img
Toplam 24938 kayıt

Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının Kimlik ve Kültür Kavramlarına Yönelik Metafor Algıları

Link   Ocak, Ş.E., ÇİYDEM, E., Akdoğan, E.M. (2017) "Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının Kimlik ve Kültür Kavramlarına Yönelik Metafor Algıları", e-Kafkas Eğitim Araştırmaları Dergisi, 4 (3) pp. 59-71 Link  " data-bs-content-id="YazarBilgi-340"> Ocak, Ş.E., ÇİYDEM, E., Akdoğan, E.M. (2017) "Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının Kimlik ve Kültür Kavramlarına Yönelik Metafor Algıları", e-Kafkas Eğitim Araştırmaları Dergisi, 4 (3) pp. 59-71 Link   Ocak, Ş.E., ÇİYDEM, E., Akdoğan, E.M. (2017) "Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının Kimlik ve Kültür Kavramlarına Yönelik Metafor Algıları", e-Kafkas Eğitim Araştırmaları Dergisi, 4 (3) pp. 59-71 Link  
2017 Özgün Makale SCI/SSCI/AHCI ESCI Scopus
e-Kafkas Eğitim Araştırmaları Dergisi

Osmanlı Coğrafyasında İlk Devrimci Örgüt: Philiki Eterya

Link   Özdemir, Y., ÇİYDEM, E. (2017) "Osmanlı Coğrafyasında İlk Devrimci Örgüt: Philiki Eterya", Sosyal Bilimler Dergisi, 7 (14) pp. 24-45 Link  " data-bs-content-id="YazarBilgi-341"> Özdemir, Y., ÇİYDEM, E. (2017) "Osmanlı Coğrafyasında İlk Devrimci Örgüt: Philiki Eterya", Sosyal Bilimler Dergisi, 7 (14) pp. 24-45 Link   Özdemir, Y., ÇİYDEM, E. (2017) "Osmanlı Coğrafyasında İlk Devrimci Örgüt: Philiki Eterya", Sosyal Bilimler Dergisi, 7 (14) pp. 24-45 Link  
2017 Özgün Makale SCI/SSCI/AHCI ESCI Scopus
Sosyal Bilimler Dergisi

Tanzimat Fermanı'nın Arka Planı

Link    Özdemir, Y., ÇİYDEM, E., Aktaş, E. (2014) "Tanzimat Fermanı'nın Arka Planı", Kastamonu Eğitim Dergisi, 22 (1) pp. 321-338 [TR Dizin] Link   " data-bs-content-id="YazarBilgi-342"> Özdemir, Y., ÇİYDEM, E., Aktaş, E. (2014) "Tanzimat Fermanı'nın Arka Planı", Kastamonu Eğitim Dergisi, 22 (1) pp. 321-338 [TR Dizin] Link    Özdemir, Y., ÇİYDEM, E., Aktaş, E. (2014) "Tanzimat Fermanı'nın Arka Planı", Kastamonu Eğitim Dergisi, 22 (1) pp. 321-338 [TR Dizin] Link   
2014 Özgün Makale SCI/SSCI/AHCI ESCI Scopus
Kastamonu Eğitim Dergisi

Kavrama Dayalı Tarihi Dönem Anlatımına Yönelik Bir Çalışma Tanzimat Dönemi Örneği

  ÇİYDEM, E., Özdemir, Y. (2015) "Kavrama Dayalı Tarihi Dönem Anlatımına Yönelik Bir Çalışma Tanzimat Dönemi Örneği", Eğitim ve İnsani Bilimler Dergisi: Teori ve Uygulama, 6 (12) pp. 81-100 [TR Dizin]   " data-bs-content-id="YazarBilgi-343"> ÇİYDEM, E., Özdemir, Y. (2015) "Kavrama Dayalı Tarihi Dönem Anlatımına Yönelik Bir Çalışma Tanzimat Dönemi Örneği", Eğitim ve İnsani Bilimler Dergisi: Teori ve Uygulama, 6 (12) pp. 81-100 [TR Dizin]    ÇİYDEM, E., Özdemir, Y. (2015) "Kavrama Dayalı Tarihi Dönem Anlatımına Yönelik Bir Çalışma Tanzimat Dönemi Örneği", Eğitim ve İnsani Bilimler Dergisi: Teori ve Uygulama, 6 (12) pp. 81-100 [TR Dizin]   
2015 Özgün Makale SCI/SSCI/AHCI ESCI Scopus
Eğitim ve İnsani Bilimler Dergisi: Teori ve Uygulama

Social Studies Teacher Candidates Metaphorical Perceptions towards Modernization and Globalization Concepts

Link DOI   ÇİYDEM, E., Özdemir, Y., İlgaz, S., Şahin, İ.F., Örten, H. (2017) "Social Studies Teacher Candidates Metaphorical Perceptions towards Modernization and Globalization Concepts", International Journal of Social Science and Humanity, 7 (1) pp. 37-46 Link DOI  " data-bs-content-id="YazarBilgi-344"> ÇİYDEM, E., Özdemir, Y., İlgaz, S., Şahin, İ.F., Örten, H. (2017) "Social Studies Teacher Candidates Metaphorical Perceptions towards Modernization and Globalization Concepts", International Journal of Social Science and Humanity, 7 (1) pp. 37-46 Link DOI   ÇİYDEM, E., Özdemir, Y., İlgaz, S., Şahin, İ.F., Örten, H. (2017) "Social Studies Teacher Candidates Metaphorical Perceptions towards Modernization and Globalization Concepts", International Journal of Social Science and Humanity, 7 (1) pp. 37-46 Link DOI  
2017 Özgün Makale SCI/SSCI/AHCI ESCI Scopus
International Journal of Social Science and Humanity

Re Think the Tanzimat Period in Context of Relationship between Education and Culture

DOI   ÇİYDEM, E., Özdemir, Y., Ertürk, N.H. (2017) "Re Think the Tanzimat Period in Context of Relationship between Education and Culture", Global Journal of Sociology: Current Issues, 7 (1) pp. 54-62 DOI  " data-bs-content-id="YazarBilgi-345"> ÇİYDEM, E., Özdemir, Y., Ertürk, N.H. (2017) "Re Think the Tanzimat Period in Context of Relationship between Education and Culture", Global Journal of Sociology: Current Issues, 7 (1) pp. 54-62 DOI   ÇİYDEM, E., Özdemir, Y., Ertürk, N.H. (2017) "Re Think the Tanzimat Period in Context of Relationship between Education and Culture", Global Journal of Sociology: Current Issues, 7 (1) pp. 54-62 DOI  
2017 Özgün Makale SCI/SSCI/AHCI ESCI Scopus
Global Journal of Sociology: Current Issues

Tanzimat Dönemi Eğitim Islahatının Aynası: Maarif-i Umumiye Nizamnamesine Dair Mazbata (Esbab-ı Mucibe Layihası)

Link     ÇİYDEM, E. (2018) "Tanzimat Dönemi Eğitim Islahatının Aynası: Maarif-i Umumiye Nizamnamesine Dair Mazbata (Esbab-ı Mucibe Layihası)", Turkish History Education Journal, 7 (2) pp. 509-531 [TR Dizin] Link    " data-bs-content-id="YazarBilgi-347"> ÇİYDEM, E. (2018) "Tanzimat Dönemi Eğitim Islahatının Aynası: Maarif-i Umumiye Nizamnamesine Dair Mazbata (Esbab-ı Mucibe Layihası)", Turkish History Education Journal, 7 (2) pp. 509-531 [TR Dizin] Link     ÇİYDEM, E. (2018) "Tanzimat Dönemi Eğitim Islahatının Aynası: Maarif-i Umumiye Nizamnamesine Dair Mazbata (Esbab-ı Mucibe Layihası)", Turkish History Education Journal, 7 (2) pp. 509-531 [TR Dizin] Link    
2018 Özgün Makale SCI/SSCI/AHCI ESCI Scopus
Turkish History Education Journal

Türkiye'de Sosyal Bilgiler Dersinin Yönelimi Üzerine Bir Değerlendirme

DOI    ÇİYDEM, E., KAYMAKCI, S. (2021) "Türkiye'de Sosyal Bilgiler Dersinin Yönelimi Üzerine Bir Değerlendirme", İnsan ve İnsan Dergisi, 8 (27) pp. 179-207 [TR Dizin] DOI   " data-bs-content-id="YazarBilgi-348"> ÇİYDEM, E., KAYMAKCI, S. (2021) "Türkiye'de Sosyal Bilgiler Dersinin Yönelimi Üzerine Bir Değerlendirme", İnsan ve İnsan Dergisi, 8 (27) pp. 179-207 [TR Dizin] DOI    ÇİYDEM, E., KAYMAKCI, S. (2021) "Türkiye'de Sosyal Bilgiler Dersinin Yönelimi Üzerine Bir Değerlendirme", İnsan ve İnsan Dergisi, 8 (27) pp. 179-207 [TR Dizin] DOI   
2021 Özgün Makale SCI/SSCI/AHCI ESCI Scopus
İnsan ve İnsan Dergisi

Türkiye'de İlkokul/İlköğretim Programlarının Felsefi Temeller Açısından İncelenmesi (1924-2018)

Link DOI    ÇİYDEM, E., Akdağ, H. (2021) "Türkiye'de İlkokul/İlköğretim Programlarının Felsefi Temeller Açısından İncelenmesi (1924-2018)", Vakanüvis - Uluslararası Tarih Araştırmaları Dergisi, 6 (0) pp. 52-81 [TR Dizin] Link DOI   " data-bs-content-id="YazarBilgi-349"> ÇİYDEM, E., Akdağ, H. (2021) "Türkiye'de İlkokul/İlköğretim Programlarının Felsefi Temeller Açısından İncelenmesi (1924-2018)", Vakanüvis - Uluslararası Tarih Araştırmaları Dergisi, 6 (0) pp. 52-81 [TR Dizin] Link DOI    ÇİYDEM, E., Akdağ, H. (2021) "Türkiye'de İlkokul/İlköğretim Programlarının Felsefi Temeller Açısından İncelenmesi (1924-2018)", Vakanüvis - Uluslararası Tarih Araştırmaları Dergisi, 6 (0) pp. 52-81 [TR Dizin] Link DOI   
2021 Özgün Makale SCI/SSCI/AHCI ESCI Scopus
Vakanüvis - Uluslararası Tarih Araştırmaları Dergisi

İttihat ve Terakki Cemiyetinin Halkı Aydınlatmaya Yönelik Çabalarına Bir Örnek: Kastamonu Maarif Kulübü

DOI    ÇİYDEM, E. (2022) "İttihat ve Terakki Cemiyetinin Halkı Aydınlatmaya Yönelik Çabalarına Bir Örnek: Kastamonu Maarif Kulübü", Turkish History Education Journal, 11 (2) pp. 211-226 [TR Dizin] DOI   " data-bs-content-id="YazarBilgi-350"> ÇİYDEM, E. (2022) "İttihat ve Terakki Cemiyetinin Halkı Aydınlatmaya Yönelik Çabalarına Bir Örnek: Kastamonu Maarif Kulübü", Turkish History Education Journal, 11 (2) pp. 211-226 [TR Dizin] DOI    ÇİYDEM, E. (2022) "İttihat ve Terakki Cemiyetinin Halkı Aydınlatmaya Yönelik Çabalarına Bir Örnek: Kastamonu Maarif Kulübü", Turkish History Education Journal, 11 (2) pp. 211-226 [TR Dizin] DOI   
2022 Özgün Makale SCI/SSCI/AHCI ESCI Scopus
Turkish History Education Journal

Policies and practices for the professionalization of the teaching profession in the late Ottoman Empire (1839-1920)

DOI     ÇİYDEM, E. (2023) "Policies and practices for the professionalization of the teaching profession in the late Ottoman Empire (1839-1920)", PAEDAGOGICA HISTORICA, 59 (5) pp. 904-921 [SSCI] DOI    " data-bs-content-id="YazarBilgi-351"> ÇİYDEM, E. (2023) "Policies and practices for the professionalization of the teaching profession in the late Ottoman Empire (1839-1920)", PAEDAGOGICA HISTORICA, 59 (5) pp. 904-921 [SSCI] DOI     ÇİYDEM, E. (2023) "Policies and practices for the professionalization of the teaching profession in the late Ottoman Empire (1839-1920)", PAEDAGOGICA HISTORICA, 59 (5) pp. 904-921 [SSCI] DOI    
2023 Özgün Makale SCI/SSCI/AHCI ESCI Scopus
PAEDAGOGICA HISTORICA

Modernleşme Aracı Olarak Eğitim, Tanzimat Döneminde Ne Değişti?

ÇİYDEM, E. (2022) "Modernleşme Aracı Olarak Eğitim, Tanzimat Döneminde Ne Değişti?", : Yeni İnsan, ISBN: 978-625-8309-31-7  ÇİYDEM, E. (2022) "Modernleşme Aracı Olarak Eğitim, Tanzimat Döneminde Ne Değişti?", : Yeni İnsan, ISBN: 978-625-8309-31-7 
2022 Araştırma/Bilimsel Kitap (Tez Hariç) SCI/SSCI/AHCI ESCI Scopus
Yeni İnsan

Re Think the Tanzimat Period in Context of Relationship between Education and Culture

ÇİYDEM, E., Özdemir, Y. (2016) "Re Think the Tanzimat Period in Context of Relationship between Education and Culture", 8th World Conference on Educational Sciences , Madrid, İspanya, (Şubat 2016 ÇİYDEM, E., Özdemir, Y. (2016) "Re Think the Tanzimat Period in Context of Relationship between Education and Culture", 8th World Conference on Educational Sciences , Madrid, İspanya, (Şubat 2016
2016 Tebliğ/Bildiri SCI/SSCI/AHCI ESCI Scopus
8th World Conference on Educational Sciences

Kadınların Mesleki Eğitime ve Sosyo-Ekonomik Katkılarına Bir Örnek Olarak “Hanımlar İş Yurdu Cemiyeti”

ÇİYDEM, E. (2022) "Kadınların Mesleki Eğitime ve Sosyo-Ekonomik Katkılarına Bir Örnek Olarak “Hanımlar İş Yurdu Cemiyeti”", 8. Uluslararası Tarih Eğitimi Sempozyumu , Türkiye, (Aralık 2022 ÇİYDEM, E. (2022) "Kadınların Mesleki Eğitime ve Sosyo-Ekonomik Katkılarına Bir Örnek Olarak “Hanımlar İş Yurdu Cemiyeti”", 8. Uluslararası Tarih Eğitimi Sempozyumu , Türkiye, (Aralık 2022
2022 Tebliğ/Bildiri SCI/SSCI/AHCI ESCI Scopus
8. Uluslararası Tarih Eğitimi Sempozyumu

Osmanlı’nın Son Dönemi’nde Kastamonu Vilayetinde Kız Çocuklarının Eğitimine Yönelik Gelişmeler

ÇİYDEM, E. (2022) "Osmanlı’nın Son Dönemi’nde Kastamonu Vilayetinde Kız Çocuklarının Eğitimine Yönelik Gelişmeler", 8. Uluslararası Tarih Eğitimi Sempozyumu , Türkiye, (Eylül 2022 ÇİYDEM, E. (2022) "Osmanlı’nın Son Dönemi’nde Kastamonu Vilayetinde Kız Çocuklarının Eğitimine Yönelik Gelişmeler", 8. Uluslararası Tarih Eğitimi Sempozyumu , Türkiye, (Eylül 2022
2022 Tebliğ/Bildiri SCI/SSCI/AHCI ESCI Scopus
8. Uluslararası Tarih Eğitimi Sempozyumu

Atattürk’ün TBMM Yasama Yılı Açılış Konuşmalarını Türk Eğitim Tarihi Açısından Değerlendirmek

ÇİYDEM, E. (2021) "Atattürk’ün TBMM Yasama Yılı Açılış Konuşmalarını Türk Eğitim Tarihi Açısından Değerlendirmek", IX. Uluslararası Atatürk Kongresi , Amasya, Türkiye, (Ağustos 2021 ÇİYDEM, E. (2021) "Atattürk’ün TBMM Yasama Yılı Açılış Konuşmalarını Türk Eğitim Tarihi Açısından Değerlendirmek", IX. Uluslararası Atatürk Kongresi , Amasya, Türkiye, (Ağustos 2021
2021 Tebliğ/Bildiri SCI/SSCI/AHCI ESCI Scopus
IX. Uluslararası Atatürk Kongresi

The Mission of History Education in Forming Future

  ÇİYDEM, E. (2012) "The Mission of History Education in Forming Future", 4th WORLD CONFERENCE ON EDUCATİOANL SCIENCES , (pp. 1028-1031), Barcelona, İspanya, (Ocak 2012 " data-bs-content-id="YazarBilgi-367"> ÇİYDEM, E. (2012) "The Mission of History Education in Forming Future", 4th WORLD CONFERENCE ON EDUCATİOANL SCIENCES , (pp. 1028-1031), Barcelona, İspanya, (Ocak 2012  ÇİYDEM, E. (2012) "The Mission of History Education in Forming Future", 4th WORLD CONFERENCE ON EDUCATİOANL SCIENCES , (pp. 1028-1031), Barcelona, İspanya, (Ocak 2012 
2012 Tebliğ/Bildiri SCI/SSCI/AHCI ESCI Scopus
4TH WORLD CONFERENCE ON EDUCATIONAL SCIENCES (WCES-2012)

The Perception of Prospective Teachers about Democracy and Human Rights and the Roles Laid by them on Social Sciences Course on This Subject

  ÇİYDEM, E. (2014) "The Perception of Prospective Teachers about Democracy and Human Rights and the Roles Laid by them on Social Sciences Course on This Subject", 5th World Conference on Educational Sciences , (pp. 679-686), Roma, (Ocak 2014 " data-bs-content-id="YazarBilgi-368"> ÇİYDEM, E. (2014) "The Perception of Prospective Teachers about Democracy and Human Rights and the Roles Laid by them on Social Sciences Course on This Subject", 5th World Conference on Educational Sciences , (pp. 679-686), Roma, (Ocak 2014  ÇİYDEM, E. (2014) "The Perception of Prospective Teachers about Democracy and Human Rights and the Roles Laid by them on Social Sciences Course on This Subject", 5th World Conference on Educational Sciences , (pp. 679-686), Roma, (Ocak 2014 
2014 Tebliğ/Bildiri SCI/SSCI/AHCI ESCI Scopus
3RD CYPRUS INTERNATIONAL CONFERENCE ON EDUCATIONAL RESEARCH (CY-ICER 2014)

The Modernization (Civizilation) Perception in the Ottoman Intellectuals in the 19th Century

ÇİYDEM, E., Özdemir, Y. (2016) "The Modernization (Civizilation) Perception in the Ottoman Intellectuals in the 19th Century", International Conference on Humanities and Educational Research , (Mayıs 2016 ÇİYDEM, E., Özdemir, Y. (2016) "The Modernization (Civizilation) Perception in the Ottoman Intellectuals in the 19th Century", International Conference on Humanities and Educational Research , (Mayıs 2016
2016 Tebliğ/Bildiri SCI/SSCI/AHCI ESCI Scopus
International Conference on Humanities and Educational Research