img
img
Toplam 24177 kayıt

School closure resulting from a bad school management approach: An early childhood teacher narrative

Link   AHİ, B., Tabak, H. (2020) "School closure resulting from a bad school management approach: An early childhood teacher narrative", Southeast Asia Early Childhood Journal, 9 (2) pp. 82-96 Link  " data-bs-content-id="YazarBilgi-8167"> AHİ, B., Tabak, H. (2020) "School closure resulting from a bad school management approach: An early childhood teacher narrative", Southeast Asia Early Childhood Journal, 9 (2) pp. 82-96 Link   AHİ, B., Tabak, H. (2020) "School closure resulting from a bad school management approach: An early childhood teacher narrative", Southeast Asia Early Childhood Journal, 9 (2) pp. 82-96 Link  
2020 Özgün Makale SCI/SSCI/AHCI ESCI Scopus
Southeast Asia Early Childhood Journal

A Phenomenological Study on the School Concept of the Children Attending the Forest School

Link DOI    Pamuk, D., AHİ, B. (2019) "A Phenomenological Study on the School Concept of the Children Attending the Forest School", Eğitimde Nitel Araştrımalar Dergisi, 7 (4) pp. 1-22 [ESCI] Link DOI   " data-bs-content-id="YazarBilgi-8170"> Pamuk, D., AHİ, B. (2019) "A Phenomenological Study on the School Concept of the Children Attending the Forest School", Eğitimde Nitel Araştrımalar Dergisi, 7 (4) pp. 1-22 [ESCI] Link DOI    Pamuk, D., AHİ, B. (2019) "A Phenomenological Study on the School Concept of the Children Attending the Forest School", Eğitimde Nitel Araştrımalar Dergisi, 7 (4) pp. 1-22 [ESCI] Link DOI   
2019 Özgün Makale SCI/SSCI/AHCI ESCI Scopus
Eğitimde Nitel Araştrımalar Dergisi

Çocuk Kitaplarında Yer Alan Hayvan Karakterlerine Çevre Eğitimi Açısından Bakış: İçerik Analizi Çalışması

   Peker, A., AHİ, B. (2019) "Çocuk Kitaplarında Yer Alan Hayvan Karakterlerine Çevre Eğitimi Açısından Bakış: İçerik Analizi Çalışması", Trakya Eğitim Dergisi, 9 (2) pp. 287-301 [TR Dizin]    " data-bs-content-id="YazarBilgi-8171"> Peker, A., AHİ, B. (2019) "Çocuk Kitaplarında Yer Alan Hayvan Karakterlerine Çevre Eğitimi Açısından Bakış: İçerik Analizi Çalışması", Trakya Eğitim Dergisi, 9 (2) pp. 287-301 [TR Dizin]     Peker, A., AHİ, B. (2019) "Çocuk Kitaplarında Yer Alan Hayvan Karakterlerine Çevre Eğitimi Açısından Bakış: İçerik Analizi Çalışması", Trakya Eğitim Dergisi, 9 (2) pp. 287-301 [TR Dizin]    
2019 Özgün Makale SCI/SSCI/AHCI ESCI Scopus
Trakya Eğitim Dergisi

Exploring Turkish preservice teachers’ mental models of the environment: Are they related to gender and academic level?

Link DOI     AHİ, B., Balcı, S., Alisinanoğlu, F. (2017) "Exploring Turkish preservice teachers’ mental models of the environment: Are they related to gender and academic level?", The Journal of Environmental Education, 48 (3) pp. 182-195 [SSCI] Link DOI    " data-bs-content-id="YazarBilgi-8173"> AHİ, B., Balcı, S., Alisinanoğlu, F. (2017) "Exploring Turkish preservice teachers’ mental models of the environment: Are they related to gender and academic level?", The Journal of Environmental Education, 48 (3) pp. 182-195 [SSCI] Link DOI     AHİ, B., Balcı, S., Alisinanoğlu, F. (2017) "Exploring Turkish preservice teachers’ mental models of the environment: Are they related to gender and academic level?", The Journal of Environmental Education, 48 (3) pp. 182-195 [SSCI] Link DOI    
2017 Özgün Makale SCI/SSCI/AHCI ESCI Scopus
The Journal of Environmental Education

The worlds of plants in children’s drawings: Color preferences and the effect of age and gender on these preferences

   AHİ, B. (2017) "The worlds of plants in children’s drawings: Color preferences and the effect of age and gender on these preferences", Journal of Baltic Science Education, 16 (1) pp. 32-32 [SSCI]    " data-bs-content-id="YazarBilgi-8174"> AHİ, B. (2017) "The worlds of plants in children’s drawings: Color preferences and the effect of age and gender on these preferences", Journal of Baltic Science Education, 16 (1) pp. 32-32 [SSCI]     AHİ, B. (2017) "The worlds of plants in children’s drawings: Color preferences and the effect of age and gender on these preferences", Journal of Baltic Science Education, 16 (1) pp. 32-32 [SSCI]    
2017 Özgün Makale SCI/SSCI/AHCI ESCI Scopus
Journal of Baltic Science Education

Burnumdan Aldığım Nefes Nereye Gidiyor Çocukların Solunum Sistemi Hakkındaki Bilgileri

DOI     AHİ, B., Balcı, S. (2017) "Burnumdan Aldığım Nefes Nereye Gidiyor Çocukların Solunum Sistemi Hakkındaki Bilgileri", İlköğretim Online, 16 (1) pp. 326-341 [TR Dizin] DOI    " data-bs-content-id="YazarBilgi-8175"> AHİ, B., Balcı, S. (2017) "Burnumdan Aldığım Nefes Nereye Gidiyor Çocukların Solunum Sistemi Hakkındaki Bilgileri", İlköğretim Online, 16 (1) pp. 326-341 [TR Dizin] DOI     AHİ, B., Balcı, S. (2017) "Burnumdan Aldığım Nefes Nereye Gidiyor Çocukların Solunum Sistemi Hakkındaki Bilgileri", İlköğretim Online, 16 (1) pp. 326-341 [TR Dizin] DOI    
2017 Özgün Makale SCI/SSCI/AHCI ESCI Scopus
İlköğretim Online

The Effect of Talking Drawings on Five-Year- Old Turkish Children’xxs Mental Models of the Water Cycle

DOI   AHİ, B. (2017) "The Effect of Talking Drawings on Five-Year- Old Turkish Children’xxs Mental Models of the Water Cycle", International Journal of Environmental Science Education, 13 (3) pp. 349-367 DOI  " data-bs-content-id="YazarBilgi-8176"> AHİ, B. (2017) "The Effect of Talking Drawings on Five-Year- Old Turkish Children’xxs Mental Models of the Water Cycle", International Journal of Environmental Science Education, 13 (3) pp. 349-367 DOI   AHİ, B. (2017) "The Effect of Talking Drawings on Five-Year- Old Turkish Children’xxs Mental Models of the Water Cycle", International Journal of Environmental Science Education, 13 (3) pp. 349-367 DOI  
2017 Özgün Makale SCI/SSCI/AHCI ESCI Scopus
International Journal of Environmental Science Education

Ecology and the child: Determination of the knowledge level of children aged four to five about concepts of forest and deforestation

DOI     AHİ, B., Balcı, S. (2017) "Ecology and the child: Determination of the knowledge level of children aged four to five about concepts of forest and deforestation", International Research in Geographical and Environmental Education, 27 (3) pp. 234-249 [ESCI] DOI    " data-bs-content-id="YazarBilgi-8177"> AHİ, B., Balcı, S. (2017) "Ecology and the child: Determination of the knowledge level of children aged four to five about concepts of forest and deforestation", International Research in Geographical and Environmental Education, 27 (3) pp. 234-249 [ESCI] DOI     AHİ, B., Balcı, S. (2017) "Ecology and the child: Determination of the knowledge level of children aged four to five about concepts of forest and deforestation", International Research in Geographical and Environmental Education, 27 (3) pp. 234-249 [ESCI] DOI    
2017 Özgün Makale SCI/SSCI/AHCI ESCI Scopus
International Research in Geographical and Environmental Education

Thinking about digestive system in early childhood A comparative study about biological knowledge

Link DOI     AHİ, B. (2017) "Thinking about digestive system in early childhood A comparative study about biological knowledge", Cogent Education, 4 (1) [ESCI] Link DOI    " data-bs-content-id="YazarBilgi-8178"> AHİ, B. (2017) "Thinking about digestive system in early childhood A comparative study about biological knowledge", Cogent Education, 4 (1) [ESCI] Link DOI     AHİ, B. (2017) "Thinking about digestive system in early childhood A comparative study about biological knowledge", Cogent Education, 4 (1) [ESCI] Link DOI    
2017 Özgün Makale SCI/SSCI/AHCI ESCI Scopus
Cogent Education

Mind the gap! Differences between parents’ childhood games and their children’s game preferences

Link DOI     Balcı, S., AHİ, B. (2017) "Mind the gap! Differences between parents’ childhood games and their children’s game preferences", Contemporary Issues in Early Childhood, 18 (4) pp. 434-442 [ESCI] Link DOI    " data-bs-content-id="YazarBilgi-8179"> Balcı, S., AHİ, B. (2017) "Mind the gap! Differences between parents’ childhood games and their children’s game preferences", Contemporary Issues in Early Childhood, 18 (4) pp. 434-442 [ESCI] Link DOI     Balcı, S., AHİ, B. (2017) "Mind the gap! Differences between parents’ childhood games and their children’s game preferences", Contemporary Issues in Early Childhood, 18 (4) pp. 434-442 [ESCI] Link DOI    
2017 Özgün Makale SCI/SSCI/AHCI ESCI Scopus
Contemporary Issues in Early Childhood

Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının Sera Etkisi Hakkındaki Düşünceleri

DOI    AHİ, B. (2016) "Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının Sera Etkisi Hakkındaki Düşünceleri", Turkish Studies, 11 (9) pp. 15-30 [TR Dizin] DOI   " data-bs-content-id="YazarBilgi-8180"> AHİ, B. (2016) "Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının Sera Etkisi Hakkındaki Düşünceleri", Turkish Studies, 11 (9) pp. 15-30 [TR Dizin] DOI    AHİ, B. (2016) "Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının Sera Etkisi Hakkındaki Düşünceleri", Turkish Studies, 11 (9) pp. 15-30 [TR Dizin] DOI   
2016 Özgün Makale SCI/SSCI/AHCI ESCI Scopus
Turkish Studies

İlkokullarda görev yapan öğretmenlerin çevreye yönelik tutumları. Cinsiyet ve mesleki kıdem faktörü.

  AHİ, B., Özsoy, S. (2015) "İlkokullarda görev yapan öğretmenlerin çevreye yönelik tutumları. Cinsiyet ve mesleki kıdem faktörü.", Kastamonu Eğitim Dergisi, 23 (1) pp. 31-56 [SCI]   " data-bs-content-id="YazarBilgi-8181"> AHİ, B., Özsoy, S. (2015) "İlkokullarda görev yapan öğretmenlerin çevreye yönelik tutumları. Cinsiyet ve mesleki kıdem faktörü.", Kastamonu Eğitim Dergisi, 23 (1) pp. 31-56 [SCI]    AHİ, B., Özsoy, S. (2015) "İlkokullarda görev yapan öğretmenlerin çevreye yönelik tutumları. Cinsiyet ve mesleki kıdem faktörü.", Kastamonu Eğitim Dergisi, 23 (1) pp. 31-56 [SCI]   
2015 Özgün Makale SCI/SSCI/AHCI ESCI Scopus
Kastamonu Eğitim Dergisi

Flying feathery beaked objects Children s mental models about birds

Link   AHİ, B. (2016) "Flying feathery beaked objects Children s mental models about birds", International Electronic Journal of Environmental Education, 6 (1) pp. 1-16 Link  " data-bs-content-id="YazarBilgi-8182"> AHİ, B. (2016) "Flying feathery beaked objects Children s mental models about birds", International Electronic Journal of Environmental Education, 6 (1) pp. 1-16 Link   AHİ, B. (2016) "Flying feathery beaked objects Children s mental models about birds", International Electronic Journal of Environmental Education, 6 (1) pp. 1-16 Link  
2016 Özgün Makale SCI/SSCI/AHCI ESCI Scopus
International Electronic Journal of Environmental Education

A study to determine the mental models in preschool children s conceptualization of a desert environment

Link     AHİ, B. (2016) "A study to determine the mental models in preschool children s conceptualization of a desert environment", International Electronic Journal of Elementary Education, 8 (3) pp. 333-350 Link    " data-bs-content-id="YazarBilgi-8183"> AHİ, B. (2016) "A study to determine the mental models in preschool children s conceptualization of a desert environment", International Electronic Journal of Elementary Education, 8 (3) pp. 333-350 Link     AHİ, B. (2016) "A study to determine the mental models in preschool children s conceptualization of a desert environment", International Electronic Journal of Elementary Education, 8 (3) pp. 333-350 Link    
2016 Özgün Makale SCI/SSCI/AHCI ESCI Scopus
International Electronic Journal of Elementary Education

Okul öncesi öğretmenlerinin bilimsel çalışmalara yönelik okuma alışkanlıkları

DOI    Kıldan, A.O., AHİ, B., Yılmaz, H., Yılmaz, H. (2015) "Okul öncesi öğretmenlerinin bilimsel çalışmalara yönelik okuma alışkanlıkları", Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 4 (2) pp. 634-650 [TR Dizin] DOI   " data-bs-content-id="YazarBilgi-8184"> Kıldan, A.O., AHİ, B., Yılmaz, H., Yılmaz, H. (2015) "Okul öncesi öğretmenlerinin bilimsel çalışmalara yönelik okuma alışkanlıkları", Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 4 (2) pp. 634-650 [TR Dizin] DOI    Kıldan, A.O., AHİ, B., Yılmaz, H., Yılmaz, H. (2015) "Okul öncesi öğretmenlerinin bilimsel çalışmalara yönelik okuma alışkanlıkları", Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 4 (2) pp. 634-650 [TR Dizin] DOI   
2015 Özgün Makale SCI/SSCI/AHCI ESCI Scopus
Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi

Mental models of school for preschool children

Kurnaz, M.A., Kıldan, A.O., AHİ, B., Başcı, M.B., Avci, S.B. (2013) "Mental models of school for preschool children", European Journal Of Educatıonal Research, (0)   Kurnaz, M.A., Kıldan, A.O., AHİ, B., Başcı, M.B., Avci, S.B. (2013) "Mental models of school for preschool children", European Journal Of Educatıonal Research, (0)  
2013 Özgün Makale SCI/SSCI/AHCI ESCI Scopus
European Journal Of Educatıonal Research

The evaluation of pre service teachers knowledge about the concept of environment

AHİ, B., Alisinanoğlu, F. (2015) "The evaluation of pre service teachers knowledge about the concept of environment", European Journal of Educational Research, 4 (2) pp. 57-69   AHİ, B., Alisinanoğlu, F. (2015) "The evaluation of pre service teachers knowledge about the concept of environment", European Journal of Educational Research, 4 (2) pp. 57-69  
2015 Özgün Makale SCI/SSCI/AHCI ESCI Scopus
European Journal of Educational Research

The Concept of Environment in Folktales from Different Cultures Analysis of Content and Visuals

Link   AHİ, B., Yaya, D., Özsoy, S. (2014) "The Concept of Environment in Folktales from Different Cultures Analysis of Content and Visuals", International Electronic Journal of Environmental Education, 4 (1) pp. 1-17 Link  " data-bs-content-id="YazarBilgi-8187"> AHİ, B., Yaya, D., Özsoy, S. (2014) "The Concept of Environment in Folktales from Different Cultures Analysis of Content and Visuals", International Electronic Journal of Environmental Education, 4 (1) pp. 1-17 Link   AHİ, B., Yaya, D., Özsoy, S. (2014) "The Concept of Environment in Folktales from Different Cultures Analysis of Content and Visuals", International Electronic Journal of Environmental Education, 4 (1) pp. 1-17 Link  
2014 Özgün Makale SCI/SSCI/AHCI ESCI Scopus
International Electronic Journal of Environmental Education

Okul Öncesi Eğitim Programına Kaynaştırılan Çevre Eğitimi Programının Çocukların Çevre Hakkındaki Zihinsel Model Gelişimine Etkisi

DOI    AHİ, B., Alisinanoğlu, F. (2016) "Okul Öncesi Eğitim Programına Kaynaştırılan Çevre Eğitimi Programının Çocukların Çevre Hakkındaki Zihinsel Model Gelişimine Etkisi", Kafkas Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 9 (2) pp. 305-329 [TR Dizin] DOI   " data-bs-content-id="YazarBilgi-8188"> AHİ, B., Alisinanoğlu, F. (2016) "Okul Öncesi Eğitim Programına Kaynaştırılan Çevre Eğitimi Programının Çocukların Çevre Hakkındaki Zihinsel Model Gelişimine Etkisi", Kafkas Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 9 (2) pp. 305-329 [TR Dizin] DOI    AHİ, B., Alisinanoğlu, F. (2016) "Okul Öncesi Eğitim Programına Kaynaştırılan Çevre Eğitimi Programının Çocukların Çevre Hakkındaki Zihinsel Model Gelişimine Etkisi", Kafkas Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 9 (2) pp. 305-329 [TR Dizin] DOI   
2016 Özgün Makale SCI/SSCI/AHCI ESCI Scopus
Kafkas Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi

OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMENLERİNİN KULLANDIKLARI ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ HAKKINDAKİ GÖRÜŞLERİ

Link   Güven, G., AHİ, B., Tan, S., Rıdvan, K. (2013) "OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMENLERİNİN KULLANDIKLARI ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ HAKKINDAKİ GÖRÜŞLERİ", Erciyes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 34 (1) pp. 25-49 Link  " data-bs-content-id="YazarBilgi-8189"> Güven, G., AHİ, B., Tan, S., Rıdvan, K. (2013) "OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMENLERİNİN KULLANDIKLARI ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ HAKKINDAKİ GÖRÜŞLERİ", Erciyes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 34 (1) pp. 25-49 Link   Güven, G., AHİ, B., Tan, S., Rıdvan, K. (2013) "OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMENLERİNİN KULLANDIKLARI ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ HAKKINDAKİ GÖRÜŞLERİ", Erciyes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 34 (1) pp. 25-49 Link  
2013 Özgün Makale SCI/SSCI/AHCI ESCI Scopus
Erciyes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi