Türkçe
Türkçe
English
Anasayfa
Gelişmiş Arama
Akademisyen Arama
Yayın Arama
Proje Arama
Fikri Mülkiyet Arama
Ödül Arama
Tez Arama
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Raporlar ve İstatistikler
Unis İletişim
Giriş
Giriş
Yayın Arama
Prof. Dr.
Doç. Dr.
Dr. Öğr. Üyesi
Öğr. Gör. Dr.
Öğr. Gör.
Arş. Gör. Dr.
Arş. Gör.
Diğer
Toplam 24540 kayıt
Uzaktan Öğretim ile Ders Almaya Başlayacak Üniversite Öğrencilerinin e-öğrenme Ortamlarına İlişkin Hazır Bulunuşluk ve Beklentileri (Kastamonu Üniversitesi Örneği)
AKYÜZ, H.İ.
, Numanoğlu, G. (2017) "
Uzaktan Öğretim ile Ders Almaya Başlayacak Üniversite Öğrencilerinin e-öğrenme Ortamlarına İlişkin Hazır Bulunuşluk ve Beklentileri (Kastamonu Üniversitesi Örneği)
",
11th International Computer Instructional Technology Symposium
, Malatya, Türkiye, (
Kasım 2017
)
AKYÜZ, H.İ.
, Numanoğlu, G. (2017) "
Uzaktan Öğretim ile Ders Almaya Başlayacak Üniversite Öğrencilerinin e-öğrenme Ortamlarına İlişkin Hazır Bulunuşluk ve Beklentileri (Kastamonu Üniversitesi Örneği)
",
11th International Computer Instructional Technology Symposium
, Malatya, Türkiye, (
Kasım 2017
)
Kurum Bilgileri
Eğitim Fakültesi
Eğitim Bilimleri
Öğretim Teknolojileri
Özgeçmiş Sayfası
2017
Tebliğ/Bildiri
SCI/SSCI/AHCI
ESCI
Scopus
11th International Computer Instructional Technology Symposium
Forest school applications in pre-school period: A case study
Link
Dilek, Ö.,
ATASOY, V.
(2020) "
Forest school applications in pre-school period: A case study
",
International Electronic Journal of Environmental Education
, 10 (2) pp. 195-215
Link
" data-bs-content-id="YazarBilgi-2125">
Dilek, Ö.,
ATASOY, V.
(2020) "
Forest school applications in pre-school period: A case study
",
International Electronic Journal of Environmental Education
, 10 (2) pp. 195-215
Link
Dilek, Ö.,
ATASOY, V.
(2020) "
Forest school applications in pre-school period: A case study
",
International Electronic Journal of Environmental Education
, 10 (2) pp. 195-215
Link
Kurum Bilgileri
Eğitim Fakültesi
Temel Eğitim
Okul Öncesi Eğitimi
Özgeçmiş Sayfası
2020
Özgün Makale
SCI/SSCI/AHCI
ESCI
Scopus
International Electronic Journal of Environmental Education
The role of achievement goal orientations and interest on metacognitive strategy use of preservice science teachers
Link
DOI
ATASOY, V.
(2015) "
The role of achievement goal orientations and interest on metacognitive strategy use of preservice science teachers
",
TURKISH JOURNAL OF EDUCATION
, 4 (3) pp. 4-15
Link
DOI
" data-bs-content-id="YazarBilgi-2126">
ATASOY, V.
(2015) "
The role of achievement goal orientations and interest on metacognitive strategy use of preservice science teachers
",
TURKISH JOURNAL OF EDUCATION
, 4 (3) pp. 4-15
Link
DOI
ATASOY, V.
(2015) "
The role of achievement goal orientations and interest on metacognitive strategy use of preservice science teachers
",
TURKISH JOURNAL OF EDUCATION
, 4 (3) pp. 4-15
Link
DOI
Kurum Bilgileri
Eğitim Fakültesi
Temel Eğitim
Okul Öncesi Eğitimi
Özgeçmiş Sayfası
2015
Özgün Makale
SCI/SSCI/AHCI
ESCI
Scopus
TURKISH JOURNAL OF EDUCATION
A phenomenographic investigation into preschool children's relationships with nature through drawings
DOI
AHİ, B.,
ATASOY, V.
(2019) "
A phenomenographic investigation into preschool children's relationships with nature through drawings
",
INTERNATIONAL RESEARCH IN GEOGRAPHICAL AND ENVIRONMENTAL EDUCATION
, 28 (4) pp. 281-295
[ESCI]
DOI
" data-bs-content-id="YazarBilgi-2127">
AHİ, B.,
ATASOY, V.
(2019) "
A phenomenographic investigation into preschool children's relationships with nature through drawings
",
INTERNATIONAL RESEARCH IN GEOGRAPHICAL AND ENVIRONMENTAL EDUCATION
, 28 (4) pp. 281-295
[ESCI]
DOI
AHİ, B.,
ATASOY, V.
(2019) "
A phenomenographic investigation into preschool children's relationships with nature through drawings
",
INTERNATIONAL RESEARCH IN GEOGRAPHICAL AND ENVIRONMENTAL EDUCATION
, 28 (4) pp. 281-295
[ESCI]
DOI
Kurum Bilgileri
Eğitim Fakültesi
Temel Eğitim
Okul Öncesi Eğitimi
Özgeçmiş Sayfası
2019
Özgün Makale
SCI/SSCI/AHCI
ESCI
Scopus
INTERNATIONAL RESEARCH IN GEOGRAPHICAL AND ENVIRONMENTAL EDUCATION
Investigation of the conceptual knowledge of preschool teacher candidates on science education
DOI
Dağdelen, E.N.,
ATASOY, V.
(2023) "
Investigation of the conceptual knowledge of preschool teacher candidates on science education
",
Kastamonu Egitim Dergisi
, 31 (2) pp. 242-253
[TR Dizin]
DOI
" data-bs-content-id="YazarBilgi-2128">
Dağdelen, E.N.,
ATASOY, V.
(2023) "
Investigation of the conceptual knowledge of preschool teacher candidates on science education
",
Kastamonu Egitim Dergisi
, 31 (2) pp. 242-253
[TR Dizin]
DOI
Dağdelen, E.N.,
ATASOY, V.
(2023) "
Investigation of the conceptual knowledge of preschool teacher candidates on science education
",
Kastamonu Egitim Dergisi
, 31 (2) pp. 242-253
[TR Dizin]
DOI
Kurum Bilgileri
Eğitim Fakültesi
Temel Eğitim
Okul Öncesi Eğitimi
Özgeçmiş Sayfası
2023
Özgün Makale
SCI/SSCI/AHCI
ESCI
Scopus
Kastamonu Egitim Dergisi
Preservice science teachers’ collective efficacy in a science methods course
Link
DOI
ATASOY, V.
, Çakıroğlu, J. (2019) "
Preservice science teachers’ collective efficacy in a science methods course
",
EDUCATIONAL STUDIES
, 45 (3) pp. 326-341
[SSCI]
Link
DOI
" data-bs-content-id="YazarBilgi-2129">
ATASOY, V.
, Çakıroğlu, J. (2019) "
Preservice science teachers’ collective efficacy in a science methods course
",
EDUCATIONAL STUDIES
, 45 (3) pp. 326-341
[SSCI]
Link
DOI
ATASOY, V.
, Çakıroğlu, J. (2019) "
Preservice science teachers’ collective efficacy in a science methods course
",
EDUCATIONAL STUDIES
, 45 (3) pp. 326-341
[SSCI]
Link
DOI
Kurum Bilgileri
Eğitim Fakültesi
Temel Eğitim
Okul Öncesi Eğitimi
Özgeçmiş Sayfası
2019
Özgün Makale
SCI/SSCI/AHCI
ESCI
Scopus
EDUCATIONAL STUDIES
Okul öncesi öğretmen adaylarının çevre eğitimi temalı etkinlik planlarının incelenmesi
DOI
ATASOY, V.
, Arslan, H. (2022) "
Okul öncesi öğretmen adaylarının çevre eğitimi temalı etkinlik planlarının incelenmesi
",
e-Kafkas Eğitim Araştırmaları Dergisi
, 9 (3) pp. 962-981
[TR Dizin]
DOI
" data-bs-content-id="YazarBilgi-2130">
ATASOY, V.
, Arslan, H. (2022) "
Okul öncesi öğretmen adaylarının çevre eğitimi temalı etkinlik planlarının incelenmesi
",
e-Kafkas Eğitim Araştırmaları Dergisi
, 9 (3) pp. 962-981
[TR Dizin]
DOI
ATASOY, V.
, Arslan, H. (2022) "
Okul öncesi öğretmen adaylarının çevre eğitimi temalı etkinlik planlarının incelenmesi
",
e-Kafkas Eğitim Araştırmaları Dergisi
, 9 (3) pp. 962-981
[TR Dizin]
DOI
Kurum Bilgileri
Eğitim Fakültesi
Temel Eğitim
Okul Öncesi Eğitimi
Özgeçmiş Sayfası
2022
Özgün Makale
SCI/SSCI/AHCI
ESCI
Scopus
e-Kafkas Eğitim Araştırmaları Dergisi
Fen öğretmenlerinin biçimlendirici değerlendirmeye yönelik farkındalığının sınıf içi uygulamalarındaki rolü
DOI
KAYA, G.,
ATASOY, V.
, CANDAN-HELVACI, S., PEKTAŞ, M. (2021) "
Fen öğretmenlerinin biçimlendirici değerlendirmeye yönelik farkındalığının sınıf içi uygulamalarındaki rolü
",
Eğitim ve Bilim
, 46 (205) pp. 335-357
[SSCI]
DOI
" data-bs-content-id="YazarBilgi-2131">
KAYA, G.,
ATASOY, V.
, CANDAN-HELVACI, S., PEKTAŞ, M. (2021) "
Fen öğretmenlerinin biçimlendirici değerlendirmeye yönelik farkındalığının sınıf içi uygulamalarındaki rolü
",
Eğitim ve Bilim
, 46 (205) pp. 335-357
[SSCI]
DOI
KAYA, G.,
ATASOY, V.
, CANDAN-HELVACI, S., PEKTAŞ, M. (2021) "
Fen öğretmenlerinin biçimlendirici değerlendirmeye yönelik farkındalığının sınıf içi uygulamalarındaki rolü
",
Eğitim ve Bilim
, 46 (205) pp. 335-357
[SSCI]
DOI
Kurum Bilgileri
Eğitim Fakültesi
Temel Eğitim
Okul Öncesi Eğitimi
Özgeçmiş Sayfası
2021
Özgün Makale
SCI/SSCI/AHCI
ESCI
Scopus
Eğitim ve Bilim
An analysis of Turkish pre-service preschool teachers’ self-image on a science education course
Link
DOI
ATASOY, V.
, AHİ, B. (2021) "
An analysis of Turkish pre-service preschool teachers’ self-image on a science education course
",
Bartın University Journal of Faculty of Education
, 10 (1) pp. 153-168
[TR Dizin]
Link
DOI
" data-bs-content-id="YazarBilgi-2132">
ATASOY, V.
, AHİ, B. (2021) "
An analysis of Turkish pre-service preschool teachers’ self-image on a science education course
",
Bartın University Journal of Faculty of Education
, 10 (1) pp. 153-168
[TR Dizin]
Link
DOI
ATASOY, V.
, AHİ, B. (2021) "
An analysis of Turkish pre-service preschool teachers’ self-image on a science education course
",
Bartın University Journal of Faculty of Education
, 10 (1) pp. 153-168
[TR Dizin]
Link
DOI
Kurum Bilgileri
Eğitim Fakültesi
Temel Eğitim
Okul Öncesi Eğitimi
Özgeçmiş Sayfası
2021
Özgün Makale
SCI/SSCI/AHCI
ESCI
Scopus
Bartın University Journal of Faculty of Education
A study on examining the relationship between pre-service teachers' collective efficacy and science teaching efficacy beliefs
DOI
ATASOY, V.
, Çakıroğlu, J. (2020) "
A study on examining the relationship between pre-service teachers' collective efficacy and science teaching efficacy beliefs
",
HACETTEPE UNIVERSITESI EGITIM FAKULTESI DERGISI-HACETTEPE UNIVERSITY JOURNAL OF EDUCATION
, 35 (2) pp. 466-479
[TR Dizin]
DOI
" data-bs-content-id="YazarBilgi-2133">
ATASOY, V.
, Çakıroğlu, J. (2020) "
A study on examining the relationship between pre-service teachers' collective efficacy and science teaching efficacy beliefs
",
HACETTEPE UNIVERSITESI EGITIM FAKULTESI DERGISI-HACETTEPE UNIVERSITY JOURNAL OF EDUCATION
, 35 (2) pp. 466-479
[TR Dizin]
DOI
ATASOY, V.
, Çakıroğlu, J. (2020) "
A study on examining the relationship between pre-service teachers' collective efficacy and science teaching efficacy beliefs
",
HACETTEPE UNIVERSITESI EGITIM FAKULTESI DERGISI-HACETTEPE UNIVERSITY JOURNAL OF EDUCATION
, 35 (2) pp. 466-479
[TR Dizin]
DOI
Kurum Bilgileri
Eğitim Fakültesi
Temel Eğitim
Okul Öncesi Eğitimi
Özgeçmiş Sayfası
2020
Özgün Makale
SCI/SSCI/AHCI
ESCI
Scopus
HACETTEPE UNIVERSITESI EGITIM FAKULTESI DERGISI-HACETTEPE UNIVERSITY JOURNAL OF EDUCATION
An analysis of plant blindness in Turkish textbooks used at the basic education level
DOI
AHİ, B.,
ATASOY, V.
, Balcı, S. (2018) "
An analysis of plant blindness in Turkish textbooks used at the basic education level
",
JOURNAL OF BALTIC SCIENCE EDUCATION
, 17 (2) pp. 277-287
[SSCI]
DOI
" data-bs-content-id="YazarBilgi-2134">
AHİ, B.,
ATASOY, V.
, Balcı, S. (2018) "
An analysis of plant blindness in Turkish textbooks used at the basic education level
",
JOURNAL OF BALTIC SCIENCE EDUCATION
, 17 (2) pp. 277-287
[SSCI]
DOI
AHİ, B.,
ATASOY, V.
, Balcı, S. (2018) "
An analysis of plant blindness in Turkish textbooks used at the basic education level
",
JOURNAL OF BALTIC SCIENCE EDUCATION
, 17 (2) pp. 277-287
[SSCI]
DOI
Kurum Bilgileri
Eğitim Fakültesi
Temel Eğitim
Okul Öncesi Eğitimi
Özgeçmiş Sayfası
2018
Özgün Makale
SCI/SSCI/AHCI
ESCI
Scopus
JOURNAL OF BALTIC SCIENCE EDUCATION
Formative assessment practices in science education: A meta-synthesis study
DOI
ATASOY, V.
, KAYA, G. (2022) "
Formative assessment practices in science education: A meta-synthesis study
",
STUDIES IN EDUCATIONAL EVALUATION
, 75 (1) pp. 1-12
[SSCI]
DOI
" data-bs-content-id="YazarBilgi-2135">
ATASOY, V.
, KAYA, G. (2022) "
Formative assessment practices in science education: A meta-synthesis study
",
STUDIES IN EDUCATIONAL EVALUATION
, 75 (1) pp. 1-12
[SSCI]
DOI
ATASOY, V.
, KAYA, G. (2022) "
Formative assessment practices in science education: A meta-synthesis study
",
STUDIES IN EDUCATIONAL EVALUATION
, 75 (1) pp. 1-12
[SSCI]
DOI
Kurum Bilgileri
Eğitim Fakültesi
Temel Eğitim
Okul Öncesi Eğitimi
Özgeçmiş Sayfası
2022
Diğer (Teknik, not, yorum, vaka takdimi, editöre mektup, özet, kitap krıtiği, araştırma notu, bilirkişi raporu ve benzeri)
SCI/SSCI/AHCI
ESCI
Scopus
STUDIES IN EDUCATIONAL EVALUATION
What do primary school students’ drawings tell us about their mental models on marine environments?
DOI
ATASOY, V.
, AHİ, B., Balcı, S. (2020) "
What do primary school students’ drawings tell us about their mental models on marine environments?
",
INTERNATIONAL JOURNAL OF SCIENCE EDUCATION
, 42 (17) pp. 2959-2979
[SSCI]
DOI
" data-bs-content-id="YazarBilgi-2136">
ATASOY, V.
, AHİ, B., Balcı, S. (2020) "
What do primary school students’ drawings tell us about their mental models on marine environments?
",
INTERNATIONAL JOURNAL OF SCIENCE EDUCATION
, 42 (17) pp. 2959-2979
[SSCI]
DOI
ATASOY, V.
, AHİ, B., Balcı, S. (2020) "
What do primary school students’ drawings tell us about their mental models on marine environments?
",
INTERNATIONAL JOURNAL OF SCIENCE EDUCATION
, 42 (17) pp. 2959-2979
[SSCI]
DOI
Kurum Bilgileri
Eğitim Fakültesi
Temel Eğitim
Okul Öncesi Eğitimi
Özgeçmiş Sayfası
2020
Özgün Makale
SCI/SSCI/AHCI
ESCI
Scopus
INTERNATIONAL JOURNAL OF SCIENCE EDUCATION
Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programı ile Sosyal Bilgiler Dersi Öğretim Programının Öğrenme Alanları Açısından Karşılaştırılması
ATASOY, V.
(2022) "
Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programı ile Sosyal Bilgiler Dersi Öğretim Programının Öğrenme Alanları Açısından Karşılaştırılması
",
14. Uluslararası Bilimsel Araştırmalar Kongresi (UBAK 2022)
, Ankara, Türkiye, (
Ağustos 2022
)
ATASOY, V.
(2022) "
Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programı ile Sosyal Bilgiler Dersi Öğretim Programının Öğrenme Alanları Açısından Karşılaştırılması
",
14. Uluslararası Bilimsel Araştırmalar Kongresi (UBAK 2022)
, Ankara, Türkiye, (
Ağustos 2022
)
Kurum Bilgileri
Eğitim Fakültesi
Temel Eğitim
Okul Öncesi Eğitimi
Özgeçmiş Sayfası
2022
Tebliğ/Bildiri
SCI/SSCI/AHCI
ESCI
Scopus
14. Uluslararası Bilimsel Araştırmalar Kongresi (UBAK 2022)
Experiences of Preservice Science Teachers regarding Group Work in Science Methods Course
ATASOY, V.
, Çakıroğlu, J. (2015) "
Experiences of Preservice Science Teachers regarding Group Work in Science Methods Course
",
The International Organization for Science and Technology Education (IOSTE)
, İstanbul, Türkiye, (
Nisan 2015
)
ATASOY, V.
, Çakıroğlu, J. (2015) "
Experiences of Preservice Science Teachers regarding Group Work in Science Methods Course
",
The International Organization for Science and Technology Education (IOSTE)
, İstanbul, Türkiye, (
Nisan 2015
)
Kurum Bilgileri
Eğitim Fakültesi
Temel Eğitim
Okul Öncesi Eğitimi
Özgeçmiş Sayfası
2015
Tebliğ/Bildiri
SCI/SSCI/AHCI
ESCI
Scopus
The International Organization for Science and Technology Education (IOSTE)
Effect of Group Composition on Motivation of Students in Group
ATASOY, V.
(2015) "
Effect of Group Composition on Motivation of Students in Group
",
The International Organization for Science and Technology Education (IOSTE)
, İstanbul, Türkiye, (
Nisan 2015
)
ATASOY, V.
(2015) "
Effect of Group Composition on Motivation of Students in Group
",
The International Organization for Science and Technology Education (IOSTE)
, İstanbul, Türkiye, (
Nisan 2015
)
Kurum Bilgileri
Eğitim Fakültesi
Temel Eğitim
Okul Öncesi Eğitimi
Özgeçmiş Sayfası
2015
Tebliğ/Bildiri
SCI/SSCI/AHCI
ESCI
Scopus
The International Organization for Science and Technology Education (IOSTE)
Okul Öncesi Öğrenme Yaklaşımlarından Orman Okullarının Okul Öncesi Dönemi Çocukları Üzerindeki Etkisi
Dilek, Ö.,
ATASOY, V.
(2017) "
Okul Öncesi Öğrenme Yaklaşımlarından Orman Okullarının Okul Öncesi Dönemi Çocukları Üzerindeki Etkisi
",
5. Uluslararası Okul Öncesi Eğitim Kongresi
, Ankara, Türkiye, (
Ekim 2017
)
Dilek, Ö.,
ATASOY, V.
(2017) "
Okul Öncesi Öğrenme Yaklaşımlarından Orman Okullarının Okul Öncesi Dönemi Çocukları Üzerindeki Etkisi
",
5. Uluslararası Okul Öncesi Eğitim Kongresi
, Ankara, Türkiye, (
Ekim 2017
)
Kurum Bilgileri
Eğitim Fakültesi
Temel Eğitim
Okul Öncesi Eğitimi
Özgeçmiş Sayfası
2017
Tebliğ/Bildiri
SCI/SSCI/AHCI
ESCI
Scopus
5. Uluslararası Okul Öncesi Eğitim Kongresi
Collective Efficacy: New Motivational Construct to Improve Science Teaching Efficacy Beliefs
ATASOY, V.
, Çakıroğlu, J. (2018) "
Collective Efficacy: New Motivational Construct to Improve Science Teaching Efficacy Beliefs
",
Vth International Eurasian Educational Research Congress (EJERCongress 2018)
, Antalya, Türkiye, (
Mayıs 2018
)
ATASOY, V.
, Çakıroğlu, J. (2018) "
Collective Efficacy: New Motivational Construct to Improve Science Teaching Efficacy Beliefs
",
Vth International Eurasian Educational Research Congress (EJERCongress 2018)
, Antalya, Türkiye, (
Mayıs 2018
)
Kurum Bilgileri
Eğitim Fakültesi
Temel Eğitim
Okul Öncesi Eğitimi
Özgeçmiş Sayfası
2018
Tebliğ/Bildiri
SCI/SSCI/AHCI
ESCI
Scopus
Vth International Eurasian Educational Research Congress (EJERCongress 2018)
Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının Biyoçeşitlilik Kavramına Yönelik Görüşlerinin İncelenmesi
Arslan, H.,
ATASOY, V.
(2022) "
Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının Biyoçeşitlilik Kavramına Yönelik Görüşlerinin İncelenmesi
",
IXth International Eurasian Educational Research Congress (EJERCongress 2022)
, İzmir, Türkiye, (
Haziran 2022
)
Arslan, H.,
ATASOY, V.
(2022) "
Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının Biyoçeşitlilik Kavramına Yönelik Görüşlerinin İncelenmesi
",
IXth International Eurasian Educational Research Congress (EJERCongress 2022)
, İzmir, Türkiye, (
Haziran 2022
)
Kurum Bilgileri
Eğitim Fakültesi
Temel Eğitim
Okul Öncesi Eğitimi
Özgeçmiş Sayfası
2022
Tebliğ/Bildiri
SCI/SSCI/AHCI
ESCI
Scopus
IXth International Eurasian Educational Research Congress (EJERCongress 2022)
Fen Bilimleri Ders Kitaplarının Bilim Tarihi Açısından İncelenmesi
ATASOY, V.
(2022) "
Fen Bilimleri Ders Kitaplarının Bilim Tarihi Açısından İncelenmesi
",
VIII. Uluslararası Tarih Eğitimi Sempozyumu
, Adana, Türkiye, (
Eylül 2022
)
ATASOY, V.
(2022) "
Fen Bilimleri Ders Kitaplarının Bilim Tarihi Açısından İncelenmesi
",
VIII. Uluslararası Tarih Eğitimi Sempozyumu
, Adana, Türkiye, (
Eylül 2022
)
Kurum Bilgileri
Eğitim Fakültesi
Temel Eğitim
Okul Öncesi Eğitimi
Özgeçmiş Sayfası
2022
Tebliğ/Bildiri
SCI/SSCI/AHCI
ESCI
Scopus
VIII. Uluslararası Tarih Eğitimi Sempozyumu
«
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
»