img
img
Toplam 26075 kayıt

Aliustağlu,F & Tuna, A. (2021). Examining the pedagogical content knowledge of prospective mathematics teachers on the subject of limits, International Journal of Mathematical Education in Science and Technology (IJMEST), 52(6), 833-856. DOI: 10.1080/0020739X.2019.1703148

0 0
2021 Özgün Makale SCI/SSCI/AHCI ESCI Scopus
International Journal of Mathematical Education in Science and Technology (IJMEST)

Aliustaoğlu,F., Tuna, A., & Biber, A. Ç. (2018). The misconceptions of sixth grade secondary school students on fractions. International Electronic Journal of Elementary Education (IEJEE), 10(5), 591-599.

0 0
2018 Özgün Makale SCI/SSCI/AHCI ESCI Scopus
International Electronic Journal of Elementary Education (IEJEE)

Adak, B., & Aliustaoğlu, F. (2020). 7. Sınıf Öğrencilerinin Oran Orantı Konusundaki Kavram Yanılgılarının İncelenmesi. Online Journal of Mathematics, Science and Technology Education (OJOMSTE), 1(1), 55– 74.

0 0
2020 Özgün Makale SCI/SSCI/AHCI ESCI Scopus
Online Journal of Mathematics, Science and Technology Education (OJOMSTE)

Aliustaoğlu, F., & Tuna, A. (2018). The influence of 4MAT model on academic achievement and retention of learning in transformation geometry. International Journal on New Trends in Education and Training and Their Implications (IJONTE), 9(2), 16-32.

0 0
2018 Özgün Makale SCI/SSCI/AHCI ESCI Scopus
International Journal on New Trends in Education and Training and Their Implications (IJONTE)

Aliustaoğlu, F. (2019). Mathematics teacher candidates' opinions based on developing lesson plan for geometry learning area: 4MAT model and whole brain model. International Conference on Mathematics and Mathematics Education. Konya, (p. 350-351).

0 0
2019 Tebliğ/Bildiri SCI/SSCI/AHCI ESCI Scopus
International Conference on Mathematics and Mathematics Education

Adak, B., Aliustaoğlu, F., Tuna, G. Vurğun, R. (2019). An investigation of the misconceptions of seventh-grade students on ratio and proportion subjects. International Conference on Mathematics and Mathematics Education, Konya, (s. 354-355).

0 0
2019 Tebliğ/Bildiri SCI/SSCI/AHCI ESCI Scopus
International Conference on Mathematics and Mathematics Education 2019

Aliustaoğlu, F. (2023). Matematik öğretmen adaylarının Scratch programı ile geliştirdikleri eğitsel matematik oyunlarına dayalı görüşlerinin incelenmesi, 6th International Symposium of Turkish Computer and Mathematics Education (TURCOMAT-6), Ankara (s. 178-180).

0 0
2023 Tebliğ/Bildiri SCI/SSCI/AHCI ESCI Scopus
6th International Symposium of Turkish Computer and Mathematics Education (TURCOMAT-6)

İncikabı, L., Ayanoğlu, P., Aliustaoğlu, F.& Tekin, N. (2015). Ortaokul matematik dersi öğretim programının bilişsel alanlara göre değerlendirilmesi. 3rd International Conference on Primary Education, 70, Nevşehir.

0 0
2015 Tebliğ/Bildiri SCI/SSCI/AHCI ESCI Scopus
III. ULUSLAR ARASI İLKOKUL EĞİTİMİ KONFERANSI

Aliustaoğlu, F., Tuna, A. (2015). Öğretmen adaylarının eleştirel düşünme eğilimlerinin incelenmesi (Kastamonu Üniversitesi örneği). 14. Uluslararası Katılımlı Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu, 94, Bartın.

0 0
2015 Tebliğ/Bildiri SCI/SSCI/AHCI ESCI Scopus
14. Uluslararası Katılımlı Sınıf Öğretmenliği EğitimiSempozyumu (USOS 2015)

Tuna, A., Biber, A. Ç., & Aliustaoğlu, F. (2018). Matematik öğretmeni adaylarının kesirlerde işlemleri modelleyebilme becerilerinin incelenmesi. III. INES Uluslararası Eğitim ve Sosyal Bilimler Kongresi, 177, Antalya.

0 0
2018 Tebliğ/Bildiri SCI/SSCI/AHCI ESCI Scopus
III. INES Uluslararası Eğitim ve Sosyal Bilimler Kongresi

Tuna, A., Biber, A. Ç., Kaçar, A., & Aliustaoğlu, F. (2018). 5E öğrenme döngüsü modelinin akademik başarıya etkisi. III. INES Uluslararası Eğitim ve Sosyal Bilimler Kongresi, 176, Antalya.

0 0
2018 Tebliğ/Bildiri SCI/SSCI/AHCI ESCI Scopus
III. INES Uluslararası Eğitim ve Sosyal Bilimler Kongresi

Biber, A. Ç., Korkmaz, S., Tuna, A., & Aliustaoğlu, F. (2018). Analysis of Defining and Drawing Skills of Secondary School Students: Parallelogram Example. International Conference on Mathematics and Mathematics Education (ICMME-2018), 536-537, Ordu.

0 0
2018 Tebliğ/Bildiri SCI/SSCI/AHCI ESCI Scopus
International Conference on Mathematics and Mathematics Education (ICMME-2018)

Aliustaoğlu, F., Tuna, A. (2018). Öğretmen adaylarının limit kavramına yönelik pedagojik alan bilgilerinin öğrenci hataları bağlamında incelenmesi. X. International Congress of Educational Research, 278-279, Nevşehir.

0 0
2018 Tebliğ/Bildiri SCI/SSCI/AHCI ESCI Scopus
X. International Congress of Educational Research

Tuna, A., Aliustaoğlu, F., & Biber, A. Ç. (2019). Ortaokul öğrencilerin köklü ifadeler konusundaki kavram yanılgıları. The International Virtual Symposium of Innovations in Education and Social Sciences – IVSESS 2019 (s. 393-398).

0 0
2019 Tebliğ/Bildiri SCI/SSCI/AHCI ESCI Scopus
The International Virtual Symposium of Innovations in Education and Social Sciences – IVSESS 2019

Tuna, A., Aliustaoğlu, F., & Biber, A. Ç. (2019). Yedinci sınıf öğrencilerinin denklemler konusunda yaptıkları hatalar. The International Virtual Symposium of Innovations in Education and Social Sciences – IVSESS 2019 (s. 383-392).

0 0
2019 Tebliğ/Bildiri SCI/SSCI/AHCI ESCI Scopus
The International Virtual Symposium of Innovations in Education and Social Sciences – IVSESS 2019

Aliustaoğlu, F., Tuna, A. (2019). Matematik öğretmeni adaylarının pedagojik alan bilgisi (PAB) ve PAB öz-yeterlik gelişimi: 4MAT modeli. 4th International Symposium of Turkish Computer and Mathematics Education, İzmir, (s. 435-448).

0 0
2019 Tebliğ/Bildiri SCI/SSCI/AHCI ESCI Scopus
4th International Symposium of Turkish Computer and Mathematics Education