img
img
Toplam 24178 kayıt

Öğrencilerin İspat Yapabilme Becerilerinin Gelişimine 5E modelinin Etkisi

Link    Küçükbulut, C., Tuna, A. (2020) "Öğrencilerin İspat Yapabilme Becerilerinin Gelişimine 5E modelinin Etkisi", The Journal of International Education Science, 7 (23) pp. 70-82 Link   " data-bs-content-id="YazarBilgi-4144"> Küçükbulut, C., Tuna, A. (2020) "Öğrencilerin İspat Yapabilme Becerilerinin Gelişimine 5E modelinin Etkisi", The Journal of International Education Science, 7 (23) pp. 70-82 Link    Küçükbulut, C., Tuna, A. (2020) "Öğrencilerin İspat Yapabilme Becerilerinin Gelişimine 5E modelinin Etkisi", The Journal of International Education Science, 7 (23) pp. 70-82 Link   
2020 Özgün Makale SCI/SSCI/AHCI ESCI Scopus
The Journal of International Education Science

What Do Teacher Candıdates Know About the Limits of the Sequences?

  Tuna, A., BİBER, A.Ç., Korkmaz, S. (2019) "What Do Teacher Candıdates Know About the Limits of the Sequences?", Journal of Curriculum and Teaching, 8 (3) pp. 132-142   " data-bs-content-id="YazarBilgi-4145"> Tuna, A., BİBER, A.Ç., Korkmaz, S. (2019) "What Do Teacher Candıdates Know About the Limits of the Sequences?", Journal of Curriculum and Teaching, 8 (3) pp. 132-142    Tuna, A., BİBER, A.Ç., Korkmaz, S. (2019) "What Do Teacher Candıdates Know About the Limits of the Sequences?", Journal of Curriculum and Teaching, 8 (3) pp. 132-142   
2019 Özgün Makale SCI/SSCI/AHCI ESCI Scopus
Journal of Curriculum and Teaching

STUDENTS’ DIFFICULTIES IN CONVERTING FRACTIONS TO DECIMAL NUMBERS

BİBER, A.Ç., Tuna, A., Dağdelen, İ. (2019) "STUDENTS’ DIFFICULTIES IN CONVERTING FRACTIONS TO DECIMAL NUMBERS", The Journal of International Education Science), 20 (1) pp. 1-15 [TR Dizin]   BİBER, A.Ç., Tuna, A., Dağdelen, İ. (2019) "STUDENTS’ DIFFICULTIES IN CONVERTING FRACTIONS TO DECIMAL NUMBERS", The Journal of International Education Science), 20 (1) pp. 1-15 [TR Dizin]  
2019 Özgün Makale SCI/SSCI/AHCI ESCI Scopus
The Journal of International Education Science)

Students’xx Levels of Recognition of Parallelogram and of Establishment of Connections.

  BİBER, A.Ç., Tuna, A., Dağdelen, İ., KEPCEOĞLU, İ. (2019) "Students’xx Levels of Recognition of Parallelogram and of Establishment of Connections.", Journal of Curriculum and Teaching, 8 (3) pp. 1-14   " data-bs-content-id="YazarBilgi-4147"> BİBER, A.Ç., Tuna, A., Dağdelen, İ., KEPCEOĞLU, İ. (2019) "Students’xx Levels of Recognition of Parallelogram and of Establishment of Connections.", Journal of Curriculum and Teaching, 8 (3) pp. 1-14    BİBER, A.Ç., Tuna, A., Dağdelen, İ., KEPCEOĞLU, İ. (2019) "Students’xx Levels of Recognition of Parallelogram and of Establishment of Connections.", Journal of Curriculum and Teaching, 8 (3) pp. 1-14   
2019 Özgün Makale SCI/SSCI/AHCI ESCI Scopus
Journal of Curriculum and Teaching

Pedagojik Formasyon Eğitimi alan Matematik Bölümü Mezunu Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Uygulaması Dersi Hakkındaki Görüşleri

   BİBER, A.Ç., Tuna, A. (2015) "Pedagojik Formasyon Eğitimi alan Matematik Bölümü Mezunu Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Uygulaması Dersi Hakkındaki Görüşleri", Başken University Journal Of Education, 2 (2) pp. 131-140 [TR Dizin]    " data-bs-content-id="YazarBilgi-4148"> BİBER, A.Ç., Tuna, A. (2015) "Pedagojik Formasyon Eğitimi alan Matematik Bölümü Mezunu Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Uygulaması Dersi Hakkındaki Görüşleri", Başken University Journal Of Education, 2 (2) pp. 131-140 [TR Dizin]     BİBER, A.Ç., Tuna, A. (2015) "Pedagojik Formasyon Eğitimi alan Matematik Bölümü Mezunu Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Uygulaması Dersi Hakkındaki Görüşleri", Başken University Journal Of Education, 2 (2) pp. 131-140 [TR Dizin]    
2015 Özgün Makale SCI/SSCI/AHCI ESCI Scopus
Başken University Journal Of Education

Sınıf Öğretmen Adaylarının Kümeler Konusundaki Bilgi Düzeyleri

İNCİKABI, L., Tuna, A., BİBER, A.Ç. (2012) "Sınıf Öğretmen Adaylarının Kümeler Konusundaki Bilgi Düzeyleri", Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi, 14 (2) pp. 288-303 [TR Dizin]   İNCİKABI, L., Tuna, A., BİBER, A.Ç. (2012) "Sınıf Öğretmen Adaylarının Kümeler Konusundaki Bilgi Düzeyleri", Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi, 14 (2) pp. 288-303 [TR Dizin]  
2012 Özgün Makale SCI/SSCI/AHCI ESCI Scopus
Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi

The Miscostenciop of Six Grade Secondary School Students of Fractions

ALİUSTAOĞLU, F., Tuna, A., BİBER, A.Ç. (2018) "The Miscostenciop of Six Grade Secondary School Students of Fractions", International Electronic Journal of Elementary Education, 10 (5) pp. 591-599   ALİUSTAOĞLU, F., Tuna, A., BİBER, A.Ç. (2018) "The Miscostenciop of Six Grade Secondary School Students of Fractions", International Electronic Journal of Elementary Education, 10 (5) pp. 591-599  
2018 Özgün Makale SCI/SSCI/AHCI ESCI Scopus
International Electronic Journal of Elementary Education

An Investigation of Critical Thinking Dispositions of Mathematics Teacher Candidates

  BİBER, A.Ç., Tuna, A., İNCİKABI, L. (2013) "An Investigation of Critical Thinking Dispositions of Mathematics Teacher Candidates", Educational Research, (0)   " data-bs-content-id="YazarBilgi-4151"> BİBER, A.Ç., Tuna, A., İNCİKABI, L. (2013) "An Investigation of Critical Thinking Dispositions of Mathematics Teacher Candidates", Educational Research, (0)    BİBER, A.Ç., Tuna, A., İNCİKABI, L. (2013) "An Investigation of Critical Thinking Dispositions of Mathematics Teacher Candidates", Educational Research, (0)   
2013 Özgün Makale SCI/SSCI/AHCI ESCI Scopus
Educational Research

An Analysis of Mathematics Teacher Candidates Logical Thinking Levels

  Tuna, A., BİBER, A.Ç., İNCİKABI, L. (2013) "An Analysis of Mathematics Teacher Candidates Logical Thinking Levels", Journal of Educational and Instructional Studies in the World, (0)   " data-bs-content-id="YazarBilgi-4152"> Tuna, A., BİBER, A.Ç., İNCİKABI, L. (2013) "An Analysis of Mathematics Teacher Candidates Logical Thinking Levels", Journal of Educational and Instructional Studies in the World, (0)    Tuna, A., BİBER, A.Ç., İNCİKABI, L. (2013) "An Analysis of Mathematics Teacher Candidates Logical Thinking Levels", Journal of Educational and Instructional Studies in the World, (0)   
2013 Özgün Makale SCI/SSCI/AHCI ESCI Scopus
Journal of Educational and Instructional Studies in the World

An Analysis of Mathematics Teacher Candidates Critical Thinking Dispositions And Their Logical Thinking Skills

  İNCİKABI, L., Tuna, A., BİBER, A.Ç. (2013) "An Analysis of Mathematics Teacher Candidates Critical Thinking Dispositions And Their Logical Thinking Skills", Journal of International Education Research, (0)   " data-bs-content-id="YazarBilgi-4153"> İNCİKABI, L., Tuna, A., BİBER, A.Ç. (2013) "An Analysis of Mathematics Teacher Candidates Critical Thinking Dispositions And Their Logical Thinking Skills", Journal of International Education Research, (0)    İNCİKABI, L., Tuna, A., BİBER, A.Ç. (2013) "An Analysis of Mathematics Teacher Candidates Critical Thinking Dispositions And Their Logical Thinking Skills", Journal of International Education Research, (0)   
2013 Özgün Makale SCI/SSCI/AHCI ESCI Scopus
Journal of International Education Research

THE INFLUENCE OF THE 5E MODEL ON THE ELIMINATION OF MISCONCEPTIONS ON THE SUBJECT OF TRIGONOMETRY

  Tuna, A. (2013) "THE INFLUENCE OF THE 5E MODEL ON THE ELIMINATION OF MISCONCEPTIONS ON THE SUBJECT OF TRIGONOMETRY", International Journal of Academic Research, 5 (3)   " data-bs-content-id="YazarBilgi-4154"> Tuna, A. (2013) "THE INFLUENCE OF THE 5E MODEL ON THE ELIMINATION OF MISCONCEPTIONS ON THE SUBJECT OF TRIGONOMETRY", International Journal of Academic Research, 5 (3)    Tuna, A. (2013) "THE INFLUENCE OF THE 5E MODEL ON THE ELIMINATION OF MISCONCEPTIONS ON THE SUBJECT OF TRIGONOMETRY", International Journal of Academic Research, 5 (3)   
2013 Özgün Makale SCI/SSCI/AHCI ESCI Scopus
International Journal of Academic Research

Ortaokul Matematik Kitaplarındaki Öğrenme Alanları ve Bloom Taksonomisine Göre Karşılaştırmalı Analizi

Link    BİBER, A.Ç., Tuna, A. (2017) "Ortaokul Matematik Kitaplarındaki Öğrenme Alanları ve Bloom Taksonomisine Göre Karşılaştırmalı Analizi", Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 36 (1) pp. 161-174 [TR Dizin] Link   " data-bs-content-id="YazarBilgi-4155"> BİBER, A.Ç., Tuna, A. (2017) "Ortaokul Matematik Kitaplarındaki Öğrenme Alanları ve Bloom Taksonomisine Göre Karşılaştırmalı Analizi", Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 36 (1) pp. 161-174 [TR Dizin] Link    BİBER, A.Ç., Tuna, A. (2017) "Ortaokul Matematik Kitaplarındaki Öğrenme Alanları ve Bloom Taksonomisine Göre Karşılaştırmalı Analizi", Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 36 (1) pp. 161-174 [TR Dizin] Link   
2017 Özgün Makale SCI/SSCI/AHCI ESCI Scopus
Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi

Türkiye ve Amerika eğitim Sistemlerinin 60 70 Aylıklar İçin Geliştirilen Okul Öncesi Matematik Eğitimi Programı Açısından Karşılaştırılması

   İNCİKABI, L., Tuna, A. (2012) "Türkiye ve Amerika eğitim Sistemlerinin 60 70 Aylıklar İçin Geliştirilen Okul Öncesi Matematik Eğitimi Programı Açısından Karşılaştırılması", Erzincan Eğitim Dergisi, 8 (3) pp. 94-101    " data-bs-content-id="YazarBilgi-4156"> İNCİKABI, L., Tuna, A. (2012) "Türkiye ve Amerika eğitim Sistemlerinin 60 70 Aylıklar İçin Geliştirilen Okul Öncesi Matematik Eğitimi Programı Açısından Karşılaştırılması", Erzincan Eğitim Dergisi, 8 (3) pp. 94-101     İNCİKABI, L., Tuna, A. (2012) "Türkiye ve Amerika eğitim Sistemlerinin 60 70 Aylıklar İçin Geliştirilen Okul Öncesi Matematik Eğitimi Programı Açısından Karşılaştırılması", Erzincan Eğitim Dergisi, 8 (3) pp. 94-101    
2012 Özgün Makale SCI/SSCI/AHCI ESCI Scopus
Erzincan Eğitim Dergisi

Akademik Personel ve Lisansüstü Eğitimi Giriş Sınavı ALES Matematik Sorularının MATH Taksonomisine Göre Analizi

ALİUSTAOĞLU, F., Tuna, A. (2016) "Akademik Personel ve Lisansüstü Eğitimi Giriş Sınavı ALES Matematik Sorularının MATH Taksonomisine Göre Analizi", Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 6 (12) pp. 126-137   ALİUSTAOĞLU, F., Tuna, A. (2016) "Akademik Personel ve Lisansüstü Eğitimi Giriş Sınavı ALES Matematik Sorularının MATH Taksonomisine Göre Analizi", Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 6 (12) pp. 126-137  
2016 Özgün Makale SCI/SSCI/AHCI ESCI Scopus
Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi

Altıncı Sınıf Öğrencilerinin Kümeler Konusunda Kurdukları Problemlerin İncelenmesi

   BİBER, A.Ç., Tuna, A. (2016) "Altıncı Sınıf Öğrencilerinin Kümeler Konusunda Kurdukları Problemlerin İncelenmesi", Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 18 (1) pp. 270-298    " data-bs-content-id="YazarBilgi-4158"> BİBER, A.Ç., Tuna, A. (2016) "Altıncı Sınıf Öğrencilerinin Kümeler Konusunda Kurdukları Problemlerin İncelenmesi", Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 18 (1) pp. 270-298     BİBER, A.Ç., Tuna, A. (2016) "Altıncı Sınıf Öğrencilerinin Kümeler Konusunda Kurdukları Problemlerin İncelenmesi", Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 18 (1) pp. 270-298    
2016 Özgün Makale SCI/SSCI/AHCI ESCI Scopus
Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi

THE INVESTIGATION OF THE LEARNING STYLES OF PRE SERVICE MATHEMATICS TEACHERS BY SOME VARIABLES

  Tuna, A., KAÇAR, A. (2016) "THE INVESTIGATION OF THE LEARNING STYLES OF PRE SERVICE MATHEMATICS TEACHERS BY SOME VARIABLES", International Journal on New Trends in Education & their Implications (IJONTE), 7 (12)   " data-bs-content-id="YazarBilgi-4159"> Tuna, A., KAÇAR, A. (2016) "THE INVESTIGATION OF THE LEARNING STYLES OF PRE SERVICE MATHEMATICS TEACHERS BY SOME VARIABLES", International Journal on New Trends in Education & their Implications (IJONTE), 7 (12)    Tuna, A., KAÇAR, A. (2016) "THE INVESTIGATION OF THE LEARNING STYLES OF PRE SERVICE MATHEMATICS TEACHERS BY SOME VARIABLES", International Journal on New Trends in Education & their Implications (IJONTE), 7 (12)   
2016 Özgün Makale SCI/SSCI/AHCI ESCI Scopus
International Journal on New Trends in Education & their Implications (IJONTE)

Öğrencilerin Kesirler Konusundaki Kavram Yanılgıları ve Bu Yanılgıların Kesir Problemleri Çözümlerine Etkisi

  BİBER, A.Ç., Tuna, A., Aktaş, O. (2013) "Öğrencilerin Kesirler Konusundaki Kavram Yanılgıları ve Bu Yanılgıların Kesir Problemleri Çözümlerine Etkisi", Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, (0)   " data-bs-content-id="YazarBilgi-4160"> BİBER, A.Ç., Tuna, A., Aktaş, O. (2013) "Öğrencilerin Kesirler Konusundaki Kavram Yanılgıları ve Bu Yanılgıların Kesir Problemleri Çözümlerine Etkisi", Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, (0)    BİBER, A.Ç., Tuna, A., Aktaş, O. (2013) "Öğrencilerin Kesirler Konusundaki Kavram Yanılgıları ve Bu Yanılgıların Kesir Problemleri Çözümlerine Etkisi", Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, (0)   
2013 Özgün Makale SCI/SSCI/AHCI ESCI Scopus
Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi

İlköğretim Matematik Öğretmenliği Programına Başlayan Öğrencilerin Lise 2 Matematik Konularındaki Hazır Bulunuşluk Düzeyleri

   Tuna, A., KAÇAR, A. (2005) "İlköğretim Matematik Öğretmenliği Programına Başlayan Öğrencilerin Lise 2 Matematik Konularındaki Hazır Bulunuşluk Düzeyleri", Kastamonu Eğitim Dergisi, (0)    " data-bs-content-id="YazarBilgi-4161"> Tuna, A., KAÇAR, A. (2005) "İlköğretim Matematik Öğretmenliği Programına Başlayan Öğrencilerin Lise 2 Matematik Konularındaki Hazır Bulunuşluk Düzeyleri", Kastamonu Eğitim Dergisi, (0)     Tuna, A., KAÇAR, A. (2005) "İlköğretim Matematik Öğretmenliği Programına Başlayan Öğrencilerin Lise 2 Matematik Konularındaki Hazır Bulunuşluk Düzeyleri", Kastamonu Eğitim Dergisi, (0)    
2005 Özgün Makale SCI/SSCI/AHCI ESCI Scopus
Kastamonu Eğitim Dergisi

The Effect of 5E Learning cycle Model in Teaching Trigonometry on Students Academıc Achıevement and the Permanence of Their Knowledge

  Tuna, A., KAÇAR, A. (2013) "The Effect of 5E Learning cycle Model in Teaching Trigonometry on Students Academıc Achıevement and the Permanence of Their Knowledge", International Journal On New Trends in Education and Their Implications, (0) [TR Dizin]   " data-bs-content-id="YazarBilgi-4162"> Tuna, A., KAÇAR, A. (2013) "The Effect of 5E Learning cycle Model in Teaching Trigonometry on Students Academıc Achıevement and the Permanence of Their Knowledge", International Journal On New Trends in Education and Their Implications, (0) [TR Dizin]    Tuna, A., KAÇAR, A. (2013) "The Effect of 5E Learning cycle Model in Teaching Trigonometry on Students Academıc Achıevement and the Permanence of Their Knowledge", International Journal On New Trends in Education and Their Implications, (0) [TR Dizin]   
2013 Özgün Makale SCI/SSCI/AHCI ESCI Scopus
International Journal On New Trends in Education and Their Implications

A Conceptuonal Analysis Knowledge of Prospective Mathematics Teachers about Degree and Radian

  Tuna, A. (2013) "A Conceptuonal Analysis Knowledge of Prospective Mathematics Teachers about Degree and Radian", World Journal of Education, (0)   " data-bs-content-id="YazarBilgi-4163"> Tuna, A. (2013) "A Conceptuonal Analysis Knowledge of Prospective Mathematics Teachers about Degree and Radian", World Journal of Education, (0)    Tuna, A. (2013) "A Conceptuonal Analysis Knowledge of Prospective Mathematics Teachers about Degree and Radian", World Journal of Education, (0)   
2013 Özgün Makale SCI/SSCI/AHCI ESCI Scopus
World Journal of Education