img
Toplam 24537 kayıt

Ortaokul matematik dersi öğretim programı kazanımlarının TIMSS bilişsel alanlarına göre değerlendirilmesi

    İNCİKABI, L., Mercimek, O., Ayanoğlu, P., ALİUSTAOĞLU, F., Tekin, N. (2016) "Ortaokul matematik dersi öğretim programı kazanımlarının TIMSS bilişsel alanlarına göre değerlendirilmesi", İlköğretim Online (elektronik), 15 (4) pp. 1149-1163     " data-bs-content-id="YazarBilgi-33"> İNCİKABI, L., Mercimek, O., Ayanoğlu, P., ALİUSTAOĞLU, F., Tekin, N. (2016) "Ortaokul matematik dersi öğretim programı kazanımlarının TIMSS bilişsel alanlarına göre değerlendirilmesi", İlköğretim Online (elektronik), 15 (4) pp. 1149-1163      İNCİKABI, L., Mercimek, O., Ayanoğlu, P., ALİUSTAOĞLU, F., Tekin, N. (2016) "Ortaokul matematik dersi öğretim programı kazanımlarının TIMSS bilişsel alanlarına göre değerlendirilmesi", İlköğretim Online (elektronik), 15 (4) pp. 1149-1163     
2016 Özgün Makale SCI/SSCI/AHCI ESCI Scopus
İlköğretim Online (elektronik)

Sixth grade students’ skills of using multiple representations in addition and subtraction operations in fractions

DOI      Kara, F., İNCİKABI, L. (2018) "Sixth grade students’ skills of using multiple representations in addition and subtraction operations in fractions", International Electronic Journal of Elementary Education, 10 (4) pp. 463-474 DOI     " data-bs-content-id="YazarBilgi-34"> Kara, F., İNCİKABI, L. (2018) "Sixth grade students’ skills of using multiple representations in addition and subtraction operations in fractions", International Electronic Journal of Elementary Education, 10 (4) pp. 463-474 DOI      Kara, F., İNCİKABI, L. (2018) "Sixth grade students’ skills of using multiple representations in addition and subtraction operations in fractions", International Electronic Journal of Elementary Education, 10 (4) pp. 463-474 DOI     
2018 Özgün Makale SCI/SSCI/AHCI ESCI Scopus
International Electronic Journal of Elementary Education

Sixth grade students’ preferences on multiple representations used in fraction operations and their performance in their preferences

DOI       Kara, F., İNCİKABI, L. (2018) "Sixth grade students’ preferences on multiple representations used in fraction operations and their performance in their preferences", İlköğretim Online (elektronik), 17 (4) pp. 2136-2150 DOI      " data-bs-content-id="YazarBilgi-35"> Kara, F., İNCİKABI, L. (2018) "Sixth grade students’ preferences on multiple representations used in fraction operations and their performance in their preferences", İlköğretim Online (elektronik), 17 (4) pp. 2136-2150 DOI       Kara, F., İNCİKABI, L. (2018) "Sixth grade students’ preferences on multiple representations used in fraction operations and their performance in their preferences", İlköğretim Online (elektronik), 17 (4) pp. 2136-2150 DOI      
2018 Özgün Makale SCI/SSCI/AHCI ESCI Scopus
İlköğretim Online (elektronik)

Son Dönem Matematik Dersi Öğretim Programlarının Genel Amaçları Üzerine Bir Araştırma

   Uysal, R., İNCİKABI, L. (2018) "Son Dönem Matematik Dersi Öğretim Programlarının Genel Amaçları Üzerine Bir Araştırma", OMU Journal of Education Faculty, 37 (1) pp. 223-247 [TR Dizin]    " data-bs-content-id="YazarBilgi-36"> Uysal, R., İNCİKABI, L. (2018) "Son Dönem Matematik Dersi Öğretim Programlarının Genel Amaçları Üzerine Bir Araştırma", OMU Journal of Education Faculty, 37 (1) pp. 223-247 [TR Dizin]     Uysal, R., İNCİKABI, L. (2018) "Son Dönem Matematik Dersi Öğretim Programlarının Genel Amaçları Üzerine Bir Araştırma", OMU Journal of Education Faculty, 37 (1) pp. 223-247 [TR Dizin]    
2018 Özgün Makale SCI/SSCI/AHCI ESCI Scopus
OMU Journal of Education Faculty

Prospective Teachers’ Representations for Teaching Note Values: An Analysis in the Context of Mathematics and Music

Link DOI     ÖZGÜL, İ., İNCİKABI, L. (2017) "Prospective Teachers’ Representations for Teaching Note Values: An Analysis in the Context of Mathematics and Music", Journal of Education and Training Studies, 5 (11) pp. 129-140 Link DOI    " data-bs-content-id="YazarBilgi-37"> ÖZGÜL, İ., İNCİKABI, L. (2017) "Prospective Teachers’ Representations for Teaching Note Values: An Analysis in the Context of Mathematics and Music", Journal of Education and Training Studies, 5 (11) pp. 129-140 Link DOI     ÖZGÜL, İ., İNCİKABI, L. (2017) "Prospective Teachers’ Representations for Teaching Note Values: An Analysis in the Context of Mathematics and Music", Journal of Education and Training Studies, 5 (11) pp. 129-140 Link DOI    
2017 Özgün Makale SCI/SSCI/AHCI ESCI Scopus
Journal of Education and Training Studies

Effects of Play-Generated Mathematics Curriculum Instruction versus Curriculum-Generated Mathematics Play Instruction on the Self-Efficacy of Early Childhood Teacher

Link   İNCİKABI, L., Tokmak, H.S. (2017) "Effects of Play-Generated Mathematics Curriculum Instruction versus Curriculum-Generated Mathematics Play Instruction on the Self-Efficacy of Early Childhood Teacher", Gamtamokslinis Ugdymas / Natural Science Education, 14 (1) pp. 8-24 Link  " data-bs-content-id="YazarBilgi-38"> İNCİKABI, L., Tokmak, H.S. (2017) "Effects of Play-Generated Mathematics Curriculum Instruction versus Curriculum-Generated Mathematics Play Instruction on the Self-Efficacy of Early Childhood Teacher", Gamtamokslinis Ugdymas / Natural Science Education, 14 (1) pp. 8-24 Link   İNCİKABI, L., Tokmak, H.S. (2017) "Effects of Play-Generated Mathematics Curriculum Instruction versus Curriculum-Generated Mathematics Play Instruction on the Self-Efficacy of Early Childhood Teacher", Gamtamokslinis Ugdymas / Natural Science Education, 14 (1) pp. 8-24 Link  
2017 Özgün Makale SCI/SSCI/AHCI ESCI Scopus
Gamtamokslinis Ugdymas / Natural Science Education

Why am I in Primary School Mathematics Teacher Education Program An analysis of Reasons and Expectations in the Context of Gender and Academic Achievement Case of Kastamonu University

Link    İNCİKABI, L., Mercimek, O., BİBER, A.Ç., SERİN, M.K. (2016) "Why am I in Primary School Mathematics Teacher Education Program An analysis of Reasons and Expectations in the Context of Gender and Academic Achievement Case of Kastamonu University", Necatibey Faculty of Education Electronic Journal of Science and Mathematics Education, 10 (2) pp. 367-390 Link   " data-bs-content-id="YazarBilgi-39"> İNCİKABI, L., Mercimek, O., BİBER, A.Ç., SERİN, M.K. (2016) "Why am I in Primary School Mathematics Teacher Education Program An analysis of Reasons and Expectations in the Context of Gender and Academic Achievement Case of Kastamonu University", Necatibey Faculty of Education Electronic Journal of Science and Mathematics Education, 10 (2) pp. 367-390 Link    İNCİKABI, L., Mercimek, O., BİBER, A.Ç., SERİN, M.K. (2016) "Why am I in Primary School Mathematics Teacher Education Program An analysis of Reasons and Expectations in the Context of Gender and Academic Achievement Case of Kastamonu University", Necatibey Faculty of Education Electronic Journal of Science and Mathematics Education, 10 (2) pp. 367-390 Link   
2016 Özgün Makale SCI/SSCI/AHCI ESCI Scopus
Necatibey Faculty of Education Electronic Journal of Science and Mathematics Education

An Analysis of Middle School Science Textbooks in Terms of TIMSS Program Framework

  PEKTAŞ, M., Volkan, Y.Ö., İNCİKABI, L. (2015) "An Analysis of Middle School Science Textbooks in Terms of TIMSS Program Framework", Adıyaman Üniversitesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 5 (1) pp. 29-48 [TR Dizin]   " data-bs-content-id="YazarBilgi-40"> PEKTAŞ, M., Volkan, Y.Ö., İNCİKABI, L. (2015) "An Analysis of Middle School Science Textbooks in Terms of TIMSS Program Framework", Adıyaman Üniversitesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 5 (1) pp. 29-48 [TR Dizin]    PEKTAŞ, M., Volkan, Y.Ö., İNCİKABI, L. (2015) "An Analysis of Middle School Science Textbooks in Terms of TIMSS Program Framework", Adıyaman Üniversitesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 5 (1) pp. 29-48 [TR Dizin]   
2015 Özgün Makale SCI/SSCI/AHCI ESCI Scopus
Adıyaman Üniversitesi Eğitim Bilimleri Dergisi

Problems posed by prospective elementary mathematics teachers in the concept of functions An analysis based on SOLO taxonomy

    BİBER, A.Ç., İNCİKABI, L. (2016) "Problems posed by prospective elementary mathematics teachers in the concept of functions An analysis based on SOLO taxonomy", Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 12 (3) pp. 796-809     " data-bs-content-id="YazarBilgi-41"> BİBER, A.Ç., İNCİKABI, L. (2016) "Problems posed by prospective elementary mathematics teachers in the concept of functions An analysis based on SOLO taxonomy", Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 12 (3) pp. 796-809      BİBER, A.Ç., İNCİKABI, L. (2016) "Problems posed by prospective elementary mathematics teachers in the concept of functions An analysis based on SOLO taxonomy", Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 12 (3) pp. 796-809     
2016 Özgün Makale SCI/SSCI/AHCI ESCI Scopus
Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi

Ortaöğretime geçiş sınavlarındaki matematik ve fen sorularının PISA problem çözme çerçevesine göre incelenmesi

   İNCİKABI, L., PEKTAŞ, M., Süle, C. (2016) "Ortaöğretime geçiş sınavlarındaki matematik ve fen sorularının PISA problem çözme çerçevesine göre incelenmesi", . Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 17 (2) pp. 649-662    " data-bs-content-id="YazarBilgi-42"> İNCİKABI, L., PEKTAŞ, M., Süle, C. (2016) "Ortaöğretime geçiş sınavlarındaki matematik ve fen sorularının PISA problem çözme çerçevesine göre incelenmesi", . Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 17 (2) pp. 649-662     İNCİKABI, L., PEKTAŞ, M., Süle, C. (2016) "Ortaöğretime geçiş sınavlarındaki matematik ve fen sorularının PISA problem çözme çerçevesine göre incelenmesi", . Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 17 (2) pp. 649-662    
2016 Özgün Makale SCI/SSCI/AHCI ESCI Scopus
. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi

İlköğretim matematik öğretmen adaylarının programı tercih nedenleri ve beklentileri üzerine bir araştırma

DOI      İNCİKABI, L., BİBER, A.Ç., Mercimek, O. (2016) "İlköğretim matematik öğretmen adaylarının programı tercih nedenleri ve beklentileri üzerine bir araştırma", Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 8 (22) pp. 165-188 DOI     " data-bs-content-id="YazarBilgi-43"> İNCİKABI, L., BİBER, A.Ç., Mercimek, O. (2016) "İlköğretim matematik öğretmen adaylarının programı tercih nedenleri ve beklentileri üzerine bir araştırma", Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 8 (22) pp. 165-188 DOI      İNCİKABI, L., BİBER, A.Ç., Mercimek, O. (2016) "İlköğretim matematik öğretmen adaylarının programı tercih nedenleri ve beklentileri üzerine bir araştırma", Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 8 (22) pp. 165-188 DOI     
2016 Özgün Makale SCI/SSCI/AHCI ESCI Scopus
Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi

An analysis of early childhood teacher candidates digital stories for mathematics teaching

Link DOI     İNCİKABI, L., Kıldan, A.O. (2013) "An analysis of early childhood teacher candidates digital stories for mathematics teaching", International Journal of Academic Research, 5 (2) pp. 77-81 Link DOI    " data-bs-content-id="YazarBilgi-47"> İNCİKABI, L., Kıldan, A.O. (2013) "An analysis of early childhood teacher candidates digital stories for mathematics teaching", International Journal of Academic Research, 5 (2) pp. 77-81 Link DOI     İNCİKABI, L., Kıldan, A.O. (2013) "An analysis of early childhood teacher candidates digital stories for mathematics teaching", International Journal of Academic Research, 5 (2) pp. 77-81 Link DOI    
2013 Özgün Makale SCI/SSCI/AHCI ESCI Scopus
International Journal of Academic Research

An investigation of critical thinking dispositions of mathematics teacher candidates

  BİBER, A.Ç., TUNA, A., İNCİKABI, L. (2013) "An investigation of critical thinking dispositions of mathematics teacher candidates", Eduactional Research, 4 (2) pp. 109-117   " data-bs-content-id="YazarBilgi-48"> BİBER, A.Ç., TUNA, A., İNCİKABI, L. (2013) "An investigation of critical thinking dispositions of mathematics teacher candidates", Eduactional Research, 4 (2) pp. 109-117    BİBER, A.Ç., TUNA, A., İNCİKABI, L. (2013) "An investigation of critical thinking dispositions of mathematics teacher candidates", Eduactional Research, 4 (2) pp. 109-117   
2013 Özgün Makale SCI/SSCI/AHCI ESCI Scopus
Eduactional Research

An analysis of mathematics teacher candidates logical thinking levels Case of Turkey

  TUNA, A., BİBER, A.Ç., İNCİKABI, L. (2013) "An analysis of mathematics teacher candidates logical thinking levels Case of Turkey", Journal of Educational and Instructional Studies in the World, 3 (1) pp. 83-91   " data-bs-content-id="YazarBilgi-49"> TUNA, A., BİBER, A.Ç., İNCİKABI, L. (2013) "An analysis of mathematics teacher candidates logical thinking levels Case of Turkey", Journal of Educational and Instructional Studies in the World, 3 (1) pp. 83-91    TUNA, A., BİBER, A.Ç., İNCİKABI, L. (2013) "An analysis of mathematics teacher candidates logical thinking levels Case of Turkey", Journal of Educational and Instructional Studies in the World, 3 (1) pp. 83-91   
2013 Özgün Makale SCI/SSCI/AHCI ESCI Scopus
Journal of Educational and Instructional Studies in the World

An analysis of mathematics teacher candidates critical thinking dispositions and their logical thinking skills

   İNCİKABI, L., TUNA, A., BİBER, A.Ç. (2013) "An analysis of mathematics teacher candidates critical thinking dispositions and their logical thinking skills", Journal of International Education Research, 9 (3) pp. 257-266    " data-bs-content-id="YazarBilgi-50"> İNCİKABI, L., TUNA, A., BİBER, A.Ç. (2013) "An analysis of mathematics teacher candidates critical thinking dispositions and their logical thinking skills", Journal of International Education Research, 9 (3) pp. 257-266     İNCİKABI, L., TUNA, A., BİBER, A.Ç. (2013) "An analysis of mathematics teacher candidates critical thinking dispositions and their logical thinking skills", Journal of International Education Research, 9 (3) pp. 257-266    
2013 Özgün Makale SCI/SSCI/AHCI ESCI Scopus
Journal of International Education Research

An investigation of various variables effects on middle school students skills of recognizing figure patterns

    BİBER, A.Ç., TUNA, A., İNCİKABI, L., Yıgıt, E. (2013) "An investigation of various variables effects on middle school students skills of recognizing figure patterns", PROBLEMS OF EDUCATION IN THE 21ST CENTURY, 55 (3) pp. 45-56     " data-bs-content-id="YazarBilgi-51"> BİBER, A.Ç., TUNA, A., İNCİKABI, L., Yıgıt, E. (2013) "An investigation of various variables effects on middle school students skills of recognizing figure patterns", PROBLEMS OF EDUCATION IN THE 21ST CENTURY, 55 (3) pp. 45-56      BİBER, A.Ç., TUNA, A., İNCİKABI, L., Yıgıt, E. (2013) "An investigation of various variables effects on middle school students skills of recognizing figure patterns", PROBLEMS OF EDUCATION IN THE 21ST CENTURY, 55 (3) pp. 45-56     
2013 Özgün Makale SCI/SSCI/AHCI ESCI Scopus
PROBLEMS OF EDUCATION IN THE 21ST CENTURY

The effect of expertise based training on the quality of digital stories created to teach mathematics to young children

Link DOI        Tokmak, H.S., İNCİKABI, L. (2013) "The effect of expertise based training on the quality of digital stories created to teach mathematics to young children", EDUCATIONAL MEDIA INTERNATIONAL, 50 (4) pp. 325-340 Link DOI       " data-bs-content-id="YazarBilgi-52"> Tokmak, H.S., İNCİKABI, L. (2013) "The effect of expertise based training on the quality of digital stories created to teach mathematics to young children", EDUCATIONAL MEDIA INTERNATIONAL, 50 (4) pp. 325-340 Link DOI        Tokmak, H.S., İNCİKABI, L. (2013) "The effect of expertise based training on the quality of digital stories created to teach mathematics to young children", EDUCATIONAL MEDIA INTERNATIONAL, 50 (4) pp. 325-340 Link DOI       
2013 Özgün Makale SCI/SSCI/AHCI ESCI Scopus
EDUCATIONAL MEDIA INTERNATIONAL

İlköğretim matematik öğretmenliği programı öğrencilerinin mantıksal argümanları kanıtlama yöntemlerinin incelenmesi

    İNCİKABI, L. (2013) "İlköğretim matematik öğretmenliği programı öğrencilerinin mantıksal argümanları kanıtlama yöntemlerinin incelenmesi", Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 12 (0) pp. 129-148 [TR Dizin]     " data-bs-content-id="YazarBilgi-53"> İNCİKABI, L. (2013) "İlköğretim matematik öğretmenliği programı öğrencilerinin mantıksal argümanları kanıtlama yöntemlerinin incelenmesi", Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 12 (0) pp. 129-148 [TR Dizin]      İNCİKABI, L. (2013) "İlköğretim matematik öğretmenliği programı öğrencilerinin mantıksal argümanları kanıtlama yöntemlerinin incelenmesi", Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 12 (0) pp. 129-148 [TR Dizin]     
2013 Özgün Makale SCI/SSCI/AHCI ESCI Scopus
Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi

Öğretmenlerin problem kurma ile ilgili öz yeterlik inançlarının belirlenmesine yönelik ölçek geliştirme çalışması

   Kılıç, Ç., İNCİKABI, L. (2013) "Öğretmenlerin problem kurma ile ilgili öz yeterlik inançlarının belirlenmesine yönelik ölçek geliştirme çalışması", Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 35 (0) pp. 223-234 [TR Dizin]    " data-bs-content-id="YazarBilgi-54"> Kılıç, Ç., İNCİKABI, L. (2013) "Öğretmenlerin problem kurma ile ilgili öz yeterlik inançlarının belirlenmesine yönelik ölçek geliştirme çalışması", Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 35 (0) pp. 223-234 [TR Dizin]     Kılıç, Ç., İNCİKABI, L. (2013) "Öğretmenlerin problem kurma ile ilgili öz yeterlik inançlarının belirlenmesine yönelik ölçek geliştirme çalışması", Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 35 (0) pp. 223-234 [TR Dizin]    
2013 Özgün Makale SCI/SSCI/AHCI ESCI Scopus
Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi

Türkiye ve Amerika eğitim sistemlerinin 60 72 aylıklar için geliştirilen okul öncesi matematik eğitimi programı açısından karşılaştırılması

  İNCİKABI, L., TUNA, A. (2012) "Türkiye ve Amerika eğitim sistemlerinin 60 72 aylıklar için geliştirilen okul öncesi matematik eğitimi programı açısından karşılaştırılması", Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 8 (3) pp. 94-101 [TR Dizin]   " data-bs-content-id="YazarBilgi-57"> İNCİKABI, L., TUNA, A. (2012) "Türkiye ve Amerika eğitim sistemlerinin 60 72 aylıklar için geliştirilen okul öncesi matematik eğitimi programı açısından karşılaştırılması", Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 8 (3) pp. 94-101 [TR Dizin]    İNCİKABI, L., TUNA, A. (2012) "Türkiye ve Amerika eğitim sistemlerinin 60 72 aylıklar için geliştirilen okul öncesi matematik eğitimi programı açısından karşılaştırılması", Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 8 (3) pp. 94-101 [TR Dizin]   
2012 Özgün Makale SCI/SSCI/AHCI ESCI Scopus
Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi