img
Toplam 24354 kayıt

İlkokul Öğrencilerinin Çevreye Yönelik Tutumlarının Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi

Link   Yurttaş, A., ERDAŞ-KARTAL, E. (2021) "İlkokul Öğrencilerinin Çevreye Yönelik Tutumlarının Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi", Akademia Doğa ve İnsan Bilimleri Dergisi, 7 (1) pp. 32-51 Link  " data-bs-content-id="YazarBilgi-25529"> Yurttaş, A., ERDAŞ-KARTAL, E. (2021) "İlkokul Öğrencilerinin Çevreye Yönelik Tutumlarının Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi", Akademia Doğa ve İnsan Bilimleri Dergisi, 7 (1) pp. 32-51 Link   Yurttaş, A., ERDAŞ-KARTAL, E. (2021) "İlkokul Öğrencilerinin Çevreye Yönelik Tutumlarının Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi", Akademia Doğa ve İnsan Bilimleri Dergisi, 7 (1) pp. 32-51 Link  
2021 Özgün Makale SCI/SSCI/AHCI ESCI Scopus
Akademia Doğa ve İnsan Bilimleri Dergisi

Examination of Teachers' Views on Environment in Terms of Anthropocentric and Ecocentric Environmental Approach

Link DOI   Yurttaş, A., ERDAŞ-KARTAL, E. (2022) "Examination of Teachers' Views on Environment in Terms of Anthropocentric and Ecocentric Environmental Approach", Uluslararası Temel Eğitim Araştırmaları Dergisi, 6 (1) pp. 37-55 Link DOI  " data-bs-content-id="YazarBilgi-25530"> Yurttaş, A., ERDAŞ-KARTAL, E. (2022) "Examination of Teachers' Views on Environment in Terms of Anthropocentric and Ecocentric Environmental Approach", Uluslararası Temel Eğitim Araştırmaları Dergisi, 6 (1) pp. 37-55 Link DOI   Yurttaş, A., ERDAŞ-KARTAL, E. (2022) "Examination of Teachers' Views on Environment in Terms of Anthropocentric and Ecocentric Environmental Approach", Uluslararası Temel Eğitim Araştırmaları Dergisi, 6 (1) pp. 37-55 Link DOI  
2022 Özgün Makale SCI/SSCI/AHCI ESCI Scopus
Uluslararası Temel Eğitim Araştırmaları Dergisi

Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının Katı Atıklar Ve Geri Dönüşüme Yönelik Tutumları

DOI    Özel, R., ERDAŞ-KARTAL, E. (2022) "Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının Katı Atıklar Ve Geri Dönüşüme Yönelik Tutumları", Cumhuriyet International Journal of Education, 11 (3) pp. 536-546 [TR Dizin] DOI   " data-bs-content-id="YazarBilgi-25531"> Özel, R., ERDAŞ-KARTAL, E. (2022) "Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının Katı Atıklar Ve Geri Dönüşüme Yönelik Tutumları", Cumhuriyet International Journal of Education, 11 (3) pp. 536-546 [TR Dizin] DOI    Özel, R., ERDAŞ-KARTAL, E. (2022) "Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının Katı Atıklar Ve Geri Dönüşüme Yönelik Tutumları", Cumhuriyet International Journal of Education, 11 (3) pp. 536-546 [TR Dizin] DOI   
2022 Özgün Makale SCI/SSCI/AHCI ESCI Scopus
Cumhuriyet International Journal of Education

Learning through teaching: Teaching the nature of scientific inquiry in online outdoor learning environments

DOI     ERDAŞ-KARTAL, E., Mesci, G. (2022) "Learning through teaching: Teaching the nature of scientific inquiry in online outdoor learning environments", INTERNATIONAL JOURNAL OF ASSESSMENT TOOLS IN EDUCATION, 9 (0) pp. 283-299 [ESCI] DOI    " data-bs-content-id="YazarBilgi-25532"> ERDAŞ-KARTAL, E., Mesci, G. (2022) "Learning through teaching: Teaching the nature of scientific inquiry in online outdoor learning environments", INTERNATIONAL JOURNAL OF ASSESSMENT TOOLS IN EDUCATION, 9 (0) pp. 283-299 [ESCI] DOI     ERDAŞ-KARTAL, E., Mesci, G. (2022) "Learning through teaching: Teaching the nature of scientific inquiry in online outdoor learning environments", INTERNATIONAL JOURNAL OF ASSESSMENT TOOLS IN EDUCATION, 9 (0) pp. 283-299 [ESCI] DOI    
2022 Özgün Makale SCI/SSCI/AHCI ESCI Scopus
INTERNATIONAL JOURNAL OF ASSESSMENT TOOLS IN EDUCATION

Okul Öncesi ve Sınıf Öğretmenlerinin Disiplinlerarası Yaklaşımın Temel Eğitimde Kullanımına Yönelik Görüşleri

Link DOI   Yurttaş, A., ERDAŞ-KARTAL, E., ÇAĞLAR, A. (2020) "Okul Öncesi ve Sınıf Öğretmenlerinin Disiplinlerarası Yaklaşımın Temel Eğitimde Kullanımına Yönelik Görüşleri", IBAD Sosyal Bilimler Dergisi, 8 (0) pp. 226-243 Link DOI  " data-bs-content-id="YazarBilgi-25533"> Yurttaş, A., ERDAŞ-KARTAL, E., ÇAĞLAR, A. (2020) "Okul Öncesi ve Sınıf Öğretmenlerinin Disiplinlerarası Yaklaşımın Temel Eğitimde Kullanımına Yönelik Görüşleri", IBAD Sosyal Bilimler Dergisi, 8 (0) pp. 226-243 Link DOI   Yurttaş, A., ERDAŞ-KARTAL, E., ÇAĞLAR, A. (2020) "Okul Öncesi ve Sınıf Öğretmenlerinin Disiplinlerarası Yaklaşımın Temel Eğitimde Kullanımına Yönelik Görüşleri", IBAD Sosyal Bilimler Dergisi, 8 (0) pp. 226-243 Link DOI  
2020 Özgün Makale SCI/SSCI/AHCI ESCI Scopus
IBAD Sosyal Bilimler Dergisi

Teachers’ beliefs about learning and teaching nature of science: professional development program.

Link DOI     ERDAŞ-KARTAL, E., Doğan, N., İrez, O.S., Çakmakcı, G., Yalaki, Y. (2019) "Teachers’ beliefs about learning and teaching nature of science: professional development program.", EGITIM VE BILIM-EDUCATION AND SCIENCE, 44 (198) pp. 291-307 [SSCI] Link DOI    " data-bs-content-id="YazarBilgi-25534"> ERDAŞ-KARTAL, E., Doğan, N., İrez, O.S., Çakmakcı, G., Yalaki, Y. (2019) "Teachers’ beliefs about learning and teaching nature of science: professional development program.", EGITIM VE BILIM-EDUCATION AND SCIENCE, 44 (198) pp. 291-307 [SSCI] Link DOI     ERDAŞ-KARTAL, E., Doğan, N., İrez, O.S., Çakmakcı, G., Yalaki, Y. (2019) "Teachers’ beliefs about learning and teaching nature of science: professional development program.", EGITIM VE BILIM-EDUCATION AND SCIENCE, 44 (198) pp. 291-307 [SSCI] Link DOI    
2019 Özgün Makale SCI/SSCI/AHCI ESCI Scopus
EGITIM VE BILIM-EDUCATION AND SCIENCE

Türkiye'nin PISA 2015 Fen Başarısının ve İlişkili Değişkenlerin Hiyerarşik Doğrusal Modelleme İle İncelenmesi

DOI    Yıldız, M., ERDAŞ-KARTAL, E., Mesci, G. (2020) "Türkiye'nin PISA 2015 Fen Başarısının ve İlişkili Değişkenlerin Hiyerarşik Doğrusal Modelleme İle İncelenmesi", Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi, 14 (1) pp. 450-480 [TR Dizin] DOI   " data-bs-content-id="YazarBilgi-25536"> Yıldız, M., ERDAŞ-KARTAL, E., Mesci, G. (2020) "Türkiye'nin PISA 2015 Fen Başarısının ve İlişkili Değişkenlerin Hiyerarşik Doğrusal Modelleme İle İncelenmesi", Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi, 14 (1) pp. 450-480 [TR Dizin] DOI    Yıldız, M., ERDAŞ-KARTAL, E., Mesci, G. (2020) "Türkiye'nin PISA 2015 Fen Başarısının ve İlişkili Değişkenlerin Hiyerarşik Doğrusal Modelleme İle İncelenmesi", Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi, 14 (1) pp. 450-480 [TR Dizin] DOI   
2020 Özgün Makale SCI/SSCI/AHCI ESCI Scopus
Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi

İlköğretim birinci kademe düzeyinde çevre içerikli ders kazanımlarının disiplinlerarası yaklaşım açısından incelenmesi

DOI   Yurttaş, A., ERDAŞ-KARTAL, E., ÇAĞLAR, A. (2021) "İlköğretim birinci kademe düzeyinde çevre içerikli ders kazanımlarının disiplinlerarası yaklaşım açısından incelenmesi", Kastamonu Eğitim Dergisi, 29 (2) pp. 306-325 [TR Dizin] DOI  " data-bs-content-id="YazarBilgi-25537"> Yurttaş, A., ERDAŞ-KARTAL, E., ÇAĞLAR, A. (2021) "İlköğretim birinci kademe düzeyinde çevre içerikli ders kazanımlarının disiplinlerarası yaklaşım açısından incelenmesi", Kastamonu Eğitim Dergisi, 29 (2) pp. 306-325 [TR Dizin] DOI   Yurttaş, A., ERDAŞ-KARTAL, E., ÇAĞLAR, A. (2021) "İlköğretim birinci kademe düzeyinde çevre içerikli ders kazanımlarının disiplinlerarası yaklaşım açısından incelenmesi", Kastamonu Eğitim Dergisi, 29 (2) pp. 306-325 [TR Dizin] DOI  
2021 Özgün Makale SCI/SSCI/AHCI ESCI Scopus
Kastamonu Eğitim Dergisi

Teoriden Uygulamaya Bilimsel Sorgulama ve Bilimsel Sorgulamanın Doğası

DOI    ERDAŞ-KARTAL, E., Mesci, G. (2021) "Teoriden Uygulamaya Bilimsel Sorgulama ve Bilimsel Sorgulamanın Doğası", OPUS Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, 17 (37) pp. 4646-4676 [TR Dizin] DOI   " data-bs-content-id="YazarBilgi-25538"> ERDAŞ-KARTAL, E., Mesci, G. (2021) "Teoriden Uygulamaya Bilimsel Sorgulama ve Bilimsel Sorgulamanın Doğası", OPUS Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, 17 (37) pp. 4646-4676 [TR Dizin] DOI    ERDAŞ-KARTAL, E., Mesci, G. (2021) "Teoriden Uygulamaya Bilimsel Sorgulama ve Bilimsel Sorgulamanın Doğası", OPUS Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, 17 (37) pp. 4646-4676 [TR Dizin] DOI   
2021 Özgün Makale SCI/SSCI/AHCI ESCI Scopus
OPUS Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi

Science Teachers’ Views on Nature of Scientific Inquiry

Link DOI    Mesci, G., ERDAŞ-KARTAL, E. (2021) "Science Teachers’ Views on Nature of Scientific Inquiry", Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 10 (1) pp. 69-84 [TR Dizin] Link DOI   " data-bs-content-id="YazarBilgi-25539"> Mesci, G., ERDAŞ-KARTAL, E. (2021) "Science Teachers’ Views on Nature of Scientific Inquiry", Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 10 (1) pp. 69-84 [TR Dizin] Link DOI    Mesci, G., ERDAŞ-KARTAL, E. (2021) "Science Teachers’ Views on Nature of Scientific Inquiry", Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 10 (1) pp. 69-84 [TR Dizin] Link DOI   
2021 Özgün Makale SCI/SSCI/AHCI ESCI Scopus
Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi

STEM-Based NOS Teaching on 7th Grade Students’ NOS Views

Link DOI   Mesci, G., ERDAŞ-KARTAL, E. (2021) "STEM-Based NOS Teaching on 7th Grade Students’ NOS Views", Educational Policy Analysis and Strategic Research, 16 (3) pp. 272-297 Link DOI  " data-bs-content-id="YazarBilgi-25540"> Mesci, G., ERDAŞ-KARTAL, E. (2021) "STEM-Based NOS Teaching on 7th Grade Students’ NOS Views", Educational Policy Analysis and Strategic Research, 16 (3) pp. 272-297 Link DOI   Mesci, G., ERDAŞ-KARTAL, E. (2021) "STEM-Based NOS Teaching on 7th Grade Students’ NOS Views", Educational Policy Analysis and Strategic Research, 16 (3) pp. 272-297 Link DOI  
2021 Özgün Makale SCI/SSCI/AHCI ESCI Scopus
Educational Policy Analysis and Strategic Research

Okul Öncesi Dönem Çocuklarının Gözünden Geri Dönüşüm

DOI    ERDAŞ-KARTAL, E., Ada, E. (2020) "Okul Öncesi Dönem Çocuklarının Gözünden Geri Dönüşüm", Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, (3) pp. 778-801 [TR Dizin] DOI   " data-bs-content-id="YazarBilgi-25541"> ERDAŞ-KARTAL, E., Ada, E. (2020) "Okul Öncesi Dönem Çocuklarının Gözünden Geri Dönüşüm", Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, (3) pp. 778-801 [TR Dizin] DOI    ERDAŞ-KARTAL, E., Ada, E. (2020) "Okul Öncesi Dönem Çocuklarının Gözünden Geri Dönüşüm", Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, (3) pp. 778-801 [TR Dizin] DOI   
2020 Özgün Makale SCI/SSCI/AHCI ESCI Scopus
Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi

İlköğretim Hayat Bilgisi Programında Çevre Eğitimi

Link    Bahar, M., ERDAŞ-KARTAL, E., Özel, R. (2013) "İlköğretim Hayat Bilgisi Programında Çevre Eğitimi", Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 13 (2) p. 25 [TR Dizin] Link   " data-bs-content-id="YazarBilgi-25543"> Bahar, M., ERDAŞ-KARTAL, E., Özel, R. (2013) "İlköğretim Hayat Bilgisi Programında Çevre Eğitimi", Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 13 (2) p. 25 [TR Dizin] Link    Bahar, M., ERDAŞ-KARTAL, E., Özel, R. (2013) "İlköğretim Hayat Bilgisi Programında Çevre Eğitimi", Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 13 (2) p. 25 [TR Dizin] Link   
2013 Özgün Makale SCI/SSCI/AHCI ESCI Scopus
Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi

Fen ve teknoloji öğretim programlarının teknoloji okuryazarlığı boyutları açısından incelenmesi Boylamsal bir çalışma

Link    ERDAŞ-KARTAL, E., Aksüt, P., Aydın, F. (2015) "Fen ve teknoloji öğretim programlarının teknoloji okuryazarlığı boyutları açısından incelenmesi Boylamsal bir çalışma", Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 15 (2) pp. 132-146 [TR Dizin] Link   " data-bs-content-id="YazarBilgi-25545"> ERDAŞ-KARTAL, E., Aksüt, P., Aydın, F. (2015) "Fen ve teknoloji öğretim programlarının teknoloji okuryazarlığı boyutları açısından incelenmesi Boylamsal bir çalışma", Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 15 (2) pp. 132-146 [TR Dizin] Link    ERDAŞ-KARTAL, E., Aksüt, P., Aydın, F. (2015) "Fen ve teknoloji öğretim programlarının teknoloji okuryazarlığı boyutları açısından incelenmesi Boylamsal bir çalışma", Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 15 (2) pp. 132-146 [TR Dizin] Link   
2015 Özgün Makale SCI/SSCI/AHCI ESCI Scopus
Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi

Bilimin doğasıyla ilgili 1998 2012 yılları arasında Türkiye de yapılan çalışmaların değerlendirilmesi

Link    ERDAŞ-KARTAL, E., Doğan, N., İrez, O.S. (2016) "Bilimin doğasıyla ilgili 1998 2012 yılları arasında Türkiye de yapılan çalışmaların değerlendirilmesi", Kastamonu Eğitim Dergisi, 24 (1) pp. 17-36 Link   " data-bs-content-id="YazarBilgi-25546"> ERDAŞ-KARTAL, E., Doğan, N., İrez, O.S. (2016) "Bilimin doğasıyla ilgili 1998 2012 yılları arasında Türkiye de yapılan çalışmaların değerlendirilmesi", Kastamonu Eğitim Dergisi, 24 (1) pp. 17-36 Link    ERDAŞ-KARTAL, E., Doğan, N., İrez, O.S. (2016) "Bilimin doğasıyla ilgili 1998 2012 yılları arasında Türkiye de yapılan çalışmaların değerlendirilmesi", Kastamonu Eğitim Dergisi, 24 (1) pp. 17-36 Link   
2016 Özgün Makale SCI/SSCI/AHCI ESCI Scopus
Kastamonu Eğitim Dergisi

Exploration of the factors influential on the scientific literacy achivement of turkish students in pisa.

Link    ERDAŞ-KARTAL, E., Doğan, N., Yıldırım, S. (2017) "Exploration of the factors influential on the scientific literacy achivement of turkish students in pisa.", Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi (elektronik), 11 (1) pp. 320-339 [TR Dizin] Link   " data-bs-content-id="YazarBilgi-25547"> ERDAŞ-KARTAL, E., Doğan, N., Yıldırım, S. (2017) "Exploration of the factors influential on the scientific literacy achivement of turkish students in pisa.", Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi (elektronik), 11 (1) pp. 320-339 [TR Dizin] Link    ERDAŞ-KARTAL, E., Doğan, N., Yıldırım, S. (2017) "Exploration of the factors influential on the scientific literacy achivement of turkish students in pisa.", Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi (elektronik), 11 (1) pp. 320-339 [TR Dizin] Link   
2017 Özgün Makale SCI/SSCI/AHCI ESCI Scopus
Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi (elektronik)

Öğretmen Mesleki Gelişim Programına Genel Bir Bakış: Model, Süreç, Engel, Teori ve Uygulama

Link   Özer, F., ERDAŞ-KARTAL, E., Doğan, N., Çakmakcı, G., İrez, O.S., Yalaki, Y. (2018) "Öğretmen Mesleki Gelişim Programına Genel Bir Bakış: Model, Süreç, Engel, Teori ve Uygulama", Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 7 (1) pp. 63-97 Link  " data-bs-content-id="YazarBilgi-25549"> Özer, F., ERDAŞ-KARTAL, E., Doğan, N., Çakmakcı, G., İrez, O.S., Yalaki, Y. (2018) "Öğretmen Mesleki Gelişim Programına Genel Bir Bakış: Model, Süreç, Engel, Teori ve Uygulama", Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 7 (1) pp. 63-97 Link   Özer, F., ERDAŞ-KARTAL, E., Doğan, N., Çakmakcı, G., İrez, O.S., Yalaki, Y. (2018) "Öğretmen Mesleki Gelişim Programına Genel Bir Bakış: Model, Süreç, Engel, Teori ve Uygulama", Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 7 (1) pp. 63-97 Link  
2018 Özgün Makale SCI/SSCI/AHCI ESCI Scopus
Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi

A five-level design for evaluating professional development programs: Teaching and learning about nature of science.

Link     ERDAŞ-KARTAL, E., Doğan, N., İrez, O.S., Çakmakcı, G., Yalaki, Y. (2019) "A five-level design for evaluating professional development programs: Teaching and learning about nature of science.", ISSUES IN EDUCATIONAL RESEARCH, 29 (2) pp. 402-426 [ESCI] Link    " data-bs-content-id="YazarBilgi-25550"> ERDAŞ-KARTAL, E., Doğan, N., İrez, O.S., Çakmakcı, G., Yalaki, Y. (2019) "A five-level design for evaluating professional development programs: Teaching and learning about nature of science.", ISSUES IN EDUCATIONAL RESEARCH, 29 (2) pp. 402-426 [ESCI] Link     ERDAŞ-KARTAL, E., Doğan, N., İrez, O.S., Çakmakcı, G., Yalaki, Y. (2019) "A five-level design for evaluating professional development programs: Teaching and learning about nature of science.", ISSUES IN EDUCATIONAL RESEARCH, 29 (2) pp. 402-426 [ESCI] Link    
2019 Özgün Makale SCI/SSCI/AHCI ESCI Scopus
ISSUES IN EDUCATIONAL RESEARCH

Ortaokul Fen Kitapları Bilim ve Mühendislik Uygulamalarını Ne Düzeyde Temsil Ediyor?

Gökdaş, M., ERDAŞ-KARTAL, E., Doğan, N. (2023) "Ortaokul Fen Kitapları Bilim ve Mühendislik Uygulamalarını Ne Düzeyde Temsil Ediyor?", 15. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi (UFBMEK) , Kars, Türkiye, (Eylül 2023 Gökdaş, M., ERDAŞ-KARTAL, E., Doğan, N. (2023) "Ortaokul Fen Kitapları Bilim ve Mühendislik Uygulamalarını Ne Düzeyde Temsil Ediyor?", 15. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi (UFBMEK) , Kars, Türkiye, (Eylül 2023
2023 Tebliğ/Bildiri SCI/SSCI/AHCI ESCI Scopus
15. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi (UFBMEK)

Representation of Science and Engineering Practices in Turkish Middle School Science Textbooks

ERDAŞ-KARTAL, E., Gökdaş, M., Doğan, N. (2023) "Representation of Science and Engineering Practices in Turkish Middle School Science Textbooks", 15th Conference of the European Science Education Research Association (ESERA) , Nevşehir, Türkiye, (Eylül 2023 ERDAŞ-KARTAL, E., Gökdaş, M., Doğan, N. (2023) "Representation of Science and Engineering Practices in Turkish Middle School Science Textbooks", 15th Conference of the European Science Education Research Association (ESERA) , Nevşehir, Türkiye, (Eylül 2023
2023 Tebliğ/Bildiri SCI/SSCI/AHCI ESCI Scopus
15th Conference of the European Science Education Research Association (ESERA)