img
Toplam 24877 kayıt

What do prospective teachers think about educational gamification?

Link DOI     PEKTAŞ, M., KEPCEOĞLU, İ. (2019) "What do prospective teachers think about educational gamification?", Science Education International, 30 (1) pp. 65-74 Link DOI    " data-bs-content-id="YazarBilgi-13594"> PEKTAŞ, M., KEPCEOĞLU, İ. (2019) "What do prospective teachers think about educational gamification?", Science Education International, 30 (1) pp. 65-74 Link DOI     PEKTAŞ, M., KEPCEOĞLU, İ. (2019) "What do prospective teachers think about educational gamification?", Science Education International, 30 (1) pp. 65-74 Link DOI    
2019 Özgün Makale SCI/SSCI/AHCI ESCI Scopus
Science Education International

An investigation of the mathematics and science questions in the examinations for entrance to the secondary education institutions in Turkey

İNCİKABI, L., KURNAZ, M.A., PEKTAŞ, M. (2013) "An investigation of the mathematics and science questions in the examinations for entrance to the secondary education institutions in Turkey", Journal of Baltic Science Education, 12 (3) pp. 352-364 [SSCI]   İNCİKABI, L., KURNAZ, M.A., PEKTAŞ, M. (2013) "An investigation of the mathematics and science questions in the examinations for entrance to the secondary education institutions in Turkey", Journal of Baltic Science Education, 12 (3) pp. 352-364 [SSCI]  
2013 Özgün Makale SCI/SSCI/AHCI ESCI Scopus
Journal of Baltic Science Education

A Comparison of the Middle School Science Programmes in Turkey, Singapore and Kazakhstan

Link DOI      Yazıcıoğlu, Ö., PEKTAŞ, M. (2018) "A Comparison of the Middle School Science Programmes in Turkey, Singapore and Kazakhstan", lnternational Electronic Journal of Elementary Education, 11 (2) pp. 143-150 Link DOI     " data-bs-content-id="YazarBilgi-13596"> Yazıcıoğlu, Ö., PEKTAŞ, M. (2018) "A Comparison of the Middle School Science Programmes in Turkey, Singapore and Kazakhstan", lnternational Electronic Journal of Elementary Education, 11 (2) pp. 143-150 Link DOI      Yazıcıoğlu, Ö., PEKTAŞ, M. (2018) "A Comparison of the Middle School Science Programmes in Turkey, Singapore and Kazakhstan", lnternational Electronic Journal of Elementary Education, 11 (2) pp. 143-150 Link DOI     
2018 Özgün Makale SCI/SSCI/AHCI ESCI Scopus
lnternational Electronic Journal of Elementary Education

Ortaokul Öğrencilerine Müfredat Dışında Uygulanan Bazı Biyoteknoloji Etkinliklerinin Bilimin Doğası Görüşleri ve Biyoteknoloji Bilgilerine Etkisi

Link      Sönmez, E., PEKTAŞ, M. (2017) "Ortaokul Öğrencilerine Müfredat Dışında Uygulanan Bazı Biyoteknoloji Etkinliklerinin Bilimin Doğası Görüşleri ve Biyoteknoloji Bilgilerine Etkisi", Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi, 25 (5) pp. 2019-2036 Link     " data-bs-content-id="YazarBilgi-13597"> Sönmez, E., PEKTAŞ, M. (2017) "Ortaokul Öğrencilerine Müfredat Dışında Uygulanan Bazı Biyoteknoloji Etkinliklerinin Bilimin Doğası Görüşleri ve Biyoteknoloji Bilgilerine Etkisi", Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi, 25 (5) pp. 2019-2036 Link      Sönmez, E., PEKTAŞ, M. (2017) "Ortaokul Öğrencilerine Müfredat Dışında Uygulanan Bazı Biyoteknoloji Etkinliklerinin Bilimin Doğası Görüşleri ve Biyoteknoloji Bilgilerine Etkisi", Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi, 25 (5) pp. 2019-2036 Link     
2017 Özgün Makale SCI/SSCI/AHCI ESCI Scopus
Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi

Ortaokul Fen Bilimleri Ders Kitaplarindaki Okuma Parçalarinin Bilim Tarihi Kullanimi Açisindan Incelenmesi

   Koçyiğit, A., PEKTAŞ, M. (2017) "Ortaokul Fen Bilimleri Ders Kitaplarindaki Okuma Parçalarinin Bilim Tarihi Kullanimi Açisindan Incelenmesi", Cumhuriyet International Journal of Education, 6 (1) pp. 185-199    " data-bs-content-id="YazarBilgi-13598"> Koçyiğit, A., PEKTAŞ, M. (2017) "Ortaokul Fen Bilimleri Ders Kitaplarindaki Okuma Parçalarinin Bilim Tarihi Kullanimi Açisindan Incelenmesi", Cumhuriyet International Journal of Education, 6 (1) pp. 185-199     Koçyiğit, A., PEKTAŞ, M. (2017) "Ortaokul Fen Bilimleri Ders Kitaplarindaki Okuma Parçalarinin Bilim Tarihi Kullanimi Açisindan Incelenmesi", Cumhuriyet International Journal of Education, 6 (1) pp. 185-199    
2017 Özgün Makale SCI/SSCI/AHCI ESCI Scopus
Cumhuriyet International Journal of Education

Ortaöğretime geçiş sınavlarındaki matematik ve fen sorularının PISA problem çözme çerçevesine göre incelenmesi

   İNCİKABI, L., PEKTAŞ, M., Cihan, S. (2016) "Ortaöğretime geçiş sınavlarındaki matematik ve fen sorularının PISA problem çözme çerçevesine göre incelenmesi", Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 17 (2) pp. 649-662    " data-bs-content-id="YazarBilgi-13599"> İNCİKABI, L., PEKTAŞ, M., Cihan, S. (2016) "Ortaöğretime geçiş sınavlarındaki matematik ve fen sorularının PISA problem çözme çerçevesine göre incelenmesi", Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 17 (2) pp. 649-662     İNCİKABI, L., PEKTAŞ, M., Cihan, S. (2016) "Ortaöğretime geçiş sınavlarındaki matematik ve fen sorularının PISA problem çözme çerçevesine göre incelenmesi", Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 17 (2) pp. 649-662    
2016 Özgün Makale SCI/SSCI/AHCI ESCI Scopus
Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi

An Analysis of Middle School Science Textbooks in Terms of TIMSS Program Framework

   PEKTAŞ, M., İNCİKABI, L., Yaz, Ö.V. (2015) "An Analysis of Middle School Science Textbooks in Terms of TIMSS Program Framework", Adıyaman Üniversitesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 5 (1) pp. 29-48    " data-bs-content-id="YazarBilgi-13600"> PEKTAŞ, M., İNCİKABI, L., Yaz, Ö.V. (2015) "An Analysis of Middle School Science Textbooks in Terms of TIMSS Program Framework", Adıyaman Üniversitesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 5 (1) pp. 29-48     PEKTAŞ, M., İNCİKABI, L., Yaz, Ö.V. (2015) "An Analysis of Middle School Science Textbooks in Terms of TIMSS Program Framework", Adıyaman Üniversitesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 5 (1) pp. 29-48    
2015 Özgün Makale SCI/SSCI/AHCI ESCI Scopus
Adıyaman Üniversitesi Eğitim Bilimleri Dergisi

Elektriklenme Yıldırım Ve Şimşek İle İlgili Öğrenci Zihinsel Modellerinin İncelenmesi

Link DOI    KURNAZ, M.A., Tarakçı, F., AYDIN, A., PEKTAŞ, M. (2013) "Elektriklenme Yıldırım Ve Şimşek İle İlgili Öğrenci Zihinsel Modellerinin İncelenmesi", Sosyal Bilimler Dergisi, 5 (16) pp. 33-51 Link DOI   " data-bs-content-id="YazarBilgi-13601"> KURNAZ, M.A., Tarakçı, F., AYDIN, A., PEKTAŞ, M. (2013) "Elektriklenme Yıldırım Ve Şimşek İle İlgili Öğrenci Zihinsel Modellerinin İncelenmesi", Sosyal Bilimler Dergisi, 5 (16) pp. 33-51 Link DOI    KURNAZ, M.A., Tarakçı, F., AYDIN, A., PEKTAŞ, M. (2013) "Elektriklenme Yıldırım Ve Şimşek İle İlgili Öğrenci Zihinsel Modellerinin İncelenmesi", Sosyal Bilimler Dergisi, 5 (16) pp. 33-51 Link DOI   
2013 Özgün Makale SCI/SSCI/AHCI ESCI Scopus
Sosyal Bilimler Dergisi

Erken Çocukluk Döneminde Fen ve Doğa ile İlgili Konuların Öğretilmesinde Okulöncesi Öğretmenlerinin Görüşlerinin Belirlenmesi

   Kıldan, A.O., PEKTAŞ, M. (2009) "Erken Çocukluk Döneminde Fen ve Doğa ile İlgili Konuların Öğretilmesinde Okulöncesi Öğretmenlerinin Görüşlerinin Belirlenmesi", Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 10 (1) pp. 113-127    " data-bs-content-id="YazarBilgi-13603"> Kıldan, A.O., PEKTAŞ, M. (2009) "Erken Çocukluk Döneminde Fen ve Doğa ile İlgili Konuların Öğretilmesinde Okulöncesi Öğretmenlerinin Görüşlerinin Belirlenmesi", Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 10 (1) pp. 113-127     Kıldan, A.O., PEKTAŞ, M. (2009) "Erken Çocukluk Döneminde Fen ve Doğa ile İlgili Konuların Öğretilmesinde Okulöncesi Öğretmenlerinin Görüşlerinin Belirlenmesi", Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 10 (1) pp. 113-127    
2009 Özgün Makale SCI/SSCI/AHCI ESCI Scopus
Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi

Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutumları

    PEKTAŞ, M., KAMER, S.T. (2011) "Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutumları", Gazi Üniversitesi Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 9 (4) pp. 829-850     " data-bs-content-id="YazarBilgi-13605"> PEKTAŞ, M., KAMER, S.T. (2011) "Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutumları", Gazi Üniversitesi Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 9 (4) pp. 829-850      PEKTAŞ, M., KAMER, S.T. (2011) "Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutumları", Gazi Üniversitesi Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 9 (4) pp. 829-850     
2011 Özgün Makale SCI/SSCI/AHCI ESCI Scopus
Gazi Üniversitesi Türk Eğitim Bilimleri Dergisi

İstatistiğe Yönelik Öz Yeterlik Ölçeğinin Geliştirilmesi

   Mercimek, O., PEKTAŞ, M. (2013) "İstatistiğe Yönelik Öz Yeterlik Ölçeğinin Geliştirilmesi", KASTAMONU EĞİTİM DERGİSİ, 21 (2) pp. 759-776    " data-bs-content-id="YazarBilgi-13606"> Mercimek, O., PEKTAŞ, M. (2013) "İstatistiğe Yönelik Öz Yeterlik Ölçeğinin Geliştirilmesi", KASTAMONU EĞİTİM DERGİSİ, 21 (2) pp. 759-776     Mercimek, O., PEKTAŞ, M. (2013) "İstatistiğe Yönelik Öz Yeterlik Ölçeğinin Geliştirilmesi", KASTAMONU EĞİTİM DERGİSİ, 21 (2) pp. 759-776    
2013 Özgün Makale SCI/SSCI/AHCI ESCI Scopus
KASTAMONU EĞİTİM DERGİSİ

Fen ve Teknoloji Öğretmenlerinin Ölçme Değerlendirmede Kavram Haritası Kullanım Durumları

    KURNAZ, M.A., PEKTAŞ, M. (2013) "Fen ve Teknoloji Öğretmenlerinin Ölçme Değerlendirmede Kavram Haritası Kullanım Durumları", Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 9 (1) pp. 1-10 [TR Dizin]     " data-bs-content-id="YazarBilgi-13607"> KURNAZ, M.A., PEKTAŞ, M. (2013) "Fen ve Teknoloji Öğretmenlerinin Ölçme Değerlendirmede Kavram Haritası Kullanım Durumları", Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 9 (1) pp. 1-10 [TR Dizin]      KURNAZ, M.A., PEKTAŞ, M. (2013) "Fen ve Teknoloji Öğretmenlerinin Ölçme Değerlendirmede Kavram Haritası Kullanım Durumları", Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 9 (1) pp. 1-10 [TR Dizin]     
2013 Özgün Makale SCI/SSCI/AHCI ESCI Scopus
Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi

Student Teachers Understandings of Nanotechnology

PEKTAŞ, M., KURNAZ, M.A., Alev, N., Bayraktar, G. (2013) "Student Teachers Understandings of Nanotechnology", Mediterranean Journal of Educational Research, 14 (0) pp. 80-84 [TR Dizin]   PEKTAŞ, M., KURNAZ, M.A., Alev, N., Bayraktar, G. (2013) "Student Teachers Understandings of Nanotechnology", Mediterranean Journal of Educational Research, 14 (0) pp. 80-84 [TR Dizin]  
2013 Özgün Makale SCI/SSCI/AHCI ESCI Scopus
Mediterranean Journal of Educational Research

Akıllı Tahta Kullanımlı Mikro Öğretim Uygulamalarının Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Tpab larına ve Akıllı Tahta Kullanıma Yönelik Algılarına Etkisi

    AKYÜZ, H.İ., PEKTAŞ, M., KURNAZ, M.A., KABATAŞ-MEMİŞ, E. (2014) "Akıllı Tahta Kullanımlı Mikro Öğretim Uygulamalarının Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Tpab larına ve Akıllı Tahta Kullanıma Yönelik Algılarına Etkisi", Cumhuriyet International Journal of Education, 3 (1) pp. 1-14     " data-bs-content-id="YazarBilgi-13609"> AKYÜZ, H.İ., PEKTAŞ, M., KURNAZ, M.A., KABATAŞ-MEMİŞ, E. (2014) "Akıllı Tahta Kullanımlı Mikro Öğretim Uygulamalarının Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Tpab larına ve Akıllı Tahta Kullanıma Yönelik Algılarına Etkisi", Cumhuriyet International Journal of Education, 3 (1) pp. 1-14      AKYÜZ, H.İ., PEKTAŞ, M., KURNAZ, M.A., KABATAŞ-MEMİŞ, E. (2014) "Akıllı Tahta Kullanımlı Mikro Öğretim Uygulamalarının Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Tpab larına ve Akıllı Tahta Kullanıma Yönelik Algılarına Etkisi", Cumhuriyet International Journal of Education, 3 (1) pp. 1-14     
2014 Özgün Makale SCI/SSCI/AHCI ESCI Scopus
Cumhuriyet International Journal of Education

Difficulties of Science Teacher Candidates in the Articulation of Transitions between Table Graphical and Pictorial Representations

  PEKTAŞ, M., KURNAZ, M.A. (2013) "Difficulties of Science Teacher Candidates in the Articulation of Transitions between Table Graphical and Pictorial Representations", The International Journal of Social Sciences, 18 (1) pp. 160-167   " data-bs-content-id="YazarBilgi-13610"> PEKTAŞ, M., KURNAZ, M.A. (2013) "Difficulties of Science Teacher Candidates in the Articulation of Transitions between Table Graphical and Pictorial Representations", The International Journal of Social Sciences, 18 (1) pp. 160-167    PEKTAŞ, M., KURNAZ, M.A. (2013) "Difficulties of Science Teacher Candidates in the Articulation of Transitions between Table Graphical and Pictorial Representations", The International Journal of Social Sciences, 18 (1) pp. 160-167   
2013 Özgün Makale SCI/SSCI/AHCI ESCI Scopus
The International Journal of Social Sciences

Motivations and Expectations for Pursuing Graduate Education in Mathematics and Science Education

DOI       İNCİKABI, L., PEKTAŞ, M., Özgelen, S., KURNAZ, M.A. (2013) "Motivations and Expectations for Pursuing Graduate Education in Mathematics and Science Education", ANTHROPOLOGIST, 16 (3) pp. 701-709 [SSCI] DOI      " data-bs-content-id="YazarBilgi-13611"> İNCİKABI, L., PEKTAŞ, M., Özgelen, S., KURNAZ, M.A. (2013) "Motivations and Expectations for Pursuing Graduate Education in Mathematics and Science Education", ANTHROPOLOGIST, 16 (3) pp. 701-709 [SSCI] DOI       İNCİKABI, L., PEKTAŞ, M., Özgelen, S., KURNAZ, M.A. (2013) "Motivations and Expectations for Pursuing Graduate Education in Mathematics and Science Education", ANTHROPOLOGIST, 16 (3) pp. 701-709 [SSCI] DOI      
2013 Özgün Makale SCI/SSCI/AHCI ESCI Scopus
ANTHROPOLOGIST

Evaluating views of teacher trainees on teacher training process in Turkey

DOI       Kıldan, A.O., İBRET, B.Ü., PEKTAŞ, M., AYDINÖZÜ, D., İNCİKABI, L., RECEPOĞLU, E. (2013) "Evaluating views of teacher trainees on teacher training process in Turkey", AUSTRALIAN JOURNAL OF TEACHER EDUCATION, 38 (2) pp. 51-68 DOI      " data-bs-content-id="YazarBilgi-13612"> Kıldan, A.O., İBRET, B.Ü., PEKTAŞ, M., AYDINÖZÜ, D., İNCİKABI, L., RECEPOĞLU, E. (2013) "Evaluating views of teacher trainees on teacher training process in Turkey", AUSTRALIAN JOURNAL OF TEACHER EDUCATION, 38 (2) pp. 51-68 DOI       Kıldan, A.O., İBRET, B.Ü., PEKTAŞ, M., AYDINÖZÜ, D., İNCİKABI, L., RECEPOĞLU, E. (2013) "Evaluating views of teacher trainees on teacher training process in Turkey", AUSTRALIAN JOURNAL OF TEACHER EDUCATION, 38 (2) pp. 51-68 DOI      
2013 Özgün Makale SCI/SSCI/AHCI ESCI Scopus
AUSTRALIAN JOURNAL OF TEACHER EDUCATION

An investigation of environmental literacy concepts in Turkish elementary science textbooks

   PEKTAŞ, M., ALTUNOĞLU, B.D., Ekşi, Ç. (2013) "An investigation of environmental literacy concepts in Turkish elementary science textbooks", International Journal of Academic Research Part B, 5 (3) pp. 351-356    " data-bs-content-id="YazarBilgi-13613"> PEKTAŞ, M., ALTUNOĞLU, B.D., Ekşi, Ç. (2013) "An investigation of environmental literacy concepts in Turkish elementary science textbooks", International Journal of Academic Research Part B, 5 (3) pp. 351-356     PEKTAŞ, M., ALTUNOĞLU, B.D., Ekşi, Ç. (2013) "An investigation of environmental literacy concepts in Turkish elementary science textbooks", International Journal of Academic Research Part B, 5 (3) pp. 351-356    
2013 Özgün Makale SCI/SSCI/AHCI ESCI Scopus
International Journal of Academic Research Part B

Effects of lesson study on science teacher candidates teaching efficacies

   PEKTAŞ, M. (2014) "Effects of lesson study on science teacher candidates teaching efficacies", Educational Research and Reviews, 9 (6) pp. 164-172    " data-bs-content-id="YazarBilgi-13614"> PEKTAŞ, M. (2014) "Effects of lesson study on science teacher candidates teaching efficacies", Educational Research and Reviews, 9 (6) pp. 164-172     PEKTAŞ, M. (2014) "Effects of lesson study on science teacher candidates teaching efficacies", Educational Research and Reviews, 9 (6) pp. 164-172    
2014 Özgün Makale SCI/SSCI/AHCI ESCI Scopus
Educational Research and Reviews

Fen Bilimleri Ders Kitaplarının Bilimsel Süreç Becerileri Açısından Değerlendirilmesi

  Torun, B., CANDAN-HELVACI, S., PEKTAŞ, M. (2017) "Fen Bilimleri Ders Kitaplarının Bilimsel Süreç Becerileri Açısından Değerlendirilmesi", 2. Uluslararası Çağdaş Eğitim Araştırmaları Kongresi , (pp. 55-61), Muğla, Türkiye, (Aralık 2017 " data-bs-content-id="YazarBilgi-13622"> Torun, B., CANDAN-HELVACI, S., PEKTAŞ, M. (2017) "Fen Bilimleri Ders Kitaplarının Bilimsel Süreç Becerileri Açısından Değerlendirilmesi", 2. Uluslararası Çağdaş Eğitim Araştırmaları Kongresi , (pp. 55-61), Muğla, Türkiye, (Aralık 2017  Torun, B., CANDAN-HELVACI, S., PEKTAŞ, M. (2017) "Fen Bilimleri Ders Kitaplarının Bilimsel Süreç Becerileri Açısından Değerlendirilmesi", 2. Uluslararası Çağdaş Eğitim Araştırmaları Kongresi , (pp. 55-61), Muğla, Türkiye, (Aralık 2017 
2017 Tebliğ/Bildiri SCI/SSCI/AHCI ESCI Scopus
2. Uluslararası Çağdaş Eğitim Araştırmaları Kongresi