doktora Programı II. Öğrenci Sempozyumu , Ankara, Türkiye, (Aralık 2020 
2020 Tebliğ/Bildiri SCI/SSCI/AHCI ESCI Scopus
Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretimi Doktora Programı II. Öğrenci Sempozyumu

Uluslararası Öğrencilerin Lisans Derslerinde Dil Becerilerinden Kaynaklı Yaşadıkları İletişim Problemlerine Yönelik Öğretim Üyesi Görüşleri

  Tekin, N.M., KARAMANOĞLU, F.M. (2019) "Uluslararası Öğrencilerin Lisans Derslerinde Dil Becerilerinden Kaynaklı Yaşadıkları İletişim Problemlerine Yönelik Öğretim Üyesi Görüşleri", 12. ULUSLARARASI TÜRKÇENİN EĞİTİMİ-ÖĞRETİMİ KURULTAYI , İzmir, Türkiye, (Ekim 2019 " data-bs-content-id="YazarBilgi-2600"> Tekin, N.M., KARAMANOĞLU, F.M. (2019) "Uluslararası Öğrencilerin Lisans Derslerinde Dil Becerilerinden Kaynaklı Yaşadıkları İletişim Problemlerine Yönelik Öğretim Üyesi Görüşleri", 12. ULUSLARARASI TÜRKÇENİN EĞİTİMİ-ÖĞRETİMİ KURULTAYI , İzmir, Türkiye, (Ekim 2019  Tekin, N.M., KARAMANOĞLU, F.M. (2019) "Uluslararası Öğrencilerin Lisans Derslerinde Dil Becerilerinden Kaynaklı Yaşadıkları İletişim Problemlerine Yönelik Öğretim Üyesi Görüşleri", 12. ULUSLARARASI TÜRKÇENİN EĞİTİMİ-ÖĞRETİMİ KURULTAYI , İzmir, Türkiye, (Ekim 2019 
2019 Tebliğ/Bildiri SCI/SSCI/AHCI ESCI Scopus
12. ULUSLARARASI TÜRKÇENİN EĞİTİMİ-ÖĞRETİMİ KURULTAYI

Türkçe ve Türk Kültürü Ders Kitaplarındaki Kültürlerarası Etkileşimi Sağlamada Ortak Değerlerin Kullanımı

  Tekin, N.M. (2016) "Türkçe ve Türk Kültürü Ders Kitaplarındaki Kültürlerarası Etkileşimi Sağlamada Ortak Değerlerin Kullanımı", ERPA International Congress (Bosna-Hersek) , Bosna Hersek, (Eylül 2016 " data-bs-content-id="YazarBilgi-2601"> Tekin, N.M. (2016) "Türkçe ve Türk Kültürü Ders Kitaplarındaki Kültürlerarası Etkileşimi Sağlamada Ortak Değerlerin Kullanımı", ERPA International Congress (Bosna-Hersek) , Bosna Hersek, (Eylül 2016  Tekin, N.M. (2016) "Türkçe ve Türk Kültürü Ders Kitaplarındaki Kültürlerarası Etkileşimi Sağlamada Ortak Değerlerin Kullanımı", ERPA International Congress (Bosna-Hersek) , Bosna Hersek, (Eylül 2016 
2016 Tebliğ/Bildiri SCI/SSCI/AHCI ESCI Scopus
ERPA International Congress (Bosna-Hersek)

CORRELATION BETWEEN ENERGY METAPHOR AND EMPATHY TENDENCY

Link DOI      ERDEMİR, M., İnğeç, Ş. (2023) "CORRELATION BETWEEN ENERGY METAPHOR AND EMPATHY TENDENCY", Journal of Baltic Science Education, 22 (5) pp. 813-832 [SSCI] Link DOI     " data-bs-content-id="YazarBilgi-2602"> ERDEMİR, M., İnğeç, Ş. (2023) "CORRELATION BETWEEN ENERGY METAPHOR AND EMPATHY TENDENCY", Journal of Baltic Science Education, 22 (5) pp. 813-832 [SSCI] Link DOI      ERDEMİR, M., İnğeç, Ş. (2023) "CORRELATION BETWEEN ENERGY METAPHOR AND EMPATHY TENDENCY", Journal of Baltic Science Education, 22 (5) pp. 813-832 [SSCI] Link DOI     
2023 Özgün Makale SCI/SSCI/AHCI ESCI Scopus
Journal of Baltic Science Education

“Cansız” Kavramına İlişkin Metafor Oluşturmadaki Kriterlerin Belirlenmesi

Link   Dinçer, B.B., ERDEMİR, M. (2020) "“Cansız” Kavramına İlişkin Metafor Oluşturmadaki Kriterlerin Belirlenmesi", OnlineJournal of Mathematics, Science and Technology Education (OJOMSTE), 1 (1) pp. 17-29 Link  " data-bs-content-id="YazarBilgi-2603"> Dinçer, B.B., ERDEMİR, M. (2020) "“Cansız” Kavramına İlişkin Metafor Oluşturmadaki Kriterlerin Belirlenmesi", OnlineJournal of Mathematics, Science and Technology Education (OJOMSTE), 1 (1) pp. 17-29 Link   Dinçer, B.B., ERDEMİR, M. (2020) "“Cansız” Kavramına İlişkin Metafor Oluşturmadaki Kriterlerin Belirlenmesi", OnlineJournal of Mathematics, Science and Technology Education (OJOMSTE), 1 (1) pp. 17-29 Link  
2020 Özgün Makale SCI/SSCI/AHCI ESCI Scopus
OnlineJournal of Mathematics, Science and Technology Education (OJOMSTE)

Comparison of Instructors Experiences in Distance Education and Face-to-Face Education Processes

DOI    Akçuru, S., ERDEMİR, M. (2023) "Comparison of Instructors Experiences in Distance Education and Face-to-Face Education Processes", Kastamonu Egitim Dergisi, 31 (4) pp. 543-554 [TR Dizin] DOI   " data-bs-content-id="YazarBilgi-2604"> Akçuru, S., ERDEMİR, M. (2023) "Comparison of Instructors Experiences in Distance Education and Face-to-Face Education Processes", Kastamonu Egitim Dergisi, 31 (4) pp. 543-554 [TR Dizin] DOI    Akçuru, S., ERDEMİR, M. (2023) "Comparison of Instructors Experiences in Distance Education and Face-to-Face Education Processes", Kastamonu Egitim Dergisi, 31 (4) pp. 543-554 [TR Dizin] DOI   
2023 Özgün Makale SCI/SSCI/AHCI ESCI Scopus
Kastamonu Egitim Dergisi

Analysis of candidate teachers opinions on how to benefit from history of science in science education according to decision making strategies

Link DOI     İnğeç, Ş., ERDEMİR, M., Tekfidan, K. (2016) "Analysis of candidate teachers opinions on how to benefit from history of science in science education according to decision making strategies", Journal of Human Sciences, 13 (3) pp. 4831-4848 Link DOI    " data-bs-content-id="YazarBilgi-2605"> İnğeç, Ş., ERDEMİR, M., Tekfidan, K. (2016) "Analysis of candidate teachers opinions on how to benefit from history of science in science education according to decision making strategies", Journal of Human Sciences, 13 (3) pp. 4831-4848 Link DOI     İnğeç, Ş., ERDEMİR, M., Tekfidan, K. (2016) "Analysis of candidate teachers opinions on how to benefit from history of science in science education according to decision making strategies", Journal of Human Sciences, 13 (3) pp. 4831-4848 Link DOI    
2016 Özgün Makale SCI/SSCI/AHCI ESCI Scopus
Journal of Human Sciences

The influence of Web based intelligent tutoring systems on academic achivement and permanence of acquired knowledge i in physics education

Link DOI      ERDEMİR, M., İngeç, Ş.K. (2015) "The influence of Web based intelligent tutoring systems on academic achivement and permanence of acquired knowledge i in physics education", US-China Education Review, 5 (1) pp. 13-25 Link DOI     " data-bs-content-id="YazarBilgi-2607"> ERDEMİR, M., İngeç, Ş.K. (2015) "The influence of Web based intelligent tutoring systems on academic achivement and permanence of acquired knowledge i in physics education", US-China Education Review, 5 (1) pp. 13-25 Link DOI      ERDEMİR, M., İngeç, Ş.K. (2015) "The influence of Web based intelligent tutoring systems on academic achivement and permanence of acquired knowledge i in physics education", US-China Education Review, 5 (1) pp. 13-25 Link DOI     
2015 Özgün Makale SCI/SSCI/AHCI ESCI Scopus
US-China Education Review

İlköğretim Okulları 4. ve 5. sınıflarda Fen Bilgisi dersini Yürüten Öğretmenlerin Karşılaştıkları Sorunlar

  ERDEMİR, M., AYDIN, A., Soylu, H. (1999) "İlköğretim Okulları 4. ve 5. sınıflarda Fen Bilgisi dersini Yürüten Öğretmenlerin Karşılaştıkları Sorunlar", Kastamonu Eğitim Dergisi, 7 (2) pp. 31-40 [TR Dizin]   " data-bs-content-id="YazarBilgi-2608"> ERDEMİR, M., AYDIN, A., Soylu, H. (1999) "İlköğretim Okulları 4. ve 5. sınıflarda Fen Bilgisi dersini Yürüten Öğretmenlerin Karşılaştıkları Sorunlar", Kastamonu Eğitim Dergisi, 7 (2) pp. 31-40 [TR Dizin]    ERDEMİR, M., AYDIN, A., Soylu, H. (1999) "İlköğretim Okulları 4. ve 5. sınıflarda Fen Bilgisi dersini Yürüten Öğretmenlerin Karşılaştıkları Sorunlar", Kastamonu Eğitim Dergisi, 7 (2) pp. 31-40 [TR Dizin]   
1999 Özgün Makale SCI/SSCI/AHCI ESCI Scopus
Kastamonu Eğitim Dergisi

Using Web-based Intelligent Tutoring Systems in Teaching Physics Subjects at Undergraduate Level

Link DOI      ERDEMİR, M. (2019) "Using Web-based Intelligent Tutoring Systems in Teaching Physics Subjects at Undergraduate Level", Universal Journal of Educational Research, 7 (7) pp. 1517-1525 Link DOI     " data-bs-content-id="YazarBilgi-2609"> ERDEMİR, M. (2019) "Using Web-based Intelligent Tutoring Systems in Teaching Physics Subjects at Undergraduate Level", Universal Journal of Educational Research, 7 (7) pp. 1517-1525 Link DOI      ERDEMİR, M. (2019) "Using Web-based Intelligent Tutoring Systems in Teaching Physics Subjects at Undergraduate Level", Universal Journal of Educational Research, 7 (7) pp. 1517-1525 Link DOI     
2019 Özgün Makale SCI/SSCI/AHCI ESCI Scopus
Universal Journal of Educational Research

Ortaokul 8. Sınıf Öğrencilerinin “Canlı”ve”Cansız” Kavramlarını Algılamasında Sahip Oldukları Metaforlar

Link DOI     Dinçer, B.B., ERDEMİR, M. (2020) "Ortaokul 8. Sınıf Öğrencilerinin “Canlı”ve”Cansız” Kavramlarını Algılamasında Sahip Oldukları Metaforlar", Kastamonu Eğitim Dergisi, 28 (5) pp. 2044-2057 [TR Dizin] Link DOI    " data-bs-content-id="YazarBilgi-2610"> Dinçer, B.B., ERDEMİR, M. (2020) "Ortaokul 8. Sınıf Öğrencilerinin “Canlı”ve”Cansız” Kavramlarını Algılamasında Sahip Oldukları Metaforlar", Kastamonu Eğitim Dergisi, 28 (5) pp. 2044-2057 [TR Dizin] Link DOI     Dinçer, B.B., ERDEMİR, M. (2020) "Ortaokul 8. Sınıf Öğrencilerinin “Canlı”ve”Cansız” Kavramlarını Algılamasında Sahip Oldukları Metaforlar", Kastamonu Eğitim Dergisi, 28 (5) pp. 2044-2057 [TR Dizin] Link DOI    
2020 Özgün Makale SCI/SSCI/AHCI ESCI Scopus
Kastamonu Eğitim Dergisi

PRESERVICE TEACHERS' VIEWS ON ONLINE ASSESSMENT

Link     ERDEMİR, M. (2021) "PRESERVICE TEACHERS' VIEWS ON ONLINE ASSESSMENT", i-manager’s Journal of Educational Technology, 18 (3) pp. 42-53 Link    " data-bs-content-id="YazarBilgi-2611"> ERDEMİR, M. (2021) "PRESERVICE TEACHERS' VIEWS ON ONLINE ASSESSMENT", i-manager’s Journal of Educational Technology, 18 (3) pp. 42-53 Link     ERDEMİR, M. (2021) "PRESERVICE TEACHERS' VIEWS ON ONLINE ASSESSMENT", i-manager’s Journal of Educational Technology, 18 (3) pp. 42-53 Link    
2021 Özgün Makale SCI/SSCI/AHCI ESCI Scopus
i-manager’s Journal of Educational Technology

FİZİK EĞİTİMİNDE WEB TABANLI ZEKİ ÖĞRETİM SİSTEMİNİN ZÖS BAŞARIYA ETKİSİ

  ERDEMİR, M., İnğeç, Ş. (2014) "FİZİK EĞİTİMİNDE WEB TABANLI ZEKİ ÖĞRETİM SİSTEMİNİN ZÖS BAŞARIYA ETKİSİ", Journal of Research in Education and Teaching, 3 (1) pp. 289-298   " data-bs-content-id="YazarBilgi-2612"> ERDEMİR, M., İnğeç, Ş. (2014) "FİZİK EĞİTİMİNDE WEB TABANLI ZEKİ ÖĞRETİM SİSTEMİNİN ZÖS BAŞARIYA ETKİSİ", Journal of Research in Education and Teaching, 3 (1) pp. 289-298    ERDEMİR, M., İnğeç, Ş. (2014) "FİZİK EĞİTİMİNDE WEB TABANLI ZEKİ ÖĞRETİM SİSTEMİNİN ZÖS BAŞARIYA ETKİSİ", Journal of Research in Education and Teaching, 3 (1) pp. 289-298   
2014 Özgün Makale SCI/SSCI/AHCI ESCI Scopus
Journal of Research in Education and Teaching

Student View on Web Based Intelligent Tutoring Systems about Success and Retention of Physics Education

Link DOI     ERDEMİR, M., İnğeç, Ş., Karacı, A. (2016) "Student View on Web Based Intelligent Tutoring Systems about Success and Retention of Physics Education", International Journal of Managing Public Sector Information and Communication Technologies, 7 (2) pp. 1-8 Link DOI    " data-bs-content-id="YazarBilgi-2613"> ERDEMİR, M., İnğeç, Ş., Karacı, A. (2016) "Student View on Web Based Intelligent Tutoring Systems about Success and Retention of Physics Education", International Journal of Managing Public Sector Information and Communication Technologies, 7 (2) pp. 1-8 Link DOI     ERDEMİR, M., İnğeç, Ş., Karacı, A. (2016) "Student View on Web Based Intelligent Tutoring Systems about Success and Retention of Physics Education", International Journal of Managing Public Sector Information and Communication Technologies, 7 (2) pp. 1-8 Link DOI    
2016 Özgün Makale SCI/SSCI/AHCI ESCI Scopus
International Journal of Managing Public Sector Information and Communication Technologies

Arduino ve Wifi Temelli Çok Sensörlü Robot Tasarımı Ve Denetimi

Link DOI     Karacı, A., ERDEMİR, M. (2017) "Arduino ve Wifi Temelli Çok Sensörlü Robot Tasarımı Ve Denetimi", Bilişim Teknolojileri Dergisi, 10 (4) pp. 435-449 [TR Dizin] Link DOI    " data-bs-content-id="YazarBilgi-2614"> Karacı, A., ERDEMİR, M. (2017) "Arduino ve Wifi Temelli Çok Sensörlü Robot Tasarımı Ve Denetimi", Bilişim Teknolojileri Dergisi, 10 (4) pp. 435-449 [TR Dizin] Link DOI     Karacı, A., ERDEMİR, M. (2017) "Arduino ve Wifi Temelli Çok Sensörlü Robot Tasarımı Ve Denetimi", Bilişim Teknolojileri Dergisi, 10 (4) pp. 435-449 [TR Dizin] Link DOI    
2017 Özgün Makale SCI/SSCI/AHCI ESCI Scopus
Bilişim Teknolojileri Dergisi

The influence of time management behaviours before starting general physics laboratory-I experiments on academic achievement in the course

Link DOI      ERDEMİR, M., Tomar, H. (2019) "The influence of time management behaviours before starting general physics laboratory-I experiments on academic achievement in the course", Cypriot Journal of Educational Sciences, 14 (3) pp. 457-470 Link DOI     " data-bs-content-id="YazarBilgi-2615"> ERDEMİR, M., Tomar, H. (2019) "The influence of time management behaviours before starting general physics laboratory-I experiments on academic achievement in the course", Cypriot Journal of Educational Sciences, 14 (3) pp. 457-470 Link DOI      ERDEMİR, M., Tomar, H. (2019) "The influence of time management behaviours before starting general physics laboratory-I experiments on academic achievement in the course", Cypriot Journal of Educational Sciences, 14 (3) pp. 457-470 Link DOI     
2019 Özgün Makale SCI/SSCI/AHCI ESCI Scopus
Cypriot Journal of Educational Sciences

Investigating Pre service Mathematics Teachers Innovation Awareness and Views Regarding Intelligent Tutoring Systems

DOI     ERDEMİR, M., İnğeç, Ş. (2016) "Investigating Pre service Mathematics Teachers Innovation Awareness and Views Regarding Intelligent Tutoring Systems", Universal Journal of Educational Research, 4 (12) pp. 2783-2794 DOI    " data-bs-content-id="YazarBilgi-2617"> ERDEMİR, M., İnğeç, Ş. (2016) "Investigating Pre service Mathematics Teachers Innovation Awareness and Views Regarding Intelligent Tutoring Systems", Universal Journal of Educational Research, 4 (12) pp. 2783-2794 DOI     ERDEMİR, M., İnğeç, Ş. (2016) "Investigating Pre service Mathematics Teachers Innovation Awareness and Views Regarding Intelligent Tutoring Systems", Universal Journal of Educational Research, 4 (12) pp. 2783-2794 DOI    
2016 Özgün Makale SCI/SSCI/AHCI ESCI Scopus
Universal Journal of Educational Research