img
Toplam 24396 kayıt

The Impact of Personalised Texts on Reading Comprehension and Motivation

BULUT, A. (2024) "The Impact of Personalised Texts on Reading Comprehension and Motivation", 1.INTERNATIONAL GAZİANTEP SCIENTIFIC RESEARCH CONGRESS 30-31 AUGUST 2024 GAZİANTEP/TURKEY , Gaziantep, Türkiye, (Eylül 2024 BULUT, A. (2024) "The Impact of Personalised Texts on Reading Comprehension and Motivation", 1.INTERNATIONAL GAZİANTEP SCIENTIFIC RESEARCH CONGRESS 30-31 AUGUST 2024 GAZİANTEP/TURKEY , Gaziantep, Türkiye, (Eylül 2024
2024 Tebliğ/Bildiri SCI/SSCI/AHCI ESCI Scopus
1.INTERNATIONAL GAZİANTEP SCIENTIFIC RESEARCH CONGRESS 30-31 AUGUST 2024 GAZİANTEP/TURKEY

INVESTIGATION OF PROSPECTIVE PRIMARY SCHOOL TEACHERS' MATHEMATICAL PROBLEM PROCESSES IN THECONTEXT OF INDUCTIVE REASONING

BULUT, A. (2024) "INVESTIGATION OF PROSPECTIVE PRIMARY SCHOOL TEACHERS' MATHEMATICAL PROBLEM PROCESSES IN THECONTEXT OF INDUCTIVE REASONING", İstanbul Modern Bilimsel Araştırmalar Kongresi , Ankara, Türkiye, (Temmuz 2024 BULUT, A. (2024) "INVESTIGATION OF PROSPECTIVE PRIMARY SCHOOL TEACHERS' MATHEMATICAL PROBLEM PROCESSES IN THECONTEXT OF INDUCTIVE REASONING", İstanbul Modern Bilimsel Araştırmalar Kongresi , Ankara, Türkiye, (Temmuz 2024
2024 Tebliğ/Bildiri SCI/SSCI/AHCI ESCI Scopus
İstanbul Modern Bilimsel Araştırmalar Kongresi

INVESTIGATION OF CLASSROOM TEACHERS' AUTHENTIC LEARNING READINESS LEVELS: A MIXED DESIGN STUDY

Aktepe, V., Behriz, A., BULUT, A. (2024) "INVESTIGATION OF CLASSROOM TEACHERS' AUTHENTIC LEARNING READINESS LEVELS: A MIXED DESIGN STUDY", İstanbul Modern Bilimsel Araştırmalar Kongresi , İstanbul, Türkiye, (Temmuz 2024 Aktepe, V., Behriz, A., BULUT, A. (2024) "INVESTIGATION OF CLASSROOM TEACHERS' AUTHENTIC LEARNING READINESS LEVELS: A MIXED DESIGN STUDY", İstanbul Modern Bilimsel Araştırmalar Kongresi , İstanbul, Türkiye, (Temmuz 2024
2024 Tebliğ/Bildiri SCI/SSCI/AHCI ESCI Scopus
İstanbul Modern Bilimsel Araştırmalar Kongresi

İlkokul 4.Sınıf Öğrencilerinin Okur Benlik Algısı ile Okuduğunu Anlama Becerileri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi

BULUT, A., Bulut, F.G. (2023) "İlkokul 4.Sınıf Öğrencilerinin Okur Benlik Algısı ile Okuduğunu Anlama Becerileri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi", 21.Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu Özet Bildiri , Antalya, Türkiye, (Aralık 2023 BULUT, A., Bulut, F.G. (2023) "İlkokul 4.Sınıf Öğrencilerinin Okur Benlik Algısı ile Okuduğunu Anlama Becerileri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi", 21.Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu Özet Bildiri , Antalya, Türkiye, (Aralık 2023
2023 Tebliğ/Bildiri SCI/SSCI/AHCI ESCI Scopus
21.Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu Özet Bildiri

İlkokul Matematik Kitaplarının Kullanımına İlişkin Öğrenci Görüşlerinin Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi

BULUT, A. (2015) "İlkokul Matematik Kitaplarının Kullanımına İlişkin Öğrenci Görüşlerinin Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi", 14. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu (Tam Metin) , Bartın, Türkiye, (Mayıs 2015 BULUT, A. (2015) "İlkokul Matematik Kitaplarının Kullanımına İlişkin Öğrenci Görüşlerinin Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi", 14. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu (Tam Metin) , Bartın, Türkiye, (Mayıs 2015
2015 Tebliğ/Bildiri SCI/SSCI/AHCI ESCI Scopus
14. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu (Tam Metin)

The Effect of Personalized Digital Stories on Fluent Reading, Comprehension, And Reading Motivation

BULUT, A. (2024) "The Effect of Personalized Digital Stories on Fluent Reading, Comprehension, And Reading Motivation", 5. ULUSLARARASI GÜNCEL BİLİMSEL ARAŞTIRMALAR KONGRESİ , İstanbul, Türkiye, (Nisan 2024 BULUT, A. (2024) "The Effect of Personalized Digital Stories on Fluent Reading, Comprehension, And Reading Motivation", 5. ULUSLARARASI GÜNCEL BİLİMSEL ARAŞTIRMALAR KONGRESİ , İstanbul, Türkiye, (Nisan 2024
2024 Tebliğ/Bildiri SCI/SSCI/AHCI ESCI Scopus
5. ULUSLARARASI GÜNCEL BİLİMSEL ARAŞTIRMALAR KONGRESİ

Bilgisayar Destekli ve Doğrudan Strateji Öğretiminin Okuduğunu Anlamaya Etkisi, 21.Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu Özet Bildiri

BULUT, A., Yıldız, M. (2023) "Bilgisayar Destekli ve Doğrudan Strateji Öğretiminin Okuduğunu Anlamaya Etkisi, 21.Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu Özet Bildiri", 21.Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu , Antalya, Türkiye, (Kasım 2023 BULUT, A., Yıldız, M. (2023) "Bilgisayar Destekli ve Doğrudan Strateji Öğretiminin Okuduğunu Anlamaya Etkisi, 21.Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu Özet Bildiri", 21.Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu , Antalya, Türkiye, (Kasım 2023
2023 Tebliğ/Bildiri SCI/SSCI/AHCI ESCI Scopus
21.Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu

İlkokul 4.Sınıf Öğrencilerinin Özsaygı Becerilerinin Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi

BULUT, A., Aktepe, V. (2016) "İlkokul 4.Sınıf Öğrencilerinin Özsaygı Becerilerinin Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi", 15.Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu , (pp. 223-224), Muğla, Türkiye, (Mayıs 2016 BULUT, A., Aktepe, V. (2016) "İlkokul 4.Sınıf Öğrencilerinin Özsaygı Becerilerinin Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi", 15.Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu , (pp. 223-224), Muğla, Türkiye, (Mayıs 2016
2016 Tebliğ/Bildiri SCI/SSCI/AHCI ESCI Scopus
15.Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu

Investigating The Visual Interpretation Levels of 4th Grade Students

KAMAN, Ş., BULUT, A. (2024) "Investigating The Visual Interpretation Levels of 4th Grade Students", 5th International Istanbul Congress on Current Scientific Research , İstanbul, Türkiye, (Nisan 2024 KAMAN, Ş., BULUT, A. (2024) "Investigating The Visual Interpretation Levels of 4th Grade Students", 5th International Istanbul Congress on Current Scientific Research , İstanbul, Türkiye, (Nisan 2024
2024 Tebliğ/Bildiri SCI/SSCI/AHCI ESCI Scopus
5th International Istanbul Congress on Current Scientific Research

Dijital Okuma Motivasyonu Ölçeği: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması

BULUT, A., KAMAN, Ş. (2024) "Dijital Okuma Motivasyonu Ölçeği: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması", III. Uluslararası Temel Eğitim Kongresi-UTEK , Karaman, Türkiye, (Ekim 2024 BULUT, A., KAMAN, Ş. (2024) "Dijital Okuma Motivasyonu Ölçeği: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması", III. Uluslararası Temel Eğitim Kongresi-UTEK , Karaman, Türkiye, (Ekim 2024
2024 Tebliğ/Bildiri SCI/SSCI/AHCI ESCI Scopus
III. Uluslararası Temel Eğitim Kongresi-UTEK

Examination of Reading Profiles of Primary School Students In Terms of Various Variables

KAMAN, Ş., BULUT, A. (2024) "Examination of Reading Profiles of Primary School Students In Terms of Various Variables", 12 Th International Conference on Social Sciences and Humanities , Girne, Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti, (Haziran 2024 KAMAN, Ş., BULUT, A. (2024) "Examination of Reading Profiles of Primary School Students In Terms of Various Variables", 12 Th International Conference on Social Sciences and Humanities , Girne, Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti, (Haziran 2024
2024 Tebliğ/Bildiri SCI/SSCI/AHCI ESCI Scopus
12 Th International Conference on Social Sciences and Humanities

The Relationship Between Digital Game Addiction, Reading Motivation and Comprehension Levels of 4th Grade Students

KAMAN, Ş., BULUT, A. (2024) "The Relationship Between Digital Game Addiction, Reading Motivation and Comprehension Levels of 4th Grade Students", 10th International Congress on Scientific Research in The Countries Bordering The Black Sea , Samsun, Türkiye, (Nisan 2024 KAMAN, Ş., BULUT, A. (2024) "The Relationship Between Digital Game Addiction, Reading Motivation and Comprehension Levels of 4th Grade Students", 10th International Congress on Scientific Research in The Countries Bordering The Black Sea , Samsun, Türkiye, (Nisan 2024
2024 Tebliğ/Bildiri SCI/SSCI/AHCI ESCI Scopus
10th International Congress on Scientific Research in The Countries Bordering The Black Sea

Examination of Students' Digital Reading Motivations: A Longitudinal Study

BULUT, A., KAMAN, Ş. (2024) "Examination of Students' Digital Reading Motivations: A Longitudinal Study", 12 Th International Conference on Social Sciences and Humanities , Girne, Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti, (Haziran 2024 BULUT, A., KAMAN, Ş. (2024) "Examination of Students' Digital Reading Motivations: A Longitudinal Study", 12 Th International Conference on Social Sciences and Humanities , Girne, Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti, (Haziran 2024
2024 Tebliğ/Bildiri SCI/SSCI/AHCI ESCI Scopus
12 Th International Conference on Social Sciences and Humanities

Ortaokul Öğrencilerinin Dijital Oyun Bağımlılığı ile Okumaya Karşı Tutum ve Alışkanlığı Arasındaki İlişki.

KAMAN, Ş., BULUT, A. (2023) "Ortaokul Öğrencilerinin Dijital Oyun Bağımlılığı ile Okumaya Karşı Tutum ve Alışkanlığı Arasındaki İlişki.", 21st International Classroom Teaching Education Symposium , Antalya, Türkiye, (Kasım 2023 KAMAN, Ş., BULUT, A. (2023) "Ortaokul Öğrencilerinin Dijital Oyun Bağımlılığı ile Okumaya Karşı Tutum ve Alışkanlığı Arasındaki İlişki.", 21st International Classroom Teaching Education Symposium , Antalya, Türkiye, (Kasım 2023
2023 Tebliğ/Bildiri SCI/SSCI/AHCI ESCI Scopus
21st International Classroom Teaching Education Symposium

Investigation of Prospective Teachers' Attitudes Towards Digital And Paper Reading

KAMAN, Ş., BULUT, A. (2024) "Investigation of Prospective Teachers' Attitudes Towards Digital And Paper Reading", 10th International Congress on Scientific Research ın The Countries Bordering The Black Sea , Samsun, Türkiye, (Mayıs 2024 KAMAN, Ş., BULUT, A. (2024) "Investigation of Prospective Teachers' Attitudes Towards Digital And Paper Reading", 10th International Congress on Scientific Research ın The Countries Bordering The Black Sea , Samsun, Türkiye, (Mayıs 2024
2024 Tebliğ/Bildiri SCI/SSCI/AHCI ESCI Scopus
10th International Congress on Scientific Research ın The Countries Bordering The Black Sea

An Investigation of Students' Level of Topic And Main Idea Identification: A Longitudinal Study

BULUT, A., KAMAN, Ş. (2024) "An Investigation of Students' Level of Topic And Main Idea Identification: A Longitudinal Study", Ankara International Congress on Scientific Research-X , Ankara, Türkiye, (Temmuz 2024 BULUT, A., KAMAN, Ş. (2024) "An Investigation of Students' Level of Topic And Main Idea Identification: A Longitudinal Study", Ankara International Congress on Scientific Research-X , Ankara, Türkiye, (Temmuz 2024
2024 Tebliğ/Bildiri SCI/SSCI/AHCI ESCI Scopus
Ankara International Congress on Scientific Research-X

Investigating Students' Summarizing Self-Efficacy Perceptions: A Longitudinal Study

BULUT, A., KAMAN, Ş. (2024) "Investigating Students' Summarizing Self-Efficacy Perceptions: A Longitudinal Study", 12th International Gap Summit Scientific Research Congress , Gaziantep, Türkiye, (Haziran 2024 BULUT, A., KAMAN, Ş. (2024) "Investigating Students' Summarizing Self-Efficacy Perceptions: A Longitudinal Study", 12th International Gap Summit Scientific Research Congress , Gaziantep, Türkiye, (Haziran 2024
2024 Tebliğ/Bildiri SCI/SSCI/AHCI ESCI Scopus
12th International Gap Summit Scientific Research Congress

The Relationship Between Primary School 4th Grade Students' Summarization Self-Efficacy Perceptions And Their Reading Comprehension Levels

KAMAN, Ş., BULUT, A. (2024) "The Relationship Between Primary School 4th Grade Students' Summarization Self-Efficacy Perceptions And Their Reading Comprehension Levels", Ankara International Congress on Scientific Research-X , Ankara, Türkiye, (Temmuz 2024 KAMAN, Ş., BULUT, A. (2024) "The Relationship Between Primary School 4th Grade Students' Summarization Self-Efficacy Perceptions And Their Reading Comprehension Levels", Ankara International Congress on Scientific Research-X , Ankara, Türkiye, (Temmuz 2024
2024 Tebliğ/Bildiri SCI/SSCI/AHCI ESCI Scopus
Ankara International Congress on Scientific Research-X

Obstacles And Solution Suggestions In The Process of Understanding What Is Read: A Case Study

BULUT, A., KAMAN, Ş. (2024) "Obstacles And Solution Suggestions In The Process of Understanding What Is Read: A Case Study", Isarc 6th International Dicle Scientific Research and Innovation Congress , Diyarbakır, Türkiye, (Haziran 2024 BULUT, A., KAMAN, Ş. (2024) "Obstacles And Solution Suggestions In The Process of Understanding What Is Read: A Case Study", Isarc 6th International Dicle Scientific Research and Innovation Congress , Diyarbakır, Türkiye, (Haziran 2024
2024 Tebliğ/Bildiri SCI/SSCI/AHCI ESCI Scopus
Isarc 6th International Dicle Scientific Research and Innovation Congress

The Preparedness Levels of Teacher Candidates For Blended Learning

BULUT, A., KAMAN, Ş. (2024) "The Preparedness Levels of Teacher Candidates For Blended Learning", 5th International Istanbul Congress on Current Scientific Research , İstanbul, Türkiye, (Nisan 2024 BULUT, A., KAMAN, Ş. (2024) "The Preparedness Levels of Teacher Candidates For Blended Learning", 5th International Istanbul Congress on Current Scientific Research , İstanbul, Türkiye, (Nisan 2024
2024 Tebliğ/Bildiri SCI/SSCI/AHCI ESCI Scopus
5th International Istanbul Congress on Current Scientific Research