img

Dr. Öğr. Üyesi Muhammed Said DOĞRU

  • Araç Rafet Vergili Meslek Yüksekokulu Müdürlüğü
  • Tıbbi Hizmetler ve Teknikler Bölümü
  • Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik Programı

Genel Bilgiler

Metrikler

UNIS
Yayın
30
Atıf
20
h-index
3
Proje
3
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Alınan Eğitimler
Lisans, Türkiye, Gazi Üniversitesi, Kastamonu Eğitim Fakültesi, Fen Bilgisi Öğretmenliği Pr., 2005, 2009
Yüksek Lisans, Türkiye, Kastamonu Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Fen Bilgisi Öğretmenliği (Yl) (Tezli), 2009, 2011
Doktora/Sanatta Yeterlilik/Tıpta Uzmanlık, Türkiye, Karadeniz Teknik Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Fen Bilgisi Eğitimi (Dr), 2011, 2017
Araştırma Alanları
Fen Bilgisi Eğitimi
Yıllara Göre Yayın Sayıları
Yıllara Göre Atıf Sayıları
Doktora/Sanatta Yeterlilik/Tıpta Uzmanlık, Türkiye, Karadeniz Teknik Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Fen Bilgisi Eğitimi (Dr), 2011, 2017
Yüksek Lisans, Türkiye, Kastamonu Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Fen Bilgisi Öğretmenliği (Yl) (Tezli), 2009, 2011
Lisans, Türkiye, Gazi Üniversitesi, Kastamonu Eğitim Fakültesi, Fen Bilgisi Öğretmenliği Pr., 2005, 2009
Muhammed Said DOĞRU, Yüksek Lisans, İlköğretim 8. sınıf öğrencilerinin biyoteknoloji ile ilgili yaklaşımları ve bilgi seviyelerinin ölçü, Kastamonu Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, İlköğretim Ana Bilim Dalı, 2011
İngilizce, KPDS, 56, 2011-KPDS , 2011
Kayıt Yok
[UAK] Eğitim Bilimleri Fen Bilgisi Eğitimi Fen Bilgisi Eğitimi
2018-, Doktor Öğretim Üyesi, Tam Zamanlı, Kastamonu Üniversitesi, Araç Rafet Vergili Meslek Yüksekokulu, Tıbbi Hizmetler ve Teknikler Bölümü, Türkiye
2011-2018, Öğretim Görevlisi, Tam Zamanlı, Kastamonu Üniversitesi, Araç Rafet Vergili Meslek Yüksekokulu, Tıbbi Hizmetler ve Teknikler Bölümü, Türkiye
2013-2023, Bölüm Başkanı, Kastamonu Üniversitesi, Türkiye
Kayıt Yok
2023-2024, TIBBİ DOKÜMANTASYON I, Ön Lisans
2023-2024, BİOİSTATİSTİK, Ön Lisans
2023-2024, MESLEK ETİĞİ, Ön Lisans
2023-2024, Sağlık Hizmetlerinde Halkla İlişkiler, Ön Lisans
2022-2023, TIBBİ DOKÜMANTASYON I, Ön Lisans
2022-2023, BİOİSTATİSTİK, Ön Lisans
2022-2023, MESLEK ETİĞİ, Ön Lisans
2022-2023, TIBBİ DOKÜMANTASYON II, Ön Lisans
2022-2023, SAĞLIK MEVZUATI, Ön Lisans
2022-2023, BÜRO YÖNETİMİ, Ön Lisans
2022-2023, TIP KÜTÜPHANECİLİĞİ, Ön Lisans
2021-2022, TIBBİ DOKÜMANTASYON I, Ön Lisans
2021-2022, MESLEK ETİĞİ, Ön Lisans
2021-2022, GİRİŞİMCİLİK I, Ön Lisans
2021-2022, BİYOİSTASTİK, Ön Lisans
2021-2022, SAĞLIKTA ARAŞTIRMA TEKNİKLERİ, Ön Lisans
2020-2021, ANATOMİ, Ön Lisans
2020-2021, BİOİSTATİSTİK, Ön Lisans
2020-2021, GİRİŞİMCİLİK I, Ön Lisans
2020-2021, SAĞLIKTA ARAŞTIRMA TEKNİKLERİ, Ön Lisans
2020-2021, BÜRO YÖNETİMİ, Ön Lisans
2020-2021, TIBBİ DOKÜMANTASYON II, Lisans
2020-2021, TIBBİ DOKÜMANTASYON I, Ön Lisans
2020-2021, GİRİŞİMCİLİK I, Ön Lisans
2020-2021, GİRİŞİMCİLİK II, Ön Lisans
2020-2021, BİYOİSTASTİK, Ön Lisans
2019-2020, Dosyalama ve Arşivleme Teknikleri, Ön Lisans
2019-2020, ANATOMİ, Ön Lisans
2019-2020, MESLEKİ YABANCI DİL I, Ön Lisans
2019-2020, GİRİŞİMCİLİK I, Ön Lisans
2019-2020, TIBBİ DOKÜMANTASYON I, Ön Lisans
2019-2020, TIBBİ DOKÜMANTASYON II, Ön Lisans
2019-2020, GİRİŞİMCİLİK II, Ön Lisans
2019-2020, BÜRO YÖNETİMİ, Ön Lisans
2018-2019, GİRİŞİMCİLİK I, Ön Lisans
2018-2019, TIBBİ DOKÜMANTASYON I, Ön Lisans
2018-2019, BİYOİSTASTİK, Ön Lisans
2018-2019, SAĞLIKTA ARAŞTIRMA TEKNİKLERİ, Ön Lisans
2018-2019, MESLEK ETİĞİ, Ön Lisans
2017-2018, TIBBİ DOKÜMANTASYON I, Ön Lisans
2017-2018, BİYOİSTASTİK, Ön Lisans
2017-2018, SAĞLIKTA ARAŞTIRMA TEKNİKLERİ, Ön Lisans
2017-2018, FİZYOLOJİ, Ön Lisans
2016-2017, TIBBİ DOKÜMANTASYON I, Ön Lisans
2016-2017, BİYOİSTASTİK, Ön Lisans
2016-2017, SAĞLIKTA ARAŞTIRMA TEKNİKLERİ, Ön Lisans
2016-2017, TIP KÜTÜPHANECİLİĞİ, Ön Lisans
2016-2017, TIBBİ DOKÜMANTASYON II, Ön Lisans
2015-2016, TIBBİ DOKÜMANTASYON I, Ön Lisans
2015-2016, BİYOİSTASTİK, Ön Lisans
2015-2016, GİRİŞİMCİLİK I, Ön Lisans
2015-2016, GİRİŞİMCİLİK II, Ön Lisans
2014-2015, BİYOİSTASTİK, Ön Lisans
2014-2015, TIBBİ DOKÜMANTASYON I, Ön Lisans
2014-2015, TIBBİ DOKÜMANTASYON II, Ön Lisans
2014-2015, TIP KÜTÜPHANECİLİĞİ, Ön Lisans
2014-2015, SAĞLIKTA ARAŞTIRMA TEKNİKLERİ, Ön Lisans
2013-2014, TIBBİ DOKÜMANTASYON I, Ön Lisans
2013-2014, BİYOİSTASTİK, Ön Lisans
2013-2014, TIBBİ DOKÜMANTASYON II, Ön Lisans
Kayıt Yok
Kayıt Yok
Doğru, M.S., Yüzbaşıoğlu, F., Arpacı, İ. (2024) "The Effect of Interactive Videos Enhanced with Pop-up Questions on Teacher Candidates’ Learning Performance in Science", Research in Science & Technological Education, (0) pp. 1-16 [SSCI] DOI   
Doğru, M.S. (2023) "ChatGPT - Science Education and Instruction Reshapes Management", Online Science Education Journal, 8 (1) pp. 12-21 Link  
Doğru, M.S., Özsevgeç, L.C. (2023) "Comparison of Effects of Computer-Based Instructional Support on Academic Achievement of University Students Regarding Meiosis", The American Biology Teacher, 85 (5) pp. 259-264 [SCI Expanded] DOI  
Arpacı, İ., Doğru, M.S., Kanj, H., Ali, N., Bahari, M. (2023) "An experimental study on the effectiveness of a STEAM-based learning module in science education", Sustainability, 15 (8) pp. 1-12 [SSCI] Link DOI   
Doğru, M.S., Kurnaz, M.A. (2023) "Students’ contextualizing knowledge on the mirage incident, reflection and refraction: a case study", Physics Education, 58 (6) pp. 1-14 DOI   
Doğru, M.S. (2023) "Integration of STEM Education to Humanities: Examining Interdisciplinary Links in Basic Chemistry Course According to Student Views", Research on Education and Psychology, 7 (2) pp. 128-139 DOI   
Doğru, M.S., Yüzbaşıoğlu, F. (2023) "Examining Students’ Thoughts on Climate Change in the Context of Basic Concept", Research on Education and Psychology, 7 (2) pp. 300-313 DOI   
Doğru, M.S., Yüzbaşıoğlu, F. (2023) "Science Teachers’ Perceptions of Social Media Platforms: An Exploration of Educational Instagram Pages", Research Square Platform LLC, (0) pp. 1-17 DOI  
Doğru, M.S. (2022) "Fen Bilgisi Eğitiminde Dramanın Kullanımına İlişkin Öğretmen Adaylarının Görüşleri", Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 19 (3) pp. 1163-1176 [TR Dizin] Link DOI  
Doğru, M.S. (2022) "Conceptual Knowledge, Experiences, and Sources of Information Secondary School Students Have About Owls", Science Education International, 33 (1) pp. 50-55 Link DOI  
Doğru, M.S., Demirbaş, İ. (2021) "The Relationship Between Perceptions of Multicultural Competence and Democratic Values: Examining Science Teachers Working with International Students", Journal of Intrenational Students, 11 (1) pp. 24-40 [ESCI] DOI   
Doğru, M.S., Yüzbaşıoğlu, F. (2021) "Distance STEM Educators Perceptions of Teachers’ Role", Journal of Education in Science Environment and Health, 7 (4) pp. 329-338 Link DOI  
Doğru, M.S. (2021) "Conceptual Difficulties Encountered By Science Teacher Candidates In Static Electricity", European Journal of Science and Technology, 31 (1) pp. 957-967 [TR Dizin] Link DOI  
Doğru, M.S., Demirbaş, İ. (2020) "Ortaokul Öğrencilerinin Elektrik ve Yenilenebilir Enerji Kaynakları Hakkındaki Düşüncüleri Arasındaki Bağlantının İncelenmesi", Turkish Studies-Educational Sciences, 15 (6) pp. 4151-4167 [TR Dizin] DOI  
Doğru, M.S., Özsevgeç, L.C. (2018) "Biology Subjects Which the Teacher Candidates Have Difficulties in Learning and Leading Reasons", European Journal of Education Studies, 5 (5) pp. 221-232 Link DOI  
Özsevgeç, L.C., Çiçek, N., Doğru, M.S. (2018) "Internet Usage Purposes of Primary School Students: The Case Study of Erzurum Province, Turkey", European Journal of Education Studies, 5 (4) pp. 238-247 Link DOI  
Doğru, M.S. (2021) "Öğretmen Adaylarının Sürdürülebilir Bir Gelecek İçin Çevre Okuryazarlıklarının Çok Boyutlu Olarak İncelenmesi", Birinci Uluslararası Sosyal Bilimler Kongresi , (pp. 134), Ankara, Türkiye, (Şubat 2021
Doğru, M.S., Ünal, A. (2021) "Ortaokul Öğrencilerinin Çevreye Yönelik Tutumları", Birinci Uluslararası Sosyal Bilimler Kongresi , (pp. 136), Ankara, Türkiye, (Şubat 2021
İmalı, H., Doğru, M.S. (2020) "INVESTİGATİON OF SCİENCE EDUCATİON İN TERMS OF MULTİCULTURALİSM", 8.ULUSLARARASI SOSYAL BEŞERİ VE EĞİTİM BİLİMLERİ KONGRESİ , (pp. 326-334), İstanbul, Türkiye, (Aralık 2020
Doğru, M.S. (2020) "A COMPILATION ON THE COMPETENCES OF SCIENCE TEACHERS", 8.ULUSLARARASI SOSYAL BEŞERİ VE EĞİTİM BİLİMLERİ KONGRESİ , (pp. 317-325), İstanbul, Türkiye, (Aralık 2020
Doğru, M.S., Demirbaş, İ. (2019) "Topluma Hizmet Uygulamaları Dersinin Çeşitli Değişkenler Bağlamında İncelenmesi", 2nd International Congress On New Horizons In Education and Social Sciences (ICES-2019) Proceedings, June 18-19, 2019 – Istanbul/ TURKEY , (pp. 161-166), İstanbul, Türkiye, (Eylül 2019
Doğru, M.S., Özsevgeç, L.C. (2018) "Biyoloji Konularının Öğrenilmesinde Karşılaşılan Zorluklar ve Bu Kavramların Öğrenilememe Nedenleri", 3rd Eurasian Conference on Language and Social Sciences (ECLSS 2018) , (pp. 36-37), Antalya, Türkiye, (Temmuz 2018
Özsevgeç, L.C., Çiçek, N., Doğru, M.S. (2018) "İlkokul Öğrencilerinin İnternet Kullanım Amaçları: Erzurum İli Örneği", 3rd Eurasian Conference on Language and Social Sciences (ECLSS 2018) , (pp. 34-35), Antalya, Türkiye, (Temmuz 2018
Doğru, M.S., Özsevgeç, L.C. (2015) "The Effect of 3 Dimensional Computer-Based Material About Learning The Concept of Meiosis", II. International Dynamic, Explorative, and Active Learning (IDEAL) conference (2015) , (pp. 151-152), Amasya, Türkiye, (Aralık 2015
Doğru, M.S., Balaban, H., Saka, A., Özsevgeç, L.C. (2014) "İköğretim 8. Sınıf Öğrencilerinin Azot Döngüsü Konusu İle İlgili Kavram Yanılgılarını Gidermede REACT Modelinin Etkisi Üzerine Bir Araştırma", I. EURASIAN EDUCATIONAL RESEARCH CONGRESS , (pp. 332), İstanbul, Türkiye, (Mayıs 2014
Doğru, M.S., İmalı, H. (2012) "İlköğretim I. Kademe Öğrencilerinin Hayat Bilgisi Konularını Anlamada Soyut Kavramların Etkisi Üzerine Bir Araştırma", 11. ULUSAL SINIF ÖĞRETMENLİĞİ EĞİTİMİ SEMPOZYUMU , (pp. 147), Rize, Türkiye, (Mayıs 2012
Doğru, M.S., Yılmaz, H. (2011) "Fen Bilgisi Öğretmenlerinin Bazı Alt Basamaklarda Eğitim Standartlarını Karşılayabilme Düzeylerinin Araştırılması", Uluslararası Türk Kültür Coğrafyasında Eğitim Bilimleri Araştırmaları Sempozyumu , (pp. 86), Sinop, Türkiye, (Ekim 2011
Kayıt Yok
Doğru, M.S. (2023) "ARTIFICIAL INTELLIGENCE (CHATGPT) ON SCIENCE EDUCATION: REVIEW AND RECOMMENDATIONS FOR CURRICULUM UPDATE", Kitap: International Theory, Research and Reviews in Educational Sciences, Ankara/Türkiye : Serüven Publishing  
Doğru, M.S., İmalı, H. (2020) "OPINIONS OF SCIENCE TEACHERS ABOUT THE USE OFANALOGY AND ANALOGIES ON SOME ISSUES", Kitap: Theory and Research in Educational Sciences II, Ankara/Türkiye : Gece Publishing  
Doğru, M.S., Aydın, S. (2020) "ÖĞRENCİLERİN BİYOTEKNOLOJİ İLE İLGİLİ YAKLAŞIMLARIVE BİLGİ SEVİYELERİNİN ÖLÇÜLMESİ", Kitap: BİLİMİN DOĞASI ÜZERİNE BİR İNCELEME, Ankara/Türkiye : Iksad Publications  
Kayıt Yok
(Uluslararası - Kitap) BİLİMİN DOĞASI ÜZERİNE BİR İNCELEME, 2020, Editör
Kayıt Yok
Kayıt Yok
Atıflar
Atıf Sayılarına Göre Yayınlar
; A: SCI/SSCI/AHCI, B: ESCI, C: Scopus, D: Uluslararası Alan Index, E: TR Dizin, F: Uluslararası Kitap, G: Ulusal Kitap, H: Diğer Makale, I: Toplam
Sıra Yayın A B C D E F G H I
1
Conceptual Difficulties Encountered By Science Teacher Candidates In Static Electricity
European Journal of Science and Technology
0 0 0 2 1 1 0 0 4
2
Biology Subjects Which the Teacher Candidates Have Difficulties in Learning and Leading Reasons
European Journal of Education Studies
0 0 0 3 1 0 0 0 4
3
Ortaokul Öğrencilerinin Elektrik ve Yenilenebilir Enerji Kaynakları Hakkındaki Düşüncüleri Arasındaki Bağlantının İncelenmesi
Turkish Studies-Educational Sciences
0 0 0 2 1 0 0 0 3
4
Distance STEM Educators Perceptions of Teachers’ Role
Journal of Education in Science Environment and Health
0 0 0 1 1 1 0 0 3
5
Conceptual Knowledge, Experiences, and Sources of Information Secondary School Students Have About Owls
Science Education International
0 0 0 1 1 0 0 0 2
6
The Relationship Between Perceptions of Multicultural Competence and Democratic Values: Examining Science Teachers Working with International Students
Journal of Intrenational Students
1 0 0 0 0 0 0 0 1
7
Comparison of Effects of Computer-Based Instructional Support on Academic Achievement of University Students Regarding Meiosis
The American Biology Teacher
0 0 0 1 0 0 0 0 1
8
Examining Students’ Thoughts on Climate Change in the Context of Basic Concept
Research on Education and Psychology
0 0 0 1 0 0 0 0 1
9
Internet Usage Purposes of Primary School Students: The Case Study of Erzurum Province, Turkey
European Journal of Education Studies
0 0 0 1 0 0 0 0 1
Kayıt Yok
Kayıt Yok
Kayıt Yok
Kayıt Yok
Kayıt Yok
Birlikte çalışılan kişi Aktif Dönem Çalışma Sayısı
Lale Cerrah Özsevgeç
Trabzon Üniversitesi
2014 - 2023 7
Fatih Yüzbaşıoğlu
İstanbul Kültür Üniversitesi
2023 - 2024 3
Hamit İmalı
-
2012 - 2020 3
Kastamonu Üniversitesi
2019 - 2021 2
İbrahim Arpacı
Bandırma Onyedi Eylül Üniversitesi
2023 - 2024 2
Numan Çiçek
-
2018 2
-
2023 1
-
2021 1
Kastamonu Üniversitesi
2011 1
Arzu Saka
-
2014 1
Hülya Balaban
-
2014 1
Seyit Aydın
Ankara Yıldırım Beyazıt Üniversitesi
2020 1
Fatih Yüzbaşıoğlu
-
2021 1
Hasan Kanj
-
2023 1
İbrahim Demirbaş
-
2020 1
Mahadi Bahari
-
2023 1
Nawaf Ali
-
2023 1
2024 için Puan Bazlı Sıralamalar
Sıra (Araştırma Alanı İçinde)
94.
78249 araştırmacı içinde
Sıra (Temel Alan İçinde)
42.
8598 araştırmacı içinde
Sıra (Bilim Alanı İçinde)
12.
392 araştırmacı içinde
Alan Adı Alandaki Toplam Öğretim Elemanı Sayısı
TÜBİTAK Araştırma Alanı Sosyal Bilimler 78249
YÖKSİS Temel Alan Eğitim Bilimleri Temel Alanı 8598
YÖKSİS Bilim Alanı Fen Bilgisi Eğitimi 392
Anahtar Kelimeler Fen Bilgisi Eğitimi
Performans Kriteri 2015 2016 2017 2018 2019 2020 2021 2022 2023 2024
Ağırlıklı Puan 5 0 0 50 10 115 65 35 219 50
Sıra (Araştırma Alanı İçinde) 465 . - - 492 . 537 . 417 . 558 . 582 . 365 . 94 .
Sıra (Temel Alan İçinde) 327 . - - 297 . 320 . 227 . 327 . 333 . 172 . 42 .
Sıra (Bilim Alanı İçinde) 96 . - - 79 . 87 . 51 . 84 . 85 . 34 . 12 .
Sıra (Anahtar Kelime (1)) 85 . - - 66 . 76 . 40 . 65 . 67 . 26 . 7 .
Toplam Yayın 1 0 0 4 1 5 5 2 8 1
Toplam Makale 0 0 0 2 0 1 3 2 7 1
Toplam Kitap 0 0 0 0 0 2 0 0 1 0
Toplam Bildiri 1 0 0 2 1 2 2 0 0 0
Makale (SCI) 0 0 0 0 0 0 0 0 2 1
Makale (Uluslararası) 0 0 0 2 0 0 2 1 4 0
Makale (Ulusal) 0 0 0 0 0 1 1 1 1 0
Kitap Yazarlığı 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
Kitap Bölümü Yazarlığı 0 0 0 0 0 2 0 0 1 0
Bildiri (Uluslararası) 1 0 0 2 1 2 2 0 0 0
Bildiri (Ulusal) 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
Atıfları ve Metrikleri
Atıfları ve Metrikleri