img
img
Toplam 24178 kayıt

The Mistakes and the Misconceptions of the Eight Grade Students on the Subject of Angles

  BİBER, A.Ç., Tuna, A., Samet, K. (2013) "The Mistakes and the Misconceptions of the Eight Grade Students on the Subject of Angles", European Journal of Science and Mathematics Education, (0)   " data-bs-content-id="YazarBilgi-4164"> BİBER, A.Ç., Tuna, A., Samet, K. (2013) "The Mistakes and the Misconceptions of the Eight Grade Students on the Subject of Angles", European Journal of Science and Mathematics Education, (0)    BİBER, A.Ç., Tuna, A., Samet, K. (2013) "The Mistakes and the Misconceptions of the Eight Grade Students on the Subject of Angles", European Journal of Science and Mathematics Education, (0)   
2013 Özgün Makale SCI/SSCI/AHCI ESCI Scopus
European Journal of Science and Mathematics Education

Matematik Öğretmeni Adaylarının Matematiksel Modelleme Becerileri

   Tuna, A., BİBER, A.Ç., Nisa, Y. (2013) "Matematik Öğretmeni Adaylarının Matematiksel Modelleme Becerileri", Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, (0) [TR Dizin]    " data-bs-content-id="YazarBilgi-4165"> Tuna, A., BİBER, A.Ç., Nisa, Y. (2013) "Matematik Öğretmeni Adaylarının Matematiksel Modelleme Becerileri", Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, (0) [TR Dizin]     Tuna, A., BİBER, A.Ç., Nisa, Y. (2013) "Matematik Öğretmeni Adaylarının Matematiksel Modelleme Becerileri", Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, (0) [TR Dizin]    
2013 Özgün Makale SCI/SSCI/AHCI ESCI Scopus
Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi

İlköğretim Matematik Öğretmen Adaylarının Kümelerle İlgili Kavramsal Bilgilerinin Analizi

   İNCİKABI, L., Tuna, A., BİBER, A.Ç. (2012) "İlköğretim Matematik Öğretmen Adaylarının Kümelerle İlgili Kavramsal Bilgilerinin Analizi", Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi., (0)    " data-bs-content-id="YazarBilgi-4166"> İNCİKABI, L., Tuna, A., BİBER, A.Ç. (2012) "İlköğretim Matematik Öğretmen Adaylarının Kümelerle İlgili Kavramsal Bilgilerinin Analizi", Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi., (0)     İNCİKABI, L., Tuna, A., BİBER, A.Ç. (2012) "İlköğretim Matematik Öğretmen Adaylarının Kümelerle İlgili Kavramsal Bilgilerinin Analizi", Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi., (0)    
2012 Özgün Makale SCI/SSCI/AHCI ESCI Scopus
Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi.

Ortaöğretim Matematiğinde Öğrenme Güçlüklerinin Saptanmasına Yönelik bir Çalışma

   Tatar, E., Okur, M., Tuna, A. (2008) "Ortaöğretim Matematiğinde Öğrenme Güçlüklerinin Saptanmasına Yönelik bir Çalışma", Kastamonu Eğitim Dergisi, (0)    " data-bs-content-id="YazarBilgi-4167"> Tatar, E., Okur, M., Tuna, A. (2008) "Ortaöğretim Matematiğinde Öğrenme Güçlüklerinin Saptanmasına Yönelik bir Çalışma", Kastamonu Eğitim Dergisi, (0)     Tatar, E., Okur, M., Tuna, A. (2008) "Ortaöğretim Matematiğinde Öğrenme Güçlüklerinin Saptanmasına Yönelik bir Çalışma", Kastamonu Eğitim Dergisi, (0)    
2008 Özgün Makale SCI/SSCI/AHCI ESCI Scopus
Kastamonu Eğitim Dergisi

Matematik Öğretmeni Adaylarının Pedagojik Alan Bilgisi (PAB) ve PAB Öz-Yeterlik GeliĢimi: 4MAT Modeli

ALİUSTAOĞLU, F., Tuna, A. (2019) "Matematik Öğretmeni Adaylarının Pedagojik Alan Bilgisi (PAB) ve PAB Öz-Yeterlik GeliĢimi: 4MAT Modeli", 4th International Symposium of Turkish Computer and Mathematics Education, 26-28 September 2019 , (pp. 435-448), (Aralık 2019 ALİUSTAOĞLU, F., Tuna, A. (2019) "Matematik Öğretmeni Adaylarının Pedagojik Alan Bilgisi (PAB) ve PAB Öz-Yeterlik GeliĢimi: 4MAT Modeli", 4th International Symposium of Turkish Computer and Mathematics Education, 26-28 September 2019 , (pp. 435-448), (Aralık 2019
2019 Tebliğ/Bildiri SCI/SSCI/AHCI ESCI Scopus
4th International Symposium of Turkish Computer and Mathematics Education, 26-28 September 2019

Matematik Öğretmeni Adaylarının Uzamsal Yeteneklerinin Ġncelenmesi

ALİUSTAOĞLU, F., Tuna, A., BİBER, A.Ç. (2019) "Matematik Öğretmeni Adaylarının Uzamsal Yeteneklerinin Ġncelenmesi", 4th International Symposium of TurkishComputerandMathematicsEducation, 26-28 September 2019 , (pp. 1158-1165), (Aralık 2019 ALİUSTAOĞLU, F., Tuna, A., BİBER, A.Ç. (2019) "Matematik Öğretmeni Adaylarının Uzamsal Yeteneklerinin Ġncelenmesi", 4th International Symposium of TurkishComputerandMathematicsEducation, 26-28 September 2019 , (pp. 1158-1165), (Aralık 2019
2019 Tebliğ/Bildiri SCI/SSCI/AHCI ESCI Scopus
4th International Symposium of TurkishComputerandMathematicsEducation, 26-28 September 2019

Examination of Metacognitive Awareness Levels of Prospective Teachers

Tuna, A., ALİUSTAOĞLU, F., Caferoğlu, F. (2018) "Examination of Metacognitive Awareness Levels of Prospective Teachers", 27. International Conference on Educational Sciences , (pp. 2544-2546), (Nisan 2018 Tuna, A., ALİUSTAOĞLU, F., Caferoğlu, F. (2018) "Examination of Metacognitive Awareness Levels of Prospective Teachers", 27. International Conference on Educational Sciences , (pp. 2544-2546), (Nisan 2018
2018 Tebliğ/Bildiri SCI/SSCI/AHCI ESCI Scopus
27. International Conference on Educational Sciences

Investigation of the lesson plan development skills of mathematics teacher candidates within the scope of 4MAT model

ALİUSTAOĞLU, F., Tuna, A. (2019) "Investigation of the lesson plan development skills of mathematics teacher candidates within the scope of 4MAT model", International Conference on Mathematics and Mathematics Education , (pp. 348), (Haziran 2019 ALİUSTAOĞLU, F., Tuna, A. (2019) "Investigation of the lesson plan development skills of mathematics teacher candidates within the scope of 4MAT model", International Conference on Mathematics and Mathematics Education , (pp. 348), (Haziran 2019
2019 Tebliğ/Bildiri SCI/SSCI/AHCI ESCI Scopus
International Conference on Mathematics and Mathematics Education

Chnages of Learning Styles in the Process Based on 4MAT Learning Model

ALİUSTAOĞLU, F., Tuna, A. (2018) "Chnages of Learning Styles in the Process Based on 4MAT Learning Model", X. International Congress of Educational Research , (pp. 278), Nevşehir, Türkiye, (Nisan 2018 ALİUSTAOĞLU, F., Tuna, A. (2018) "Chnages of Learning Styles in the Process Based on 4MAT Learning Model", X. International Congress of Educational Research , (pp. 278), Nevşehir, Türkiye, (Nisan 2018
2018 Tebliğ/Bildiri SCI/SSCI/AHCI ESCI Scopus
X. International Congress of Educational Research

Öğretmen Adaylarının Limit Kavramına Yönelik Pedagojik Alan Bilgilerinin Öğrenci Hataları Bağlamında İncelenmesi

ALİUSTAOĞLU, F., Tuna, A. (2018) "Öğretmen Adaylarının Limit Kavramına Yönelik Pedagojik Alan Bilgilerinin Öğrenci Hataları Bağlamında İncelenmesi", X. International Congress of Educational ResearchEducational Research Association - 2018 , (pp. 278-279), (Nisan 2018 ALİUSTAOĞLU, F., Tuna, A. (2018) "Öğretmen Adaylarının Limit Kavramına Yönelik Pedagojik Alan Bilgilerinin Öğrenci Hataları Bağlamında İncelenmesi", X. International Congress of Educational ResearchEducational Research Association - 2018 , (pp. 278-279), (Nisan 2018
2018 Tebliğ/Bildiri SCI/SSCI/AHCI ESCI Scopus
X. International Congress of Educational ResearchEducational Research Association - 2018

Secondary School Students’xx Radical Expressions Misconceptions

Tuna, A., ALİUSTAOĞLU, F., BİBER, A.Ç. (2019) "Secondary School Students’xx Radical Expressions Misconceptions", The International Virtual Symposium of Innovations in Education and Social Sciences – IVSESS 2019 , (pp. 393-398), Ankara, Türkiye, (Ekim 2019 Tuna, A., ALİUSTAOĞLU, F., BİBER, A.Ç. (2019) "Secondary School Students’xx Radical Expressions Misconceptions", The International Virtual Symposium of Innovations in Education and Social Sciences – IVSESS 2019 , (pp. 393-398), Ankara, Türkiye, (Ekim 2019
2019 Tebliğ/Bildiri SCI/SSCI/AHCI ESCI Scopus
The International Virtual Symposium of Innovations in Education and Social Sciences – IVSESS 2019

Seventh Grade Students Misconceptions on Equations Subject

Tuna, A., BİBER, A.Ç., ALİUSTAOĞLU, F. (2019) "Seventh Grade Students Misconceptions on Equations Subject", The International Virtual Symposium of Innovations in Education and Social Sciences – IVSESS 2019 , (pp. 383-392), Ankara, Türkiye, (Ekim 2019 Tuna, A., BİBER, A.Ç., ALİUSTAOĞLU, F. (2019) "Seventh Grade Students Misconceptions on Equations Subject", The International Virtual Symposium of Innovations in Education and Social Sciences – IVSESS 2019 , (pp. 383-392), Ankara, Türkiye, (Ekim 2019
2019 Tebliğ/Bildiri SCI/SSCI/AHCI ESCI Scopus
The International Virtual Symposium of Innovations in Education and Social Sciences – IVSESS 2019

Analysis of Defining and Drawing Skills of Secondary School Students:Parallelogram Example

BİBER, A.Ç., Tuna, A., Korkmaz, S., ALİUSTAOĞLU, F. (2018) "Analysis of Defining and Drawing Skills of Secondary School Students:Parallelogram Example", International Conference on Mathematics and Mathematics Education (ICMME-2018) , (pp. 32-40), Ankara, Türkiye, (Eylül 2018 BİBER, A.Ç., Tuna, A., Korkmaz, S., ALİUSTAOĞLU, F. (2018) "Analysis of Defining and Drawing Skills of Secondary School Students:Parallelogram Example", International Conference on Mathematics and Mathematics Education (ICMME-2018) , (pp. 32-40), Ankara, Türkiye, (Eylül 2018
2018 Tebliğ/Bildiri SCI/SSCI/AHCI ESCI Scopus
International Conference on Mathematics and Mathematics Education (ICMME-2018)

Trigonometri konusundaki kavram yanılgılarının giderilmesinde 5E modelinin etkisi

Tuna, A. (2017) "Trigonometri konusundaki kavram yanılgılarının giderilmesinde 5E modelinin etkisi", Uluslar arası Taşköprü Pompeiopolis Bilim Kültür Sanat Araştırmaları Sempozyumu , (Eylül 2017 Tuna, A. (2017) "Trigonometri konusundaki kavram yanılgılarının giderilmesinde 5E modelinin etkisi", Uluslar arası Taşköprü Pompeiopolis Bilim Kültür Sanat Araştırmaları Sempozyumu , (Eylül 2017
2017 Tebliğ/Bildiri SCI/SSCI/AHCI ESCI Scopus
Uluslar arası Taşköprü Pompeiopolis Bilim Kültür Sanat Araştırmaları Sempozyumu

Developing Lesson PlanAccording to 4MAT Method

ALİUSTAOĞLU, F., Tuna, A. (2016) "Developing Lesson PlanAccording to 4MAT Method", ERPA , (Haziran 2016 ALİUSTAOĞLU, F., Tuna, A. (2016) "Developing Lesson PlanAccording to 4MAT Method", ERPA , (Haziran 2016
2016 Tebliğ/Bildiri SCI/SSCI/AHCI ESCI Scopus
ERPA

A STUDY ON REPRESENTATIONS PLACED IN THE MIDDLE SCHOOL MATHEMATICS TEXTBOOKS

İNCİKABI, L., BİBER, A.Ç., Tuna, A., Korkmaz, S. (2017) "A STUDY ON REPRESENTATIONS PLACED IN THE MIDDLE SCHOOL MATHEMATICS TEXTBOOKS", International Conference on Education in Mathematics, Science Technology (ICEMST) , (pp. 18), (Temmuz 2017 İNCİKABI, L., BİBER, A.Ç., Tuna, A., Korkmaz, S. (2017) "A STUDY ON REPRESENTATIONS PLACED IN THE MIDDLE SCHOOL MATHEMATICS TEXTBOOKS", International Conference on Education in Mathematics, Science Technology (ICEMST) , (pp. 18), (Temmuz 2017
2017 Tebliğ/Bildiri SCI/SSCI/AHCI ESCI Scopus
International Conference on Education in Mathematics, Science Technology (ICEMST)

HOW IS THE LIMIT CONCEPT IN THE SEQUENCES UNDERSTOOD BY THE STUDENTS?

BİBER, A.Ç., Tuna, A., İNCİKABI, L., Korkmaz, S. (2017) "HOW IS THE LIMIT CONCEPT IN THE SEQUENCES UNDERSTOOD BY THE STUDENTS?", International Conference on Research in Education and Science (ICRES) , (pp. 59), (Temmuz 2017 BİBER, A.Ç., Tuna, A., İNCİKABI, L., Korkmaz, S. (2017) "HOW IS THE LIMIT CONCEPT IN THE SEQUENCES UNDERSTOOD BY THE STUDENTS?", International Conference on Research in Education and Science (ICRES) , (pp. 59), (Temmuz 2017
2017 Tebliğ/Bildiri SCI/SSCI/AHCI ESCI Scopus
International Conference on Research in Education and Science (ICRES)

A COMPARATIVE ANALYSIS OF THE EXERCISE QUESTIONS IN SECONDARY SCHOOL MATHEMATICS BOOKS BASED ONLEARNING DOMAINS AND BLOOM’S TAXONOMY

BİBER, A.Ç., Tuna, A. (2017) "A COMPARATIVE ANALYSIS OF THE EXERCISE QUESTIONS IN SECONDARY SCHOOL MATHEMATICS BOOKS BASED ONLEARNING DOMAINS AND BLOOM’S TAXONOMY", INTERNATIONAL CONFERENCEON MODERN EDUCATIONSTUDIES , (pp. 18), (Şubat 2017 BİBER, A.Ç., Tuna, A. (2017) "A COMPARATIVE ANALYSIS OF THE EXERCISE QUESTIONS IN SECONDARY SCHOOL MATHEMATICS BOOKS BASED ONLEARNING DOMAINS AND BLOOM’S TAXONOMY", INTERNATIONAL CONFERENCEON MODERN EDUCATIONSTUDIES , (pp. 18), (Şubat 2017
2017 Tebliğ/Bildiri SCI/SSCI/AHCI ESCI Scopus
INTERNATIONAL CONFERENCEON MODERN EDUCATIONSTUDIES

ANALYZING THE PROBLEMS ABOUT SETS POSED BY THE SIXTH GRADE STUDENTS

BİBER, A.Ç., Tuna, A. (2017) "ANALYZING THE PROBLEMS ABOUT SETS POSED BY THE SIXTH GRADE STUDENTS", INTERNATIONAL CONFERENCEON MODERN EDUCATIONSTUDIES , (pp. 17), (Şubat 2017 BİBER, A.Ç., Tuna, A. (2017) "ANALYZING THE PROBLEMS ABOUT SETS POSED BY THE SIXTH GRADE STUDENTS", INTERNATIONAL CONFERENCEON MODERN EDUCATIONSTUDIES , (pp. 17), (Şubat 2017
2017 Tebliğ/Bildiri SCI/SSCI/AHCI ESCI Scopus
INTERNATIONAL CONFERENCEON MODERN EDUCATIONSTUDIES

5E Öğrenme Döngüsü Modelinin Öğrencilerin Akademik Başarılarına Etkisi

Tuna, A., KAÇAR, A. (2016) "5E Öğrenme Döngüsü Modelinin Öğrencilerin Akademik Başarılarına Etkisi", ERPA International Congresses on Education 2016 , (Haziran 2016 Tuna, A., KAÇAR, A. (2016) "5E Öğrenme Döngüsü Modelinin Öğrencilerin Akademik Başarılarına Etkisi", ERPA International Congresses on Education 2016 , (Haziran 2016
2016 Tebliğ/Bildiri SCI/SSCI/AHCI ESCI Scopus
ERPA International Congresses on Education 2016