Türkçe
Türkçe
English
Anasayfa
Gelişmiş Arama
Akademisyen Arama
Yayın Arama
Proje Arama
Fikri Mülkiyet Arama
Ödül Arama
Tez Arama
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Raporlar ve İstatistikler
İletişim
Giriş
Giriş
Yayın Arama
Prof. Dr.
Doç. Dr.
Dr. Öğr. Üyesi
Öğr. Gör. Dr.
Öğr. Gör.
Arş. Gör. Dr.
Arş. Gör.
Diğer
Toplam 24532 kayıt
Preservice Preschool Teacher’s Phenomenological Understanding of Environment: A Projection to Education for Sustainable Development
Link
DOI
Pamuk, D.,
AHİ, B.
(2023) "
Preservice Preschool Teacher’s Phenomenological Understanding of Environment: A Projection to Education for Sustainable Development
",
Journal of Education in Science, Environment and Health (JESEH)
, 9 (3) pp. 224-236
Link
DOI
" data-bs-content-id="YazarBilgi-8159">
Pamuk, D.,
AHİ, B.
(2023) "
Preservice Preschool Teacher’s Phenomenological Understanding of Environment: A Projection to Education for Sustainable Development
",
Journal of Education in Science, Environment and Health (JESEH)
, 9 (3) pp. 224-236
Link
DOI
Pamuk, D.,
AHİ, B.
(2023) "
Preservice Preschool Teacher’s Phenomenological Understanding of Environment: A Projection to Education for Sustainable Development
",
Journal of Education in Science, Environment and Health (JESEH)
, 9 (3) pp. 224-236
Link
DOI
Kurum Bilgileri
Eğitim Fakültesi
Temel Eğitim
Okul Öncesi Eğitimi
Özgeçmiş Sayfası
2023
Özgün Makale
SCI/SSCI/AHCI
ESCI
Scopus
Journal of Education in Science, Environment and Health (JESEH)
II. Meşrutiyet Dönemi Okul Öncesi Eğitim Alanında Pedagojik Yaklaşım ve Etkilenmeler
Link
DOI
ÇİYDEM, E.,
AHİ, B.
(2019) "
II. Meşrutiyet Dönemi Okul Öncesi Eğitim Alanında Pedagojik Yaklaşım ve Etkilenmeler
",
Cumhuriyet Uluslarası Eğitim Dergisi
, 8 (1) pp. 24-43
[TR Dizin]
Link
DOI
" data-bs-content-id="YazarBilgi-8160">
ÇİYDEM, E.,
AHİ, B.
(2019) "
II. Meşrutiyet Dönemi Okul Öncesi Eğitim Alanında Pedagojik Yaklaşım ve Etkilenmeler
",
Cumhuriyet Uluslarası Eğitim Dergisi
, 8 (1) pp. 24-43
[TR Dizin]
Link
DOI
ÇİYDEM, E.,
AHİ, B.
(2019) "
II. Meşrutiyet Dönemi Okul Öncesi Eğitim Alanında Pedagojik Yaklaşım ve Etkilenmeler
",
Cumhuriyet Uluslarası Eğitim Dergisi
, 8 (1) pp. 24-43
[TR Dizin]
Link
DOI
Kurum Bilgileri
Eğitim Fakültesi
Temel Eğitim
Okul Öncesi Eğitimi
Özgeçmiş Sayfası
2019
Özgün Makale
SCI/SSCI/AHCI
ESCI
Scopus
Cumhuriyet Uluslarası Eğitim Dergisi
Forest Schools as a Family Choice: A Narrative Study
DOI
AHİ, B.
, KAYA, G., Pamuk, D. (2022) "
Forest Schools as a Family Choice: A Narrative Study
",
Early Child Development and Care
, 193 (5) pp. 647-660
[SSCI]
DOI
" data-bs-content-id="YazarBilgi-8162">
AHİ, B.
, KAYA, G., Pamuk, D. (2022) "
Forest Schools as a Family Choice: A Narrative Study
",
Early Child Development and Care
, 193 (5) pp. 647-660
[SSCI]
DOI
AHİ, B.
, KAYA, G., Pamuk, D. (2022) "
Forest Schools as a Family Choice: A Narrative Study
",
Early Child Development and Care
, 193 (5) pp. 647-660
[SSCI]
DOI
Kurum Bilgileri
Eğitim Fakültesi
Temel Eğitim
Okul Öncesi Eğitimi
Özgeçmiş Sayfası
2022
Özgün Makale
SCI/SSCI/AHCI
ESCI
Scopus
Early Child Development and Care
Understanding the Initial Stories of Families Preferring Homeschooling:A Narrative Study
Link
DOI
AHİ, B.
, ŞENGİL-AKAR, Ş. (2021) "
Understanding the Initial Stories of Families Preferring Homeschooling:A Narrative Study
",
Education and Urban Society
, 53 (5) pp. 515-535
[SSCI]
Link
DOI
" data-bs-content-id="YazarBilgi-8163">
AHİ, B.
, ŞENGİL-AKAR, Ş. (2021) "
Understanding the Initial Stories of Families Preferring Homeschooling:A Narrative Study
",
Education and Urban Society
, 53 (5) pp. 515-535
[SSCI]
Link
DOI
AHİ, B.
, ŞENGİL-AKAR, Ş. (2021) "
Understanding the Initial Stories of Families Preferring Homeschooling:A Narrative Study
",
Education and Urban Society
, 53 (5) pp. 515-535
[SSCI]
Link
DOI
Kurum Bilgileri
Eğitim Fakültesi
Temel Eğitim
Okul Öncesi Eğitimi
Özgeçmiş Sayfası
2021
Özgün Makale
SCI/SSCI/AHCI
ESCI
Scopus
Education and Urban Society
“Environment is like nature”: Opinions of children attending forest kindergarten about the concept of environment
Link
DOI
AHİ, B.
, Pamuk, D. (2021) "
“Environment is like nature”: Opinions of children attending forest kindergarten about the concept of environment
",
International Electronic Journal of Environmental Education
, 11 (2) pp. 91-110
Link
DOI
" data-bs-content-id="YazarBilgi-8164">
AHİ, B.
, Pamuk, D. (2021) "
“Environment is like nature”: Opinions of children attending forest kindergarten about the concept of environment
",
International Electronic Journal of Environmental Education
, 11 (2) pp. 91-110
Link
DOI
AHİ, B.
, Pamuk, D. (2021) "
“Environment is like nature”: Opinions of children attending forest kindergarten about the concept of environment
",
International Electronic Journal of Environmental Education
, 11 (2) pp. 91-110
Link
DOI
Kurum Bilgileri
Eğitim Fakültesi
Temel Eğitim
Okul Öncesi Eğitimi
Özgeçmiş Sayfası
2021
Özgün Makale
SCI/SSCI/AHCI
ESCI
Scopus
International Electronic Journal of Environmental Education
Eğitim Sisteminden Ahlaki Değerlerin Kazandırılması Yönünde Epistemik İnanç ve Beklentiler
Link
DOI
Tabak, H.,
AHİ, B.
(2020) "
Eğitim Sisteminden Ahlaki Değerlerin Kazandırılması Yönünde Epistemik İnanç ve Beklentiler
",
Kastamonu Eğitim Dergisi
, 28 (2) pp. 1054-1066
[TR Dizin]
Link
DOI
" data-bs-content-id="YazarBilgi-8166">
Tabak, H.,
AHİ, B.
(2020) "
Eğitim Sisteminden Ahlaki Değerlerin Kazandırılması Yönünde Epistemik İnanç ve Beklentiler
",
Kastamonu Eğitim Dergisi
, 28 (2) pp. 1054-1066
[TR Dizin]
Link
DOI
Tabak, H.,
AHİ, B.
(2020) "
Eğitim Sisteminden Ahlaki Değerlerin Kazandırılması Yönünde Epistemik İnanç ve Beklentiler
",
Kastamonu Eğitim Dergisi
, 28 (2) pp. 1054-1066
[TR Dizin]
Link
DOI
Kurum Bilgileri
Eğitim Fakültesi
Temel Eğitim
Okul Öncesi Eğitimi
Özgeçmiş Sayfası
2020
Özgün Makale
SCI/SSCI/AHCI
ESCI
Scopus
Kastamonu Eğitim Dergisi
School closure resulting from a bad school management approach: An early childhood teacher narrative
Link
AHİ, B.
, Tabak, H. (2020) "
School closure resulting from a bad school management approach: An early childhood teacher narrative
",
Southeast Asia Early Childhood Journal
, 9 (2) pp. 82-96
Link
" data-bs-content-id="YazarBilgi-8167">
AHİ, B.
, Tabak, H. (2020) "
School closure resulting from a bad school management approach: An early childhood teacher narrative
",
Southeast Asia Early Childhood Journal
, 9 (2) pp. 82-96
Link
AHİ, B.
, Tabak, H. (2020) "
School closure resulting from a bad school management approach: An early childhood teacher narrative
",
Southeast Asia Early Childhood Journal
, 9 (2) pp. 82-96
Link
Kurum Bilgileri
Eğitim Fakültesi
Temel Eğitim
Okul Öncesi Eğitimi
Özgeçmiş Sayfası
2020
Özgün Makale
SCI/SSCI/AHCI
ESCI
Scopus
Southeast Asia Early Childhood Journal
A Phenomenological Study on the School Concept of the Children Attending the Forest School
Link
DOI
Pamuk, D.,
AHİ, B.
(2019) "
A Phenomenological Study on the School Concept of the Children Attending the Forest School
",
Eğitimde Nitel Araştrımalar Dergisi
, 7 (4) pp. 1-22
[ESCI]
Link
DOI
" data-bs-content-id="YazarBilgi-8170">
Pamuk, D.,
AHİ, B.
(2019) "
A Phenomenological Study on the School Concept of the Children Attending the Forest School
",
Eğitimde Nitel Araştrımalar Dergisi
, 7 (4) pp. 1-22
[ESCI]
Link
DOI
Pamuk, D.,
AHİ, B.
(2019) "
A Phenomenological Study on the School Concept of the Children Attending the Forest School
",
Eğitimde Nitel Araştrımalar Dergisi
, 7 (4) pp. 1-22
[ESCI]
Link
DOI
Kurum Bilgileri
Eğitim Fakültesi
Temel Eğitim
Okul Öncesi Eğitimi
Özgeçmiş Sayfası
2019
Özgün Makale
SCI/SSCI/AHCI
ESCI
Scopus
Eğitimde Nitel Araştrımalar Dergisi
Çocuk Kitaplarında Yer Alan Hayvan Karakterlerine Çevre Eğitimi Açısından Bakış: İçerik Analizi Çalışması
Peker, A.,
AHİ, B.
(2019) "
Çocuk Kitaplarında Yer Alan Hayvan Karakterlerine Çevre Eğitimi Açısından Bakış: İçerik Analizi Çalışması
",
Trakya Eğitim Dergisi
, 9 (2) pp. 287-301
[TR Dizin]
" data-bs-content-id="YazarBilgi-8171">
Peker, A.,
AHİ, B.
(2019) "
Çocuk Kitaplarında Yer Alan Hayvan Karakterlerine Çevre Eğitimi Açısından Bakış: İçerik Analizi Çalışması
",
Trakya Eğitim Dergisi
, 9 (2) pp. 287-301
[TR Dizin]
Peker, A.,
AHİ, B.
(2019) "
Çocuk Kitaplarında Yer Alan Hayvan Karakterlerine Çevre Eğitimi Açısından Bakış: İçerik Analizi Çalışması
",
Trakya Eğitim Dergisi
, 9 (2) pp. 287-301
[TR Dizin]
Kurum Bilgileri
Eğitim Fakültesi
Temel Eğitim
Okul Öncesi Eğitimi
Özgeçmiş Sayfası
2019
Özgün Makale
SCI/SSCI/AHCI
ESCI
Scopus
Trakya Eğitim Dergisi
Exploring Turkish preservice teachers’ mental models of the environment: Are they related to gender and academic level?
Link
DOI
AHİ, B.
, Balcı, S., Alisinanoğlu, F. (2017) "
Exploring Turkish preservice teachers’ mental models of the environment: Are they related to gender and academic level?
",
The Journal of Environmental Education
, 48 (3) pp. 182-195
[SSCI]
Link
DOI
" data-bs-content-id="YazarBilgi-8173">
AHİ, B.
, Balcı, S., Alisinanoğlu, F. (2017) "
Exploring Turkish preservice teachers’ mental models of the environment: Are they related to gender and academic level?
",
The Journal of Environmental Education
, 48 (3) pp. 182-195
[SSCI]
Link
DOI
AHİ, B.
, Balcı, S., Alisinanoğlu, F. (2017) "
Exploring Turkish preservice teachers’ mental models of the environment: Are they related to gender and academic level?
",
The Journal of Environmental Education
, 48 (3) pp. 182-195
[SSCI]
Link
DOI
Kurum Bilgileri
Eğitim Fakültesi
Temel Eğitim
Okul Öncesi Eğitimi
Özgeçmiş Sayfası
2017
Özgün Makale
SCI/SSCI/AHCI
ESCI
Scopus
The Journal of Environmental Education
The worlds of plants in children’s drawings: Color preferences and the effect of age and gender on these preferences
AHİ, B.
(2017) "
The worlds of plants in children’s drawings: Color preferences and the effect of age and gender on these preferences
",
Journal of Baltic Science Education
, 16 (1) pp. 32-32
[SSCI]
" data-bs-content-id="YazarBilgi-8174">
AHİ, B.
(2017) "
The worlds of plants in children’s drawings: Color preferences and the effect of age and gender on these preferences
",
Journal of Baltic Science Education
, 16 (1) pp. 32-32
[SSCI]
AHİ, B.
(2017) "
The worlds of plants in children’s drawings: Color preferences and the effect of age and gender on these preferences
",
Journal of Baltic Science Education
, 16 (1) pp. 32-32
[SSCI]
Kurum Bilgileri
Eğitim Fakültesi
Temel Eğitim
Okul Öncesi Eğitimi
Özgeçmiş Sayfası
2017
Özgün Makale
SCI/SSCI/AHCI
ESCI
Scopus
Journal of Baltic Science Education
Burnumdan Aldığım Nefes Nereye Gidiyor Çocukların Solunum Sistemi Hakkındaki Bilgileri
DOI
AHİ, B.
, Balcı, S. (2017) "
Burnumdan Aldığım Nefes Nereye Gidiyor Çocukların Solunum Sistemi Hakkındaki Bilgileri
",
İlköğretim Online
, 16 (1) pp. 326-341
[TR Dizin]
DOI
" data-bs-content-id="YazarBilgi-8175">
AHİ, B.
, Balcı, S. (2017) "
Burnumdan Aldığım Nefes Nereye Gidiyor Çocukların Solunum Sistemi Hakkındaki Bilgileri
",
İlköğretim Online
, 16 (1) pp. 326-341
[TR Dizin]
DOI
AHİ, B.
, Balcı, S. (2017) "
Burnumdan Aldığım Nefes Nereye Gidiyor Çocukların Solunum Sistemi Hakkındaki Bilgileri
",
İlköğretim Online
, 16 (1) pp. 326-341
[TR Dizin]
DOI
Kurum Bilgileri
Eğitim Fakültesi
Temel Eğitim
Okul Öncesi Eğitimi
Özgeçmiş Sayfası
2017
Özgün Makale
SCI/SSCI/AHCI
ESCI
Scopus
İlköğretim Online
The Effect of Talking Drawings on Five-Year- Old Turkish Children’xxs Mental Models of the Water Cycle
DOI
AHİ, B.
(2017) "
The Effect of Talking Drawings on Five-Year- Old Turkish Children’xxs Mental Models of the Water Cycle
",
International Journal of Environmental Science Education
, 13 (3) pp. 349-367
DOI
" data-bs-content-id="YazarBilgi-8176">
AHİ, B.
(2017) "
The Effect of Talking Drawings on Five-Year- Old Turkish Children’xxs Mental Models of the Water Cycle
",
International Journal of Environmental Science Education
, 13 (3) pp. 349-367
DOI
AHİ, B.
(2017) "
The Effect of Talking Drawings on Five-Year- Old Turkish Children’xxs Mental Models of the Water Cycle
",
International Journal of Environmental Science Education
, 13 (3) pp. 349-367
DOI
Kurum Bilgileri
Eğitim Fakültesi
Temel Eğitim
Okul Öncesi Eğitimi
Özgeçmiş Sayfası
2017
Özgün Makale
SCI/SSCI/AHCI
ESCI
Scopus
International Journal of Environmental Science Education
Ecology and the child: Determination of the knowledge level of children aged four to five about concepts of forest and deforestation
DOI
AHİ, B.
, Balcı, S. (2017) "
Ecology and the child: Determination of the knowledge level of children aged four to five about concepts of forest and deforestation
",
International Research in Geographical and Environmental Education
, 27 (3) pp. 234-249
[ESCI]
DOI
" data-bs-content-id="YazarBilgi-8177">
AHİ, B.
, Balcı, S. (2017) "
Ecology and the child: Determination of the knowledge level of children aged four to five about concepts of forest and deforestation
",
International Research in Geographical and Environmental Education
, 27 (3) pp. 234-249
[ESCI]
DOI
AHİ, B.
, Balcı, S. (2017) "
Ecology and the child: Determination of the knowledge level of children aged four to five about concepts of forest and deforestation
",
International Research in Geographical and Environmental Education
, 27 (3) pp. 234-249
[ESCI]
DOI
Kurum Bilgileri
Eğitim Fakültesi
Temel Eğitim
Okul Öncesi Eğitimi
Özgeçmiş Sayfası
2017
Özgün Makale
SCI/SSCI/AHCI
ESCI
Scopus
International Research in Geographical and Environmental Education
Thinking about digestive system in early childhood A comparative study about biological knowledge
Link
DOI
AHİ, B.
(2017) "
Thinking about digestive system in early childhood A comparative study about biological knowledge
",
Cogent Education
, 4 (1)
[ESCI]
Link
DOI
" data-bs-content-id="YazarBilgi-8178">
AHİ, B.
(2017) "
Thinking about digestive system in early childhood A comparative study about biological knowledge
",
Cogent Education
, 4 (1)
[ESCI]
Link
DOI
AHİ, B.
(2017) "
Thinking about digestive system in early childhood A comparative study about biological knowledge
",
Cogent Education
, 4 (1)
[ESCI]
Link
DOI
Kurum Bilgileri
Eğitim Fakültesi
Temel Eğitim
Okul Öncesi Eğitimi
Özgeçmiş Sayfası
2017
Özgün Makale
SCI/SSCI/AHCI
ESCI
Scopus
Cogent Education
Mind the gap! Differences between parents’ childhood games and their children’s game preferences
Link
DOI
Balcı, S.,
AHİ, B.
(2017) "
Mind the gap! Differences between parents’ childhood games and their children’s game preferences
",
Contemporary Issues in Early Childhood
, 18 (4) pp. 434-442
[ESCI]
Link
DOI
" data-bs-content-id="YazarBilgi-8179">
Balcı, S.,
AHİ, B.
(2017) "
Mind the gap! Differences between parents’ childhood games and their children’s game preferences
",
Contemporary Issues in Early Childhood
, 18 (4) pp. 434-442
[ESCI]
Link
DOI
Balcı, S.,
AHİ, B.
(2017) "
Mind the gap! Differences between parents’ childhood games and their children’s game preferences
",
Contemporary Issues in Early Childhood
, 18 (4) pp. 434-442
[ESCI]
Link
DOI
Kurum Bilgileri
Eğitim Fakültesi
Temel Eğitim
Okul Öncesi Eğitimi
Özgeçmiş Sayfası
2017
Özgün Makale
SCI/SSCI/AHCI
ESCI
Scopus
Contemporary Issues in Early Childhood
Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının Sera Etkisi Hakkındaki Düşünceleri
DOI
AHİ, B.
(2016) "
Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının Sera Etkisi Hakkındaki Düşünceleri
",
Turkish Studies
, 11 (9) pp. 15-30
[TR Dizin]
DOI
" data-bs-content-id="YazarBilgi-8180">
AHİ, B.
(2016) "
Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının Sera Etkisi Hakkındaki Düşünceleri
",
Turkish Studies
, 11 (9) pp. 15-30
[TR Dizin]
DOI
AHİ, B.
(2016) "
Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının Sera Etkisi Hakkındaki Düşünceleri
",
Turkish Studies
, 11 (9) pp. 15-30
[TR Dizin]
DOI
Kurum Bilgileri
Eğitim Fakültesi
Temel Eğitim
Okul Öncesi Eğitimi
Özgeçmiş Sayfası
2016
Özgün Makale
SCI/SSCI/AHCI
ESCI
Scopus
Turkish Studies
İlkokullarda görev yapan öğretmenlerin çevreye yönelik tutumları. Cinsiyet ve mesleki kıdem faktörü.
AHİ, B.
, Özsoy, S. (2015) "
İlkokullarda görev yapan öğretmenlerin çevreye yönelik tutumları. Cinsiyet ve mesleki kıdem faktörü.
",
Kastamonu Eğitim Dergisi
, 23 (1) pp. 31-56
[SCI]
" data-bs-content-id="YazarBilgi-8181">
AHİ, B.
, Özsoy, S. (2015) "
İlkokullarda görev yapan öğretmenlerin çevreye yönelik tutumları. Cinsiyet ve mesleki kıdem faktörü.
",
Kastamonu Eğitim Dergisi
, 23 (1) pp. 31-56
[SCI]
AHİ, B.
, Özsoy, S. (2015) "
İlkokullarda görev yapan öğretmenlerin çevreye yönelik tutumları. Cinsiyet ve mesleki kıdem faktörü.
",
Kastamonu Eğitim Dergisi
, 23 (1) pp. 31-56
[SCI]
Kurum Bilgileri
Eğitim Fakültesi
Temel Eğitim
Okul Öncesi Eğitimi
Özgeçmiş Sayfası
2015
Özgün Makale
SCI/SSCI/AHCI
ESCI
Scopus
Kastamonu Eğitim Dergisi
Flying feathery beaked objects Children s mental models about birds
Link
AHİ, B.
(2016) "
Flying feathery beaked objects Children s mental models about birds
",
International Electronic Journal of Environmental Education
, 6 (1) pp. 1-16
Link
" data-bs-content-id="YazarBilgi-8182">
AHİ, B.
(2016) "
Flying feathery beaked objects Children s mental models about birds
",
International Electronic Journal of Environmental Education
, 6 (1) pp. 1-16
Link
AHİ, B.
(2016) "
Flying feathery beaked objects Children s mental models about birds
",
International Electronic Journal of Environmental Education
, 6 (1) pp. 1-16
Link
Kurum Bilgileri
Eğitim Fakültesi
Temel Eğitim
Okul Öncesi Eğitimi
Özgeçmiş Sayfası
2016
Özgün Makale
SCI/SSCI/AHCI
ESCI
Scopus
International Electronic Journal of Environmental Education
A study to determine the mental models in preschool children s conceptualization of a desert environment
Link
AHİ, B.
(2016) "
A study to determine the mental models in preschool children s conceptualization of a desert environment
",
International Electronic Journal of Elementary Education
, 8 (3) pp. 333-350
Link
" data-bs-content-id="YazarBilgi-8183">
AHİ, B.
(2016) "
A study to determine the mental models in preschool children s conceptualization of a desert environment
",
International Electronic Journal of Elementary Education
, 8 (3) pp. 333-350
Link
AHİ, B.
(2016) "
A study to determine the mental models in preschool children s conceptualization of a desert environment
",
International Electronic Journal of Elementary Education
, 8 (3) pp. 333-350
Link
Kurum Bilgileri
Eğitim Fakültesi
Temel Eğitim
Okul Öncesi Eğitimi
Özgeçmiş Sayfası
2016
Özgün Makale
SCI/SSCI/AHCI
ESCI
Scopus
International Electronic Journal of Elementary Education
«
261
262
263
264
265
266
267
268
269
270
»