img
img
Dr. Öğr. Üyesi Muhammed Said DOĞRU

Dr. Öğr. Üyesi Muhammed Said DOĞRU

  • Araç Rafet Vergili Meslek Yüksekokulu
  • Tıbbi Hizmetler ve Teknikler
  • Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik Programı

Genel Bilgiler

Metrikler

UNIS
Yayın
50
Atıf
93
h-index
6
Proje
7
Scopus
Yayın
9
Atıf
18
h-index
3
Google Scholar
Yayın
29
Atıf
109
h-index
7
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Alınan Eğitimler
Doktora/Sanatta Yeterlilik/Tıpta Uzmanlık, Türkiye, Karadeniz Teknik Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Fen Bilgisi Eğitimi (Dr), 2011, 2017
Yüksek Lisans, Türkiye, Kastamonu Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Fen Bilgisi Öğretmenliği (Yl) (Tezli), 2009, 2011
Lisans, Türkiye, Gazi Üniversitesi, Kastamonu Eğitim Fakültesi, Fen Bilgisi Öğretmenliği Pr., 2005, 2009
Araştırma Alanları
Fen Bilgisi Eğitimi
Yıllara Göre Yayın Sayıları
Yıllara Göre Atıf Sayıları
Doktora/Sanatta Yeterlilik/Tıpta Uzmanlık, Türkiye, Karadeniz Teknik Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Fen Bilgisi Eğitimi (Dr), 2011, 2017
Yüksek Lisans, Türkiye, Kastamonu Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Fen Bilgisi Öğretmenliği (Yl) (Tezli), 2009, 2011
Lisans, Türkiye, Gazi Üniversitesi, Kastamonu Eğitim Fakültesi, Fen Bilgisi Öğretmenliği Pr., 2005, 2009
Muhammed Said DOĞRU, Doktora, Fen bilgisi öğretmen adaylarının mayoz bölünme konusundaki kavram yanılgılarının giderilmesinde bilgisayara dayalı materyallerin etkisi, Karadeniz Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Fen Bilgisi Öğretmenliği, 2017
Muhammed Said DOĞRU, Yüksek Lisans, İlköğretim 8. sınıf öğrencilerinin biyoteknoloji ile ilgili yaklaşımları ve bilgi seviyelerinin ölçülmesi, Kastamonu Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, İlköğretim Ana Bilim Dalı, 2011
Kayıt Yok
Sertifika, Afet Farkındalık Eğitimi, AFET VE ACİL DURUM YÖNETİMİ BAŞKANLIĞI (CBİKO), Türkiye, 19-10-2024, 19-10-2024
Sertifika, İnsan Hakları ve Kamu Denetçiliği Kurumu Bağlamında İyi Yönetim İlkeleri, KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU BAŞDENETÇİLİĞİ, Türkiye, 22-10-2024, 22-10-2024
Sertifika, İnsan Hakları Temelinde İş Yerinde Cinsiyet Eşitliği, ÇALIŞMA VE SOSYAL GÜVENLİK EĞİTİM VE ARAŞTIRMA MERKEZİ BAŞKANLIĞI, Türkiye, 22-10-2024, 22-10-2024
Sertifika, İnsan Hakları Çerçevesinde Etik, KAMU GÖREVLİLERİ ETİK KURULU, Türkiye, 22-10-2024, 22-10-2024
Sertifika, Çevre ve Sıfır Atık, ÇEVRE, ŞEHİRCİLİK VE İKLİM DEĞİŞİKLİĞİ BAKANLIĞI, Türkiye, 11-10-2024, 11-10-2024
Sertifika, Devlet Malını Koruma ve Tasarruf Tedbirleri, VERGİ DENETİM KURULU BAŞKANLIĞI, Türkiye, 14-08-2024, 14-08-2024
Sertifika, Günlük Hayatta Su Verimliliği, Uzaktan Eğitim Kapısı, Türkiye, 30-08-2024, 30-08-2024
Sertifika, Temel İş Sağlığı ve Güvenliği, ELEKTRİK ÜRETİM ANONİM ŞİRKETİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ (CBİKO), Türkiye, 18-03-2023, 18-03-2023
Sertifika, İş Yerinde Stres, TÜRKİYE BİLİMSEL VE TEKNOLOJİK ARAŞTIRMA KURUMU BAŞKANLI, Türkiye, 20-10-2021, 20-10-2021
[UAK] Eğitim Bilimleri Fen Bilgisi Eğitimi Fen Bilgisi Eğitimi
2018-, Doktor Öğretim Üyesi, Tam Zamanlı, Kastamonu Üniversitesi, Araç Rafet Vergili Meslek Yüksekokulu, Tıbbi Hizmetler ve Teknikler Bölümü, Türkiye
2011-2018, Öğretim Görevlisi, Tam Zamanlı, Kastamonu Üniversitesi, Araç Rafet Vergili Meslek Yüksekokulu, Tıbbi Hizmetler ve Teknikler Bölümü, Türkiye
2024-, Bölüm Başkanı, Kastamonu Üniversitesi, Türkiye
2013-2023, Bölüm Başkanı, Kastamonu Üniversitesi, Türkiye
Kayıt Yok
2024-2025, Büro Yönetimi, Ön Lisans
2024-2025, Girişimcilik, Ön Lisans
2024-2025, Yönetici Sekreterliği, Ön Lisans
2024-2025, Tıbbi Dokümantasyon- II, Ön Lisans
2024-2025, Sağlık Mevzuatı, Ön Lisans
2024-2025, Yapay Zeka, Lisans
2023-2024, Sağlık Hizmetlerinde Halkla İlişkiler, Ön Lisans
2023-2024, MESLEK ETİĞİ, Ön Lisans
2023-2024, BİOİSTATİSTİK, Ön Lisans
2023-2024, TIBBİ DOKÜMANTASYON I, Ön Lisans
2022-2023, TIP KÜTÜPHANECİLİĞİ, Ön Lisans
2022-2023, BÜRO YÖNETİMİ, Ön Lisans
2022-2023, SAĞLIK MEVZUATI, Ön Lisans
2022-2023, TIBBİ DOKÜMANTASYON II, Ön Lisans
2022-2023, MESLEK ETİĞİ, Ön Lisans
2022-2023, BİOİSTATİSTİK, Ön Lisans
2022-2023, TIBBİ DOKÜMANTASYON I, Ön Lisans
2021-2022, SAĞLIKTA ARAŞTIRMA TEKNİKLERİ, Ön Lisans
2021-2022, BİYOİSTASTİK, Ön Lisans
2021-2022, GİRİŞİMCİLİK I, Ön Lisans
2021-2022, MESLEK ETİĞİ, Ön Lisans
2021-2022, TIBBİ DOKÜMANTASYON I, Ön Lisans
2020-2021, BİYOİSTASTİK, Ön Lisans
2020-2021, GİRİŞİMCİLİK II, Ön Lisans
2020-2021, GİRİŞİMCİLİK I, Ön Lisans
2020-2021, TIBBİ DOKÜMANTASYON I, Ön Lisans
2020-2021, TIBBİ DOKÜMANTASYON II, Ön Lisans
2020-2021, BÜRO YÖNETİMİ, Ön Lisans
2020-2021, SAĞLIKTA ARAŞTIRMA TEKNİKLERİ, Ön Lisans
2020-2021, GİRİŞİMCİLİK I, Ön Lisans
2020-2021, BİOİSTATİSTİK, Ön Lisans
2020-2021, ANATOMİ, Ön Lisans
2019-2020, BÜRO YÖNETİMİ, Ön Lisans
2019-2020, GİRİŞİMCİLİK II, Ön Lisans
2019-2020, TIBBİ DOKÜMANTASYON II, Ön Lisans
2019-2020, TIBBİ DOKÜMANTASYON I, Ön Lisans
2019-2020, GİRİŞİMCİLİK I, Ön Lisans
2019-2020, MESLEKİ YABANCI DİL I, Ön Lisans
2019-2020, ANATOMİ, Ön Lisans
2019-2020, Dosyalama ve Arşivleme Teknikleri, Ön Lisans
2018-2019, MESLEK ETİĞİ, Ön Lisans
2018-2019, SAĞLIKTA ARAŞTIRMA TEKNİKLERİ, Ön Lisans
2018-2019, BİYOİSTASTİK, Ön Lisans
2018-2019, TIBBİ DOKÜMANTASYON I, Ön Lisans
2018-2019, GİRİŞİMCİLİK I, Ön Lisans
2017-2018, FİZYOLOJİ, Ön Lisans
2017-2018, SAĞLIKTA ARAŞTIRMA TEKNİKLERİ, Ön Lisans
2017-2018, BİYOİSTASTİK, Ön Lisans
2017-2018, TIBBİ DOKÜMANTASYON I, Ön Lisans
2016-2017, TIBBİ DOKÜMANTASYON II, Ön Lisans
2016-2017, TIP KÜTÜPHANECİLİĞİ, Ön Lisans
2016-2017, SAĞLIKTA ARAŞTIRMA TEKNİKLERİ, Ön Lisans
2016-2017, BİYOİSTASTİK, Ön Lisans
2016-2017, TIBBİ DOKÜMANTASYON I, Ön Lisans
2015-2016, GİRİŞİMCİLİK II, Ön Lisans
2015-2016, GİRİŞİMCİLİK I, Ön Lisans
2015-2016, BİYOİSTASTİK, Ön Lisans
2015-2016, TIBBİ DOKÜMANTASYON I, Ön Lisans
2014-2015, SAĞLIKTA ARAŞTIRMA TEKNİKLERİ, Ön Lisans
2014-2015, TIP KÜTÜPHANECİLİĞİ, Ön Lisans
2014-2015, TIBBİ DOKÜMANTASYON II, Ön Lisans
2014-2015, TIBBİ DOKÜMANTASYON I, Ön Lisans
2014-2015, BİYOİSTASTİK, Ön Lisans
2013-2014, TIBBİ DOKÜMANTASYON II, Ön Lisans
2013-2014, BİYOİSTASTİK, Ön Lisans
2013-2014, TIBBİ DOKÜMANTASYON I, Ön Lisans
Girişimcilik, Ön Lisans
Girişimcilik, Ön Lisans
Yurtdışı, Gürcistan, Tiflis, Ivane Javakhishvili Tbilisi State University, 06-2025, 06-2025
ChatGPT as a Virtual Laboratory Teaching Assistant in Undergraduate Biology Diğer ulusal kamu veya özel kuruluşlar tarafından desteklenen bilimsel araştırma projeleri: Yürütücü , 2025-2025  
AI-Supported Analysis of New Nationalism’s Impact on International Student Participation in Science Education Birleşmiş Milletler, Dünya Bankası, UNESCO, Avrupa Birliği ve Avrupa Konseyi Destekli Proje: Yürütücü , 2025-2025  
Sürdürülebilir Kalkınma Eğitiminde STEAM'in Rolü Diğer ulusal kamu veya özel kuruluşlar tarafından desteklenen bilimsel araştırma projeleri: Eğitmen , 2025-2025  
Tıbbi Sekreterlik Mesleği İle İlgili Nitel Bir Araştırma Tübitak: Danışman , 2022-2023  
Tıbbi Dokümantasyon Ve Sekreterlik Öğrencilerine Verilen İlk Yardım, Kalp Masajı Eğitiminin Test Edilmes Tübitak: Danışman , 2022-2023  
TÜBİTAK 2237-B Akademik Düzeyde Bilimsel Araştırma Projesi Hazırlama Eğitimi Diğer ulusal kamu veya özel kuruluşlar tarafından desteklenen bilimsel araştırma projeleri: Bursiyer , 2018-2018  
BİLGİSAYAR DESTEKLİ ÖĞRETİM MATERYALLERİNİN İLKÖĞRETİM SEKİZİNCİ SINIF ÖĞRENCİLERİNİN HÜCRE BÖLÜNMELERİ VE KALITIM ÜNİTESİNDE YER ALAN TEMEL KAVRAMLARI ANLAMA DÜZEYLERİ ÜZERİNDEKİ ETKİSİ BAP Proje: Araştırmacı , 2013-2016  
Kayıt Yok
Doğru, M.S., Faulconer, E.K. (2025) "ChatGPT as a Virtual Laboratory Teaching Assistant in Undergraduate BiologyResearch in Science Education", Research in Science Education, (0) [SSCI]   
Doğru, M.S., Yüzbaşıoğlu, F., Arpacı, İ. (2025) "A bibliometric trend analysis of augmented reality in STEM education", Innovations in Education and Teaching International, 0 (1) [SSCI] Link DOI     
Doğru, M.S., Yüzbaşıoğlu, F. (2025) "Investigation of Pre-Service Science Teachers’ Social Media Usage Preferences:", Creativity. Theories – Research - Applications, 12 (1) pp. 21-47 Link DOI     
Doğru, M.S., Faulconer, E.K. (2025) "ChatGPT as a Virtual Laboratory Teaching Assistant in Undergraduate Biology", Research in Science Education, 0 (1) [SCI] DOI  
Doğru, M.S. (2023) "ARTIFICIAL INTELLIGENCE (CHATGPT) ON SCIENCE EDUCATION: REVIEW AND RECOMMENDATIONS FOR CURRICULUM UPDATE", Educational, 0 (0) p. 129  
Doğru, M.S., Yüzbaşıoğlu, F. (2023) "Examining Students’ Thoughts on Climate Change in the Context of Basic Concept", Research on Education and Psychology, 7 (2) pp. 300-313 DOI    
Doğru, M.S. (2023) "Integration of STEM Education to Humanities: Examining Interdisciplinary Links in Basic Chemistry Course According to Student Views", Research on Education and Psychology, 7 (2) pp. 128-139 DOI    
Doğru, M.S., Yüzbaşıoğlu, F., Arpacı, İ. (2023) "The Effect of Interactive Videos Enhanced with Pop-up Questions on Teacher Candidates’ Learning Performance in Science", Research in Science & Technological Education, 43 (1) pp. 312-327 [SSCI] DOI     
Doğru, M.S., Kurnaz, M.A. (2023) "Students' contextualizing knowledge on the mirage incident, reflection and refraction: a case study", Physics Education, 58 (6) pp. 1-14 DOI     
Doğru, M.S. (2023) "ChatGPT - Science Education and Instruction Reshapes Management", Online Science Education Journal, 8 (1) pp. 12-21 Link   
Doğru, M.S., Özsevgeç, L.C. (2023) "Comparison of Effects of Computer-Based Instructional Support on Academic Achievement of University Students Regarding Meiosis", The American Biology Teacher, 85 (5) pp. 259-264 [SCI] DOI    
Doğru, M.S., Yüzbaşıoğlu, F. (2023) "Science Teachers’ Perceptions of Social Media Platforms: An Exploration of Educational Instagram Pages", Research Square Platform LLC, (0) pp. 1-17 DOI   
Arpacı, İ., Doğru, M.S., Kanj, H., Ali, N., Bahari, M. (2023) "An experimental study on the effectiveness of a STEAM-based learning module in science education", Sustainability, 15 (8) pp. 1-12 [SSCI] Link DOI     
Doğru, M.S. (2022) "Fen Bilgisi Eğitiminde Dramanın Kullanımına İlişkin Öğretmen Adaylarının Görüşleri", Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 19 (3) pp. 1163-1176 [TR Dizin] Link DOI   
Doğru, M.S. (2022) "Conceptual Knowledge, Experiences, and Sources of Information Secondary School Students Have About Owls", Science Education International, 33 (1) pp. 50-55 Link DOI    
Doğru, M.S. (2021) "Conceptual Difficulties Encountered By Science Teacher Candidates In Static Electricity", European Journal of Science and Technology, 31 (1) pp. 957-967 [TR Dizin] Link DOI   
Doğru, M.S., Yüzbaşıoğlu, F. (2021) "Distance STEM Educators Perceptions of Teachers’ Role", Journal of Education in Science Environment and Health, 7 (4) pp. 329-338 Link DOI   
Doğru, M.S., Demirbaş, İ. (2021) "The Relationship Between Perceptions of Multicultural Competence and Democratic Values: Examining Science Teachers Working with International Students", Journal of Intrenational Students, 11 (1) pp. 24-40 [ESCI] DOI     
Doğru, M.S., Demirbaş, İ. (2020) "Ortaokul Öğrencilerinin Elektrik ve Yenilenebilir Enerji Kaynakları Hakkındaki Düşüncüleri Arasındaki Bağlantının İncelenmesi", Turkish Studies-Educational Sciences, 15 (6) pp. 4151-4167 [TR Dizin] DOI   
Doğru, M.S., İmalı, H. (2020) "OPINIONS OF SCIENCE TEACHERS ABOUT THE USE OF ANALOGY AND ANALOGIES ON SOME ISSUES", Theory and Research in Educational Sciences II, 0 (0) p. 77  
Doğru, M.S., Özsevgeç, L.C. (2018) "Biology Subjects Which the Teacher Candidates Have Difficulties in Learning and Leading Reasons", European Journal of Education Studies, 5 (5) pp. 221-232 Link DOI   
Özsevgeç, L.C., Çiçek, N., Doğru, M.S. (2018) "Internet Usage Purposes of Primary School Students: The Case Study of Erzurum Province, Turkey", European Journal of Education Studies, 5 (4) pp. 238-247 Link DOI   
Öztürk, İ., Doğru, M.S. (2025) "Exploring Biodiversity and Ecosystem Complexity Through AI and Immersive Technologies in Middle-Level Learning Contexts", EUROBiG25 Meeting – Pan‑European Biogeodynamics Network , Bratislava, Slovakya, (Haziran 2025
Kılıç, M.S., Doğru, M.S. (2025) "3d Artırılmış Gerçeklik ile Hava Kirliliği: Öğrenciler İçin İnteraktif Bir Yaklaşım /", 5. Uluslararası Fen, Matematik, Girişimcilik ve Teknoloji Eğitimi Kongresi (FMGTEK 2025) , Balıkesir, Türkiye, (Mayıs 2025
Kılıç, M.S., Doğru, M.S. (2025) "6. Sınıf Fen Bilimleri Dersi Elektrik İletkenliği Konusunda Yapay Zeka Kullanımına Yönelik Öğrenci Görüşleri", 5. Uluslararası Fen, Matematik, Girişimcilik ve Teknoloji Eğitimi Kongresi (FMGTEK 2025) , Balıkesir, Türkiye, (Mayıs 2025
Doğru, M.S., Kılıç, M.S. (2025) "Artırılmış Gerçeklik Destekli Eğitim Yoluyla Ortaokul Öğrencilerinin İklim Değişikliği Konusundaki Kavram Yanılgılarının Giderilmesi", 5. Uluslararası Fen, Matematik, Girişimcilik ve Teknoloji Eğitimi Kongresi (FMGTEK 2025) , Balıkesir, Türkiye, (Mayıs 2025
Kılıç, M.S., Doğru, M.S. (2025) "Üniversitelerde Kişiselleştirilmiş Öğrenme ve İnovatif Öğretim Yaklaşımları: Yapay Zekâ Destekli Fen Eğitimi", TÜRKİYE’DE YÜKSEKÖĞRETİMİN YENİDEN YAPILANDIRILMASI: YENİLİKLER, SORUNLAR VE ÇÖZÜM ÖNERİLERİ KONGRESİ , Ankara, Türkiye, (Mayıs 2025
Doğru, M.S., Kılıç, M.S. (2025) "Yıldızların Ötesinde: Artırılmış Gerçekliğin Ortaokul Öğrencilerin Astronomi Öğrenimi Üzerindeki Etkisini Keşfetme", 5. Uluslararası Fen, Matematik, Girişimcilik ve Teknoloji Eğitimi Kongresi (FMGTEK 2025) , Balıkesir, Türkiye, (Mayıs 2025
Doğru, M.S. (2024) "Improving Conceptual Understanding of Solutions with Computer Simulations: A Case Study Examination", 1 st International Optimum Science Conference 2024 , (pp. 46-50), İzmir, Türkiye, (Aralık 2024 
Doğru, M.S. (2024) "Fen Aktiviteleri Yoluyla Öğretmen Adaylarının STEAM Eğitimi Ve Sürdürülebilir Kalkınma Için Eğitim Alanındaki Profesyonelliklerinin Desteklenmesi Üzerine Bir Değerlendirme", ULUSAL FEN BİLİMLERİ VE MATEMATİK EĞİTİMİ KONGRESİ (UFBMEK 2024) , Edirne, Türkiye, (Eylül 2024
Doğru, M.S. (2024) "Öğrencilere Yönelik Karma Öğrenme ve Dijital Araçlarla Sürdürülebilir Kalkınma Eğitimi: Örnek Vakalarla İnceleme", ULUSAL FEN BİLİMLERİ VE MATEMATİK EĞİTİMİ KONGRESİ (UFBMEK 2024) , Edirne, Türkiye, (Eylül 2024
Doğru, M.S., Demirbaş, İ. (2024) "Öğretmenlerinin Sürdürülebilir Kalkınma Eğitimi (SKE) Becerilerine İlişkin Algıları ve Becerilerin Uygulanması Arasındaki İlişki", ULUSAL FEN BİLİMLERİ VE MATEMATİK EĞİTİMİ KONGRESİ (UFBMEK 2024) , Edirne, Türkiye, (Eylül 2024
Doğru, M.S., Ünal, A. (2021) "Ortaokul Öğrencilerinin Çevreye Yönelik Tutumları", Birinci Uluslararası Sosyal Bilimler Kongresi , (pp. 136), Ankara, Türkiye, (Şubat 2021
Doğru, M.S. (2021) "Öğretmen Adaylarının Sürdürülebilir Bir Gelecek İçin Çevre Okuryazarlıklarının Çok Boyutlu Olarak İncelenmesi", Birinci Uluslararası Sosyal Bilimler Kongresi , (pp. 134), Ankara, Türkiye, (Şubat 2021
Doğru, M.S. (2020) "A COMPILATION ON THE COMPETENCES OF SCIENCE TEACHERS", 8.ULUSLARARASI SOSYAL BEŞERİ VE EĞİTİM BİLİMLERİ KONGRESİ , (pp. 317-325), İstanbul, Türkiye, (Aralık 2020
İmalı, H., Doğru, M.S. (2020) "INVESTİGATİON OF SCİENCE EDUCATİON İN TERMS OF MULTİCULTURALİSM", 8.ULUSLARARASI SOSYAL BEŞERİ VE EĞİTİM BİLİMLERİ KONGRESİ , (pp. 326-334), İstanbul, Türkiye, (Aralık 2020
Doğru, M.S., Demirbaş, İ. (2019) "Topluma Hizmet Uygulamaları Dersinin Çeşitli Değişkenler Bağlamında İncelenmesi", 2nd International Congress On New Horizons In Education and Social Sciences (ICES-2019) Proceedings, June 18-19, 2019 – Istanbul/ TURKEY , (pp. 161-166), İstanbul, Türkiye, (Eylül 2019 
Doğru, M.S., Özsevgeç, L.C. (2018) "Biyoloji Konularının Öğrenilmesinde Karşılaşılan Zorluklar ve Bu Kavramların Öğrenilememe Nedenleri", 3rd Eurasian Conference on Language and Social Sciences (ECLSS 2018) , (pp. 36-37), Antalya, Türkiye, (Temmuz 2018
Özsevgeç, L.C., Çiçek, N., Doğru, M.S. (2018) "İlkokul Öğrencilerinin İnternet Kullanım Amaçları: Erzurum İli Örneği", 3rd Eurasian Conference on Language and Social Sciences (ECLSS 2018) , (pp. 34-35), Antalya, Türkiye, (Temmuz 2018
Doğru, M.S., Özsevgeç, L.C. (2015) "The Effect of 3 Dimensional Computer-Based Material About Learning The Concept of Meiosis", II. International Dynamic, Explorative, and Active Learning (IDEAL) conference (2015) , (pp. 151-152), Amasya, Türkiye, (Aralık 2015
Doğru, M.S., Balaban, H., Saka, A., Özsevgeç, L.C. (2014) "İköğretim 8. Sınıf Öğrencilerinin Azot Döngüsü Konusu İle İlgili Kavram Yanılgılarını Gidermede REACT Modelinin Etkisi Üzerine Bir Araştırma", I. EURASIAN EDUCATIONAL RESEARCH CONGRESS , (pp. 332), İstanbul, Türkiye, (Mayıs 2014
Doğru, M.S., İmalı, H. (2012) "İlköğretim I. Kademe Öğrencilerinin Hayat Bilgisi Konularını Anlamada Soyut Kavramların Etkisi Üzerine Bir Araştırma", 11. ULUSAL SINIF ÖĞRETMENLİĞİ EĞİTİMİ SEMPOZYUMU , (pp. 147), Rize, Türkiye, (Mayıs 2012
Doğru, M.S., Yılmaz, H. (2011) "Fen Bilgisi Öğretmenlerinin Bazı Alt Basamaklarda Eğitim Standartlarını Karşılayabilme Düzeylerinin Araştırılması", Uluslararası Türk Kültür Coğrafyasında Eğitim Bilimleri Araştırmaları Sempozyumu , (pp. 86), Sinop, Türkiye, (Ekim 2011
Kayıt Yok
Doğru, M.S. (2024) "A Perspective on Different Opportunities and Challenges in Using Artificial Intelligence in Science Education", Kitap: Fen Bilgisi Araştırmalarında Güncel Çalışmalar, Ankara/Türkiye : BİDGE Yayınları, Bölüm Sayfaları: 287 / 308, ISBN: 978-625-372-421-4 
Doğru, M.S. (2024) "The Role of Artificial Intelligence In The Examination of Some General Anatomy Concepts As A Scientific Research Source: ChatGPT Example", Kitap: Recent Researches in Education Sciences-2024, Lyon/Fransa : Livre de Lyon, Bölüm Sayfaları: 299 / 314, ISBN: 978-2-38236-775-9 
Doğru, M.S. (2024) "Artificial Intelligence Ethics for Science Students: An Examination of The Role of Online Education", Kitap: Recent Researches in Education Sciences-2024, Lyon/Fransa : Livre de Lyon, Bölüm Sayfaları: 63 / 80, ISBN: 978-2-38236-775-9 
Doğru, M.S. (2023) "ARTIFICIAL INTELLIGENCE (CHATGPT) ON SCIENCE EDUCATION: REVIEW AND RECOMMENDATIONS FOR CURRICULUM UPDATE", Kitap: International Theory, Research and Reviews in Educational Sciences, Ankara/Türkiye : Serüven Publishing, Bölüm Sayfaları: 129 / 146, ISBN: 978-625-6760-13-4 
Doğru, M.S. (2020) "BÖLÜM 1 ÖĞRENCİLERİN BİYOTEKNOLOJİ İLE İLGİLİ YAKLAŞIMLARI VE BİLGİ SEVİYELERİNİN ÖLÇÜLMESİ", Kitap: BÖLÜM 1 ÖĞRENCİLERİN BİYOTEKNOLOJİ İLE İLGİLİ YAKLAŞIMLARI VE BİLGİ SEVİYELERİNİN ÖLÇÜLMESİ, Türkiye : , Bölüm Sayfaları: 3 / 30, ISBN: 978-625-7139-49-6 
Doğru, M.S., Aydın, S. (2020) "ÖĞRENCİLERİN BİYOTEKNOLOJİ İLE İLGİLİ YAKLAŞIMLARIVE BİLGİ SEVİYELERİNİN ÖLÇÜLMESİ", Kitap: BİLİMİN DOĞASI ÜZERİNE BİR İNCELEME, Ankara/Türkiye : Iksad Publications, Bölüm Sayfaları: 3 / 30, ISBN: 978-625-7139-49-6  
Doğru, M.S., İmalı, H. (2020) "OPINIONS OF SCIENCE TEACHERS ABOUT THE USE OFANALOGY AND ANALOGIES ON SOME ISSUES", Kitap: Theory and Research in Educational Sciences II, Ankara/Türkiye : Gece Publishing, Bölüm Sayfaları: 77 / 88, ISBN: 978-625-7319-04-1 
Kayıt Yok
(Uluslararası - Kitap) BİLİMİN DOĞASI ÜZERİNE BİR İNCELEME, 2020, Editör
(Uluslararası - Bilimsel Dergi) Interactive Learning Environments, 2025
(Uluslararası - Bilimsel Dergi) Education and Information Technologies, 2025
(Uluslararası - Bilimsel Dergi) Interactive Learning Environments, 2025
(Uluslararası - Bilimsel Dergi) Innovations in Education and Teaching International, 2025
(Uluslararası - Bilimsel Dergi) Interactive Learning Environments, 2025
(Uluslararası - Bilimsel Dergi) Interactive Learning Environments, 2025
(Uluslararası - Bilimsel Dergi) Education and Information Technologies, 2025
(Ulusal - Bilimsel Dergi) Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2025
(Uluslararası - Bilimsel Dergi) Innovations in Education and Teaching International, 2025
(Uluslararası - Bilimsel Dergi) Discover Education, 2025
(Uluslararası - Bilimsel Dergi) Cogent Education, 2025
(Ulusal - Bilimsel Dergi) Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2025
(Uluslararası - Bilimsel Dergi) Interactive Learning Environments, 2024
(Uluslararası - Bilimsel Dergi) Interactive Learning Environments, 2024
(Uluslararası - Bilimsel Dergi) International Journal of Technology in Education, 2024
(Uluslararası - Bilimsel Dergi) Education and Information Technologies, 2024
(Uluslararası - Bilimsel Dergi) Education and Information Technologies, 2024
(Uluslararası - Bilimsel Dergi) Education and Information Technologies, 2024
(Uluslararası - Bilimsel Dergi) Interactive Learning Environments, 2024
(Uluslararası - Bilimsel Dergi) Interactive Learning Environments, 2024
(Uluslararası - Bilimsel Dergi) Interactive Learning Environments, 2024
(Ulusal - Bilimsel Dergi) International Journal of 3D Printing Technologies and Digital Industry, 2024
(Uluslararası - Bilimsel Dergi) Participatory Educational Research, 2024
(Ulusal - Bilimsel Dergi) International Journal of 3D Printing Technologies and Digital Industry, 2024
(Uluslararası - Bilimsel Dergi) Education and Information Technologies, 2023
(Uluslararası - Bilimsel Dergi) Education and Information Technologies, 2023
(Uluslararası - Bilimsel Dergi) Education and Information Technologies, 2023
(Uluslararası - Bilimsel Dergi) Participatory Educational Research, 2022
(Ulusal - Bilimsel Dergi) Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2021
Danışman, The 3rd International Conference on Foundation and Large Language Models (FLLM2025), 25-28 November, 2025, 2025-2025
Üye, The 2nd International Conference on Foundation and Large Language Models (FLLM2024), 2024-2024
Üye, The International Symposium on Foundation and Large Language Models (FLLM2023) 21-24 November, 2023 | Abu Dhabi, UAE Colocated with, 2023-2023
Kayıt Yok
Atıflar
Atıf Sayılarına Göre Yayınlar
A: SCI/SSCI/AHCI, B: ESCI, C: Scopus, D: Uluslararası Alan Index, E: Diğer Uluslararası, F: TR Dizin, G: Uluslararası Kitap, H: Ulusal Kitap, I: Diğer Ulusal, J: Toplam
Sıra Yayın A B C D E F G H I J
1 The Relationship Between Perceptions of Multicultural Competence and Democratic Values: Examining Science Teachers Working with International Students 1 1 2 3 8 1 1 0 0 17
2 An experimental study on the effectiveness of a STEAM-based learning module in science education 1 0 2 1 6 0 0 0 1 11
3 Conceptual Difficulties Encountered By Science Teacher Candidates In Static Electricity 0 0 0 3 4 1 1 0 2 11
4 Biology Subjects Which the Teacher Candidates Have Difficulties in Learning and Leading Reasons 0 0 0 3 4 1 0 0 2 10
5 ChatGPT - Science Education and Instruction Reshapes Management 0 0 2 1 2 3 0 0 0 8
6 Comparison of Effects of Computer-Based Instructional Support on Academic Achievement of University Students Regarding Meiosis 4 0 0 1 0 1 0 0 0 6
7 The Effect of Interactive Videos Enhanced with Pop-up Questions on Teacher Candidates’ Learning Performance in Science 5 0 1 0 0 0 0 0 0 6
8 Conceptual Knowledge, Experiences, and Sources of Information Secondary School Students Have About Owls 0 0 0 1 2 1 0 0 1 5
9 Distance STEM Educators Perceptions of Teachers’ Role 1 0 0 1 0 1 1 0 1 5
10 Students' contextualizing knowledge on the mirage incident, reflection and refraction: a case study 0 0 1 2 1 1 0 0 0 5
11 Ortaokul Öğrencilerinin Elektrik ve Yenilenebilir Enerji Kaynakları Hakkındaki Düşüncüleri Arasındaki Bağlantının İncelenmesi 0 0 0 2 0 0 0 0 1 3
12 A bibliometric trend analysis of augmented reality in STEM education 1 0 0 0 1 0 0 0 0 2
13 Examining Students’ Thoughts on Climate Change in the Context of Basic Concept 0 0 0 2 0 0 0 0 0 2
14 Internet Usage Purposes of Primary School Students: The Case Study of Erzurum Province, Turkey 0 0 0 1 0 0 0 0 0 1
15 Topluma Hizmet Uygulamaları Dersinin Çeşitli Değişkenler Bağlamında İncelenmesi 0 0 0 0 1 0 0 0 0 1
(2025) "SSCI Makale Yayını Teşvik Ödülü" TÜBİTAK
(2025) "Teşekkür Belgesi" TÜBİTAK
(2023) "SSCI Makale Yayını Teşvik Ödülü" TÜBİTAK
Kayıt Yok
Kayıt Yok
Kayıt Yok
Birlikte çalışılan kişi Aktif Dönem Çalışma Sayısı
Lale Cerrah Özsevgeç
Trabzon Üniversitesi
2014 - 2023 7
Kastamonu Üniversitesi
2025 5
Fatih Yüzbaşıoğlu
İstanbul Kültür Üniversitesi
2023 - 2025 5
Hamit İmalı
-
2012 - 2020 4
Kastamonu Üniversitesi
2019 - 2024 3
İbrahim Arpacı
Bandırma Onyedi Eylül Üniversitesi
2023 - 2025 3
Emily K. Faulconer
Monash University (Australia)
2025 2
M Said DOĞRU
-
2020 - 2023 2
Numan Çiçek
-
2018 2
-
2023 1
-
2021 1
Arzu Saka
-
2014 1
Haluk Yılmaz
Kastamonu Üniversitesi
2011 1
Hülya Balaban
-
2014 1
Seyit Aydın
Ankara Yıldırım Beyazıt Üniversitesi
2020 1
İbrahim Öztürk
-
2025 1
Fatih Yüzbaşıoğlu
-
2021 1
Hasan Kanj
-
2023 1
İbrahim Demirbaş
-
2020 1
Mahadi Bahari
-
2023 1
Nawaf Ali
-
2023 1
2025 için Puan Bazlı Sıralamalar
Sıra (Araştırma Alanı İçinde)
155.
79052 araştırmacı içinde
Sıra (Temel Alan İçinde)
67.
10820 araştırmacı içinde
Sıra (Bilim Alanı İçinde)
8.
494 araştırmacı içinde
Alan Adı Alandaki Toplam Öğretim Elemanı Sayısı
TÜBİTAK Araştırma Alanı Sosyal Bilimler 79052
YÖKSİS Temel Alan Eğitim Bilimleri Temel Alanı 10820
YÖKSİS Bilim Alanı Fen Bilgisi Eğitimi 494
Anahtar Kelimeler Fen Bilgisi Eğitimi
Performans Kriteri 2015 2016 2017 2018 2019 2020 2021 2022 2023 2024 2025
Ağırlıklı Puan 5 0 0 50 10 115 65 30 269 136 142
Sıra (Araştırma Alanı İçinde) 479 . - - 493 . 543 . 428 . 559 . 612 . 332 . 421 . 155 .
Sıra (Temel Alan İçinde) 311 . - - 286 . 326 . 224 . 334 . 340 . 140 . 227 . 67 .
Sıra (Bilim Alanı İçinde) 103 . - - 88 . 89 . 53 . 88 . 94 . 22 . 52 . 8 .
Sıra (Anahtar Kelime (1)) 91 . - - 76 . 82 . 43 . 69 . 78 . 19 . 38 . 5 .
Toplam Yayın 1 0 0 4 1 5 5 2 9 7 9
Toplam Makale 0 0 0 2 0 1 3 2 8 0 3
Toplam Kitap 0 0 0 0 0 2 0 0 1 3 0
Toplam Bildiri 1 0 0 2 1 2 2 0 0 4 6
Makale (SCI) 0 0 0 0 0 0 0 0 3 0 2
Makale (Uluslararası) 0 0 0 2 0 0 2 1 4 0 1
Makale (Ulusal) 0 0 0 0 0 1 1 1 1 0 0
Kitap Yazarlığı 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
Kitap Bölümü Yazarlığı 0 0 0 0 0 2 0 0 1 3 0
Bildiri (Uluslararası) 1 0 0 2 1 2 2 0 0 1 5
Bildiri (Ulusal) 0 0 0 0 0 0 0 0 0 3 1
Atıfları ve Metrikleri
Atıfları ve Metrikleri